قلق های خرید کنسول بازی دست دوم

به گزارش وبلاگ سیما، بعضی کالاها خیلی زود بعد از باز شدن جعبه، راهی بازار فروش دست دوم می شوند . این اتفاق در بازار محصولات الکترونیکی و مرتبط با تکنولوژی های روز بیشتر اتفاق می افتد . سرعت روز افزون رشد تکنولوژی مدام ابزار و وسایل جدیدی را روانه بازار می کند . برای همین سالانه تعداد زیادی از محصولاتی که کمتر از دو سال از عمرشان گذشته در این بازارها می توان یافت . یکی از دسته محصولاتی که هواداران زیادی در بازار محصولات الکترونیکی دارد، کنسول بازی دست دوم است .

قلق های خرید کنسول بازی دست دوم

با این توضیحات احتمال پیدا کردنPS4 دست دوم و نزدیک به نو بسیار زیاد است و از طرف دیگر مبلغ کمتری از حساب شما برای خرید یک کنسول بازی خارج می گردد .

کنسول های بازی مانند PS4 دست دوم در بازار محصولات الکترونیکی، کالاهای لوکسی به حساب می آیند و برای خرید آنها باید یک پس انداز درست و حسابی داشته باشید . با همه این ویژگی های مثبتی که برشمردیم، باید بدانید که خرید یک کنسول بازی دست دوم با همه اطمینانی که به بازارش دارید، احتیاج به دقت نظر و توجه خاصی دارد . در اینجا سعی داریم چند نکته مهم درباره خرید کنسول های دست دوم را به شما آموزش دهیم .

دستگاه بدون جعبه نخرید!

چه هنگام خرید یک کنسول دست دوم و چه هنگام خرید هر محصول دیگر، یک نکته کلیدی را مد نظر داشته باشید : دستگاه را حتما با جعبه اش بخرید !

به چند علت . یکی اینکه به یاری جعبه و شماره سریال هایی که روی آن نوشته شده مطمئن شوید که دستگاه اصل هست یا نه . دیگر اینکه خرید با جعبه شانس شما برای اینکه مطمئن شوید، دستگاه دزدی نمی خرید را بالا می برد .

  • بنابراین در هنگام خرید دستگاه دست دوم ابتدا تقاضا کنید تا جعبه آن را برای شما بیاورند.
  • در گام بعدی شماره سریال روی جعبه را با شماره سریال دستگاه مطابقت دهید .

ظاهر کنسول بازی را به دقت آنالیز کنید

قبل از اینکه کنسول بازی دست دوم یا PS4 دست دوم را روشن کنید و بخواهید کارایی آن را بیازمایید، ضروری است که خیلی دقیق آن را آنالیز کنید و مطمئن شوید که از نظر ظاهری ایرادی نداشته باشد . هر گونه شکستگی، ترک های ریز یا درشت و یا لق بودن دکمه، می تواند علت خوبی باشد که از خرید آن صرف نظر کنید . بنابراین با دقت دستگاه و وسایل جانبی اش را آنالیز کنید .

حتما کنسول بازی دست دوم را تست کنید

بعضی در هنگام خرید کالای دست دوم از امتحان کردن آن سر باز می زنند . یا از این کار خجالت می کشند و یا اینکه نوع دستگاه به گونه ای است که این اطمینان در شما حاصل می نماید تا بعدا آن را امتحان کنید و از سلامتش مطمئن باشید .

اما این را بدانید که کنسول بازی کارکرده از آن دست وسایلی است که حتماً باید آن را در لحظه خرید امتحان کنید .

  • از کار کردن کنسول بازی مطمئن شوید.
  • وسایل جانبی آن نظیر دسته های بازی را به دقت آنالیز کنید تا از سلامت و کارایی آن مطمئن شوید .
  • در این مرحله حتما باید پا را یک گام فراتر هم بگذارید و کنسول را به اینترنت متصل کنید و کارایی آن را در زمان آنلاین بودن، آنالیز کنید .

دسته ها و دیویدیهای بازی را چک کنید

دو بخش از وسایل جانبی کنسول بازی کارکرده مانند PS4 دست دوم را باید با دقت بخرید .

  • دسته ها که بخش مهم و اساسی کنسول ها هستند و احتمال خراب شدن شان هم به علت استفاده زیاد از آنها بالاست یکی از این دو مورد است .
  • دیگری هم دی وی دی های بازی است که اغلب همراه دستگاه ها وجود دارند . این دی وی دی ها هم به علت استفاده زیاد صاحب قبلی دستگاه ممکن است خط و خش داشته باشد .

برای مشخص قیمت و نحوه پرداخت مذاکره کنید

یکی از نگرانی های در هنگام خرید انواع کالای کارکرده مانند PS4 دست دوم این است که بعد از خرید و در خانه بلافاصله خراب گردد . برای همین اغلب در هنگام خرید کالای دست دوم گفته می گردد که خوب مذاکره کنید و راه را بر این خطرات ببندید .

برای نمونه می توانید یک بازه زمانی از زمان خرید را با فروشنده توافق کنید و در صورت داشتن هرگونه اشکال، دستگاه را در آن بازه زمانی بازگردانید . یا اینکه پرداخت بخشی از پول را به خاتمه مدت زمان مشخص شده بعد از خرید موکل کنید .

ضمانت کتبی یادتان نرود

اگر با رعایت نکات مهمی که با شما در میان گذاشتیم، کنسول بازی کارکرده مناسب و سالمی را پیدا کردید و قصد خرید آن را دارید، حتماً از فروشنده ضمانت کتبی، نشانی و شماره تماس بگیرید تا در صورت وجود مشکل به او دسترسی داشته باشید.

برای تماشا آگهی های کنسول های بازی در وبلاگ سیما کلیک کنید

چرا کنسول بازی دست دوم بخریم؟

وقتی صحبت از زباله ها و تهدید آن برای زندگی می گردد، کمتر کسی به زباله های الکترونیکی فکر می نماید . اما زباله های الکترونیکی که حالا بخش زیادی از زباله های روی زمین را تشکیل می دهند، به علت داشتن پلاستیک الکترونیکی، نانوذرات و فلزات سنگین، یکی از خطرناک ترین آلاینده های روی زمین هستند . برای همین باید کوشش گردد تا هرچه کمتر این دست زباله ها در طبیعت رها گردد .

یکی از ایده هایی که می تواند فراوری این زباله ها را محدود یا کنترل کند، خرید کالای دست دوم است . با این کار طول عمر دستگاه های الکترونیکی را افزایش می دهید و از تبدیل شدن آنها به زباله جلوگیری می کنید .

خرید وسایل و ابزار دست دوم، کم و بیش به یک مهارت تبدیل شده و داشتن تجربه و دانش لازم در این زمینه می تواند برای شما با یک خرید خوب و به صرفه همراه باشد . یکی از تکنیک هایی که خریداران این بازار بزرگ همواره مد نظر دارند، این است خرید دست دوم چه کالاهایی صرفه مالی دارد؟

آگهی های انواع کنسول های بازی را در وبلاگ سیما ببینید
منبع: بلاگ دیوار

به "قلق های خرید کنسول بازی دست دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلق های خرید کنسول بازی دست دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید