صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی

به گزارش وبلاگ سیما، مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در مورد وقوع رگبار و تگرگ با احتمال خسارت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی

با ورود سامانه بارش زا به استان از عصر امروز سه شنبه 10 آبان و تقویت تناوبی آن در روز های آینده به ویژه پنجشنبه و آدینه موجب وقوع بارش های رگباری توام با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد بعلاوه آبگرفتگی و وقوع رواناب و سیلاب در نواحی مستعد استان پیش بینی می گردد.

تغییرات جوی از امروز عصر شروع می گردد و تا اواخر وقت شنبه هفته آینده ادامه دارد.

کاهش دمای روزانه بین هشت تا 10 درجه سلسیوس در روز چهارشنبه، از جمله پیامد های عملکرد این سامانه است.

بیشترین حجم بارش ها امروز سه شنبه در شهرستان های قوچان، باجگیران، چناران، جوین، جغتای، گلبهار، درگز، کلات (به ویژه نواحی غربی)، سرخس، طرقبه - شاندیز و مشهد و فردا چهارشنبه در شهرستان های قوچان، باجگیران، چناران، باخرز، زاوه، نواحی غربی کلات، ارتفاعات و دامنه های هزار مسجد و بینالود، نیشابور، فریمان، ارتفاعات تربت حیدریه، طرقبه- شاندیز و نواحی غربی مشهد رخ می دهد.

بعلاوه پیش بینی می گردد بیشترین حجم بارش ها در روز پنجشنبه در شهرستان های نیشابور، ارتفاعات و دامنه های بینالود، سبزوار، تربت حیدریه، فریمان، سرخس، طرقبه - شاندیز، نواحی جنوبی و شرقی کلات و مشهد و روز آدینه در تمامی نقاط استان به ویژه در شهرستان ها و توابع سرخس، صالح آباد، تربت جام، تایباد، خواف، باخرز، رشتخوار، زاوه، تربت حیدریه، نیشابور، چناران، گلبهار، کاشمر، ریوش، فیروزه، کاخک گناباد، گناباد، سبزوار، بردسکن، بجستان، خوشاب، جوین، جغتای، قوچان (به ویژه نواحی جنوبی)، کلات، مه ولات، خلیل آباد، طرقبه - شاندیز و مشهد اتفاق بیفتد.

شنبه هفته آینده نیز بارش های پراکنده در نواحی شمالی خراسان رضوی رخ می دهد.

مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به لزوم در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد و بعلاوه خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و تردد و توقف در حاشیه رودخانه و مسیل های فصلی استان تاکید نمود.

وبلاگ سیما خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید