نتایج آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش وبلاگ سیما، درحالی که شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در بیشتر ایالت های آمریکا به انتها رسیده، دونالد ترامپ مدعی پیروزی خود و تقلب در انتخابات شده است با این حال ارزیابی سی ان ان، بی بی سی و آسوشیتد پرس نشان می دهد که بایدن پیروز انتخابات امریکا شده است. این رسانه ها او را به عنوان رییس جمهور منتخب معرفی کردند. این اتفاقا پس از شمارش آرای پنسیلوانیا اتفاق افتاده است. این ایالت 20 رای الکترال دارد. به این ترتیب آرای الکترال بایدن به 273 رسیده است.

نتایج آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بیشتر ببینید:

(تصاویر) آمریکایی ها مضطرب و نگران منتظر اعلام نتایج انتخابات

(تصاویر) انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به روایت 100 عکس

نتیجه آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (به روز رسانی می گردد)

بایدن در نوادا هم پیروز شد

شمارش آرای ایالت نوادا نشان می دهد جو بایدن تا به امروز کسب 49.9درصد آرا در مقابل ترامپ با کسب 47.9 درصد آرا به پیروزی رسیده است. هنوز شمارش آرا در این ایالت ادامه دارد اما فرایند آرا نشان می دهد پیروزی بایدن قطعی است. به این ترتیب بایدن 6رای الکترال نوادا را کسب نموده است. با این حساب او 279 رای الکترال دارد. البته بعضی رسانه ها 11 رای الکترال آریزونا را هم به حساب بایدن گذاشته اند که 290رای الکترال می گردد.

خودداری ترامپ از پذیرش پیروزی بایدن

دونالد ترامپ از پذیرش پیروزی بایدن خودداری کرد و گفت که انتخابات هنوز با سرانجام خود فاصله دارد.

دونالد ترامپ در بیانیه خود بیان کرد که بایدن از آن رو با همراهی رسانه های متحدش خود را با عجله در موقعیت برنده قرار داده که نمی خواهد حقیقت افشا گردد.

نخستین توییت بایدن پس از پیروزی در انتخابات آمریکا

جو بایدن در توئیتی نوشت: افتخار می کنم که من را انتخاب کردید. کاری که پیش روی ما واقع شده است سخت خواهد بود اما قول می دهم من رییس جمهور همه آمریکایی ها خواهم بود چه به من رای داده باشید یا نه.

جو بایدن پیروز انتخابات آمریکا شد

ارزیابی سی ان ان، بی بی سی و آسوشیتد پرس نشان می دهد که بایدن پیروز انتخابات امریکا شده است. این رسانه ها او را به عنوان رییس جمهور منتخب معرفی کردند. این اتفاقا پس از شمارش آرای پنسیلوانیا اتفاق افتاده است. این ایالت 20 رای الکترال دارد. به این ترتیب آرای الکترال بایدن به 273 رسیده است.

نخستین تبریک پیروزی به بایدن، از وسط اقیانوسیه

نخست وزیر فیجی، کشوری در قاره اقیانوسیه، در توییترش و البته پیش از قطعی شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به جو بایدن نامزد دموکرات ها، تبریک گفت و از او خواست که آمریکا را به پیمان دنیای تغییرات اقلیمی بازگرداند.

در دوران ترامپ، آمریکا از معاهده پاریس یا همان معاهده دنیای برای مقابله با تغییرات اقلیمی بیرون آمد

فیجی کشوری در اقیانوس آرام، از جمله جزیره هایی است که با تغییرات اقلیمی و بالا آمدن، سطح آب های دنیا، با خطر جدی غرق شدن و از میان رفتن روبه رو است.

آخرین آمار شمارش آرا در سه ایالت کلیدی

ایالت جورجیا: 99 درصد آرا شمارش شده اند.

بایدن با 1544 رای بیشتر پیشتاز است. مسئولان این ایالت بیان کردند به خاطر نزدیکی آرا بازشماری برگه های رای انجام می گردد.

ایالت نوادا: 87 درصد آرا شمارش شده اند. بایدن با 20 هزار و 137 رای بیشتر پیش است.

رای های شهفرایندان ساکن ایالت نوادا بر اساس قوانین این ایالت در صورت رعایت شدن موازین اعلام شده تا 9 روز پس از انتخابات قابل شمارش خواهد بود.

ایالت پنسیلوانیا: 98 درصد آرا شمارش شده اند. بایدن در این ایالت با 20 رای الکترال با 14 هزار و 722 رای پیش افتاده است.

علاوه بر این ایالت ها کار شمارش آرا در ایالت های آریزونا، کارولینای شمالی و آلاسکا نیز به سرانجام نرسیده است. اما آسوشیتدپرس در برآورد

خود بایدن را پیروز در ایالت آریزونا اعلام نموده است بنابراین 11 رای الکترال این ایالت در سبد نامزد دموکرات ها قرار گرفته است.

بیانیه ترامپ: از مبارزه برای شما و ملتمان دست نمی کشم

دونالد ترامپ با انتشار بیانیه ای گفته به دنبال شمرده شدن تمام آرای قانونی اخذشده و نشمردن آرای قانونی اخذنشده است.

او گفته این تنها برای نتیجه این انتخابات نیست، بلکه در دفاع از کل نهاد انتخابات و فرایند قانونی آن است.

ترامپ همچنان از اینکه شواهد معینی برای ادعای تقلب در انتخابات ارائه کند خودداری نموده است.

او گفته دعاوی حقوقی علیه نتایج اعلام شده را ادامه می دهد تا اعتماد مردم آمریکا به دولتشان را تضمین کند. آقای ترامپ اضافه کرده: من هرگز از مبارزه برای شما و برای ملتمان دست نمی کشم.

آخرین شرایط شمارش آرا در چهار ایالت

جورجیا (شمارش 99 درصد آرا) بایدن با هزار و 98 رای بیشتر پیش افتاد

پنسیلوانیا (شمارش 95 درصد آرا) بایدن با شش هزار و 817 رای بیشتر پیش افتاد

نوادا (شمارش 89 درصد آرا) بایدن با 11 هزار و 438 رای پیشتاز است

آریزونا (شمارش 90 درصد آرا) بایدن با 47 هزار و 52 رای پیشتاز است

بازشماری آرا در ایالت سرنوشت ساز جورجیا

مقام های محلی در ایالت سرنوشت ساز جورجیا می گویند به دلیل اختلاف ناچیز بین آرای دونالد ترامپ و جو بایدن آرا بازشماری می گردد.

برد رافنسبرجر، وزیر ایالتی، ضمن اعلام بازشماری گفت: ما نشانه ای از تقلب گسترده ندیدیم.

او گفت حدود چهار هزار رای باقی مانده که باید شمرده گردد و همچنین هشت هزار رای غیابی نیروهای نظای هست که اگر تا آخر امروز برسند شمرده خواهند شد.

رافنسبرجر گفت می داند که خارج از ایالت جورجیا هم بسیاری نتیجه انتخابات آن را دنبال می نمایند.

این مقام ایالتی جمهوری خواه و از حزب آقای ترامپ است.

چرا پنسیلوانیا برای بایدن مهم است؟

اگر بایدن پنسیلوانیا را ببرد آرای الکترال او به 273 می رسد که او را به ریاست جمهوری می رساند.

در ساعت گذشته از پنج ایالت کلیدی بایدن در چهار ایالت جلو افتاده است. بر اساس سیستم برآورد آرا در بی بی سی 40 درصد آرا در پنسیلوانیا آرای غیرحضوری بوده که بخش مهمی از آن آرای پستی است.

شب گذشته بایدن حدود 18 هزار رای عقب بود و حالا بیش از پنج هزار رای جلو افتاده است. آرای پستی که آقای ترامپ مخالف آن بود و بایدن طرفدارانش را به استفاده از آن تشویق نموده بود، 90 درصد به نفع بایدن بوده است.

کارزار ترامپ سعی کرد شمارش آرا در پنسیلوانیا را متوقف کند، اما دادگاه عالی ایالتی آن را نپذیرفت. با 20 رای الکترال پنسیلوانیا همیشه ایالت بسیار مهمی برای نبرد انتخاباتی بوده است.

این ایالت برای شش انتخابات متوالی به دموکرات ها رای داد تا سال 2016 که به نامزد جمهوری خواه یعنی ترامپ گرایش پیدا کرد.

بایدن در پنسیلوانیا هم جلو افتاد

بر اساس گزارش ها بایدن در ایالت کلیدی پنسیلوانیا هم با چند صد رای جلو افتاد. در شمارش قبلی ترامپ حدود بیست هزار رای جلو بود. هنوز رای ها به طور کامل شمرده نشده است.

پیروزی در پنسیلوانیا ورود بایدن به کاخ سفید را تضمین خواهد نمود.

بایدن با اختلاف 917 رای در جورجیا پیش افتاد

جو بایدن، نامزد دموکرات ها با اختلاف 917 رای از دونالد ترامپ در ایالت جورجیا پیش افتاد.

ترامپ با 18 هزار رای بیشتر در پنسیلوانیا پیشتاز است

آخرین نتیجه رای گیری در ایالت پنسیلوانیا نشان می دهد که دونالد ترامپ سه میلیون و 285 هزار و 965 را به دست آورده است. در مقابل جو بایدن سه میلیون و 267 هزار و 923 رای کسب نموده است. به این ترتیب دونالد ترامپ همچنان با حدود 18 هزار رای همچنان در این ایالت پیشتاز است. جو بایدن در صورت پیروزی در پنسیلوانیا چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.

فاصله آرای بایدن و ترامپ در جورجیا به 463 رای رسید

آخرین نتیجه شمارش آراء در ایالت جورجیا نشان می دهد که دونالد ترامپ دو میلیون و 448 هزار و 232 رای به دست آورده است. در مقابل جو بایدن دو میلیون و 447 هزار و 769 رای کسب نموده است. به این ترتیب فاصله دو نامزد در این ایالت کلیدی به تنها 463 رای رسیده است. جو بایدن در صورت پیروزی در ایالت جورجیا و کسب 16 رای الکترال این ایالت رئیس جهوری بعدی آمریکا خواهد بود.

شرایط کلی اختلاف آرا جو بایدن و دونالد ترامپ در چند ایالت باقی مانده

در آخرین نتایج شمارش آرا در نوادا جو بایدن با 11 هزار 438 رای از دونالد ترامپ پیش افتاده است. در جورجیا ترامپ تنها با اختلاف هزار 775 رای پیش است. در کارولینای شمالی اختلاف بیشتر است و در آنجا ترامپ با 76 هزار و 701 رای از جو بایدن پیش افتاده است. در پنسلوانیا که طرفدارن بایدن به آن خوشبین هستند اختلاف به کمترین میزان رسیده است. در این ایالت هنوز شمار زیادی از آرای پستی مانده است و ترامپ با اختلاف 18 هزار و 42 رای پیش است. در ایالت جمهوری خواه آلاسکا، که طرفدارن بایدن روی آن حساب ویژه ای باز ننموده اند، ترامپ با 54 هزار 610 رای از جو بایدن پیش افتاده است.

پیشرفت بایدن در پنسیلوانیا ادامه دارد

فاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا همچنان در حال کاهش است و به حدود 64 هزار رای رسیده است.

بایدن در یک قدمی پیروزی در جورجیا

ادامه شمارش آرا در جورجیا فاصله بایدن و ترامپ را کاهش داده است. در حال حاضر ترامپ با نسبت 49.4 به 49.3 و با اختلاف حدود 3635 رای از بایدن پیش است و حدود دو درصد آرای این ایالت هنوز شمرده نشده است.

ایالت جورجیا 16 رای الکترال دارد و اگر ترامپ رجحان قبلی خود در این ایالت را از دست بدهد، روی کاغذ هم شانسی برای ادامه ریاست جمهوری در دور دوم نخواهد داشت.

شرایط رقابت بایدن و ترامپ در چهار ایالت

جو بایدن برای رسیدن به کاخ سفید تنها به 6 رأی الکترال دارد احتیاج دارد و ترامپ برای پیروزی باید ایالت های جورجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا را ببرد.

آخرین شرایط شمارش آرا در این ایالت ها به توضیح زیر است:

  • در ایالت جورجیا، 99 درصد آرا شمارش شده. دونالد ترامپ با 0.2 درصد اختلاف رجحان کاملاً شنماینده ای دارد.
  • در کارولینای شمالی، 94 درصد آرا شمرده شده. ترامپ برنده 50.1 درصد آرا و بایدن برنده 48.7 درصد آرا شده است.
  • در ایالت پنسیلوانیا 88 درصد آرا شمارش شده و ترامپ با 50.1 درصد در برابر 48.7 درصد از بایدن جلو است. با توجه به آنکه با شمارش آرا حاشیه رجحان ترامپ کاهش می یابد احتمال عقب افتادن ترامپ در این ایالت وجود دارد.
  • در ایالت نوادا که آمارهای آن فعلاً به روزرسانی نمی گردد 76 درصد آرا شمارش شده. بایدن برنده 49.4 درصد و ترامپ برنده 48.5 درصد آرا شده است.

جو بایدن: شک نداریم ما برنده می شویم

نامزد حزب دموکرات در نشست خبری:

  • در حال حاضر همه آرا دارند شمرده می شوند و من و کاملا هریس نظر خوبی درباره شرایط فعلی داریم.
  • از نظر ما شرایط خوب است، شک نداریم برنده اعلام خواهیم شد.
  • از همه می خواهم آرامش خود را حفظ نمایند. شمارش آرا در حال اجرا است.
  • در آمریکا، رأی قداست دارد و هیچ چیز و هیچ کس غیر از اراده رأی دهندگان نمی تواند رئیس جمهور ایالات متحده را انتخاب کند.

فاصله ترامپ و بایدن در جورجیا به 2 دهم درصد رسید

یک مقام برگزاری انتخابات در ایالت جورجیا بیان کرد که همچنان 47 هزار رای شمارش نشده در این ایالت باقی مانده است. فاصله دو رقیب در این ایالت تنها دو دهم درصد یعنی حدود 9هزار رای است. ترامپ در این ایالت پیشتاز است،

بایدن در یک قدمی ترامپ در پنسیلوانیا

شمارش آرای ایالت مهم پنسیلوانیا به حساس ترین مرحله خود رسیده و فاصله ترامپ و بایدن در این ایالت به حدود صد هزار رای رسیده است. ترامپ همچنان با کسب 50.2 درصد آرا در مقابل بایدن با 48.6 درصد آرا جلو است. اما با شیبی که افزایش آرای بایدن دارد، شانس برد او بسیار زیاد است. پنسیلوانیا 20 رای الکترال دارد.

پنجاه هزار رای در جورجیا باقی مانده است

یکی از مقام های ایالتی در جورجیا خبر داده که کمی بیش از پنجاه هزار رای در این ایالت باقی مانده که باید شمارش گردد. با توجه به اینکه ترامپ با 13,540 رای پیش است، بایدن برای پیروزی در این ایالت باید دست کم 63 درصد آرای باقی مانده را به دست بیاورد.

احتمال تداوم شمارش آرا در نوادا تا یکشنبه

یک مقام ایالت نوادا بیان کرد که ممکن است هفته آینده آرای بیشتری را دریافت نمایند که بر اساس قانون باید شمرده شوند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که حجم عمده ای از رای های پستی که پیشتر دریافت شده اند تا روز شنبه یا یکشنبه وارد سیستم شوند.

این مقام اضافه کرد که انتظار می رود در پی شمارش 51 هزار آرایی که در حال حاضر وجود دارند یک بروزرسانی درباره آرای شمارش شده ساعت 1 عصر روز آدینه انجام گردد.

شمارش آرا در فیلادلفیا از سر گرفته شد

شمارش آرا در شهر فیلادلفیا، عظیمترین شهر ایالت سرنوشت ساز پنسیلوانیا، از سر گرفته شد. وقفه کوتاه در شماری آرای این شهر پس از آن متوقف شد که اعضای ستاد ترامپ با حکم دادگاه به ساختمان محل شمارش آرا رفتند تا مطابق حکم دادگاه در شش قدمی شمارندگان آرا آنها را نظارت نمایند.

رقابت انتخاباتی پنسیلوانیا، که بیست رای الکترال دارد، اگر به نفع جو بایدن تمام گردد عملا به معنی پیروزی او در کل انتخابات است. اگر هم دونالد ترامپ پیروز این ایالت گردد شانسش برای پیروزی تقویت می گردد. بیش از صد هزار رای در فیلادلفیا هنوز شمرده نشده است.

کاهش اختلاف ترامپ و بایدن در آریزونا به نفع ترامپ

در حالیکه رسانه های آمریکایی پیشتر اعلام نموده بودند که بایدن در ایالت آریزونا پیروز شده حالا براساس اعلام نتایج جدید فاصله ترامپ و بایدن به سود ترامپ کاهش یافته است. درحال حاضر بایدن با فاصله 69 هزار رای جلوتر است اما برآورد ها از این حکایت می نماید اگر رشد آرای ترامپ به همین نسبت ادامه داشته باشد ممکن است در این ایالت پیروز گردد.

کاهش فاصله بایدن و ترامپ در جورجیا

آمار غیررسمی نشان می دهد که با شمارش 98 درصد آراء مأخوذه در ایالت جورجیا، فاصله بایدن و ترامپ به حدود 18هزار رأی کاهش یافته است. ترامپ 49.5درصد آرا و بایدن 49.3 در آرا را کسب نموده است جورجیا 16 رای الکترال دارد و اگر بایدن در این ایالت پیروز گردد، انتخابات را برده است.

آخرین شرایط آراء مردمی

شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 آمریکا (13 آبان ماه) نشان می دهد که جو بایدن تا این لحظه 72 میلیون و 49 هزار و 341 رأی مردمی به دست آورده که معادل 50.4 درصد آراء است و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز تا به امروز 68 میلیون و 586 هزار و 150 رأی مردمی به دست آورده است که معادل 48 درصد آراء می باشد.

آخرین آمار از شرایط انتخابات کنگره آمریکا

در انتخابات مجلس سنای آمریکا تا این لحظه 48 دموکرات و 48 جمهوری خواه به این نهاد راه پیدا نموده اند.

در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا اما دموکرات ها با 204 نماینده در مقایسه با 190 نماینده جمهوری خواه، پیشتاز هستند.

شرایط آراء در ایالات به جامانده

  • نوادا با 6 رأی الکترال شمارش 75 درصد آراء - ترامپ 48.7 و بایدن 49.3
  • پنسیلوانیا با 20 رأی الکترال با شمارش 89 درصد آراء - ترامپ 50.7 و بایدن 48.1
  • جورجیا با 16 رأی الکترال با شمارش 98 درصد آراء - ترامپ 49.7 و بایدن 49.1
  • آلاسکا با 3 رأی الکترال با شمارش 50 درصد آراء - ترامپ 62.1 و بایدن 33.5
  • کارولینای شمالی با 15 رأی الکترال با شمارش 94 درصد آراء- ترامپ 50.1 و بایدن 48.7

ترامپ هم مدعی پیروزی در میشیگان شد

رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشت که کارزار او معتقد است در پنسیلوانیا که ناظران قانونی اجازه حضور بر سر صندوق نداشتند، در جورجیا و کارولینای شمالی که باید با اختلاف پیروز می شد و در میشیگان که تعداد زیادی آرای تقلبی به صندوق ریخته شده پیروز شده است

تعداد رای های الکترال بایدن به عدد 264 رسید

او فقط با پیروزی در ایالت نوادا پیروز انتخابات خواهد بود

شبکه سی ان ان بایدن را پیروز ایالت میشیگان بیان کرد

این ایالت، 16 رأی الکترال دارد.

جدیدترین نتایج انتخابات آمریکا

بایدن 248 رأی الکترال

ترامپ 214 رأی الکترال

بایدن اختلاف خود با ترامپ را در پنسیلوانیا نصف کرد

ایالت عظیم پنسیلوانیا که اتفاقا زادگاه جو بایدن هم هست، یکی از حساس ترین ایالت هایی است که نتیجه آن ممکن است تا روز آدینه معلوم نگردد.

از نخستین ساعات شروع اعلام نتایج در این ایالت دونالد ترامپ با اختلافی قابل توجه از جو بایدن پیش بوده است. این اختلاف در ساعات سرانجامی روز سه شنبه، سوم نوامبر، به حدود 900 هزار رای رسیده بود و همین به طرفداران آقای ترامپ و ستاد انتخاباتی او نوید پیروزی در این ایالت را می داد.

اما از صبح چهارشنبه که شمارش آرا در مناطق شهری و حومه فیلادلفیا شروع شده و حدود یک میلیون و 400 هزار رای پستی هم برای شمارش روی میز قرار داده شده، این جو بایدن بوده که آرای بیشتری را به حساب خود واریز نموده است. به طوری که اکنون اختلاف میان دو نامزد به رقمی حدود 460 هزار رسیده و هنوز حدود یک میلیون رای پستی شمارش نشده است.

پنسیلوانیا همچنین آرای پستی را که تاریخ ارسال آن ها تا سوم نوامبر (دیروز) بوده باشد، تا روز آدینه (6 نوامبر) محاسبه خواهد نمود.

بایدن، رکورد اوباما را هم شکست

بایدن با کسب بیش از 69.9 میلیون رای از رکورد اوباما در کسب بیشترین رای مردمی در ریاست جمهوری آمریکا عبور کرد.

بایدن در ایالت کلیدی ویسکانسین پیروز شد

رئیس کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی گفت همه آرا در این ایالت شمارش شده اند و جو بایدن با اختلاف 20697 رأی پیروز شده است. این ایالت 10 رای الکترال دارد.

تعویق اعلام نتایج در دو ایالت اثرگذار

شمارش آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا ممکن است تا روز آدینه طول بکشد.فرماندار پنسیلوانیا گفت، حدود یک میلیون رأی پستی شمرده نشده در این ایالت وجود دارد.در پنسیلوانیا که 20 رأی الکترال دارد، پس از شمارش 64 درصد آراء، ترامپ 55.8 و بایدن 43.1 درصد آراء را به خود اختصاص داده اند.در ایالت نوادا هم ادامه شمارش آراء ساعت 09:00 صبح روز پنجشنبه به وقت محلی (17:30 پنجشنبه به وقت تهران) از سر گرفته می گردد.در نوادا که 6 رأی الکترال دارد، پس از شمارش 67 درصد آراء، بایدن 49.2 و ترامپ 48.6 درصد آراء را کسب نموده اند.

رقابت شدید در ویسکانسین و میشیگان

با شمارش 99 درصد آرادر ایالت ویسکانسین، جو بایدن اندکی (حدود 20 هزار رای) از دونالد ترامپ، جلوتر است. ترامپ در سال 2016 با کمتر از 30 هزار رای هیلاری کلینتون، رقیبش از حزب دموکرات را در ویسکانسین شکست داد.

در ایالت میشیگان نیز با 49.28 درصد آرا در مقابل 49.15درصد آرای بایدن پیش است. نتیجه این دو ایالت می تواند بسیار معین نماینده باشد. میشیگان 16رای و ویسکانسین 10 رای الکترال دارد.

نامزد فوت شده در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا پیروز شد

دیویدآندال، نامزد جمهوریخواستار، پیروز مجلس نمایندگان از داکوتای شمالی اعلام شد. اما از بخت بد، آقای آندال، چند روز پیش از انتخابات سوم نوامبر در گذشته بود. وی در آخرین هفته ماه اکتبر جانش را بدلیل ابتلا به بیماری کووید-19 از دست داده بود.

آخرین شرایط نتایج سنا و مجلس نمایندگان آمریکا

طبق جدیدترین نتایج انتخابات سنا آمریکا دموکرات ها و جمهوری خواستار هر دو 47 کرسی را به خود اختصاص داده اند و اگر حزب دموکرات بتواند چهار کرسی دیگر انتخابات را به دست آورد، کنترل سنا را که هم اکنون در دست جمهوری خواستار است، به دست خواهد گرفت.

در صورتیکه جو بایدن بعنوان رئیس جمهور آمریکا برگزیده گردد، دموکرات ها برای به دست آوردن کنترل سنا تنها به سه کرسی احتیاج خواهند داشت زیرا در این شرایط معاون بایدن می تواند یک رأی به نفع دموکرات ها بدهد.

رقابت در سنا برای معین سرنوشت 35 کرسی برگزار شده است و گرچه بعضی ایالات بیشتر نتایج آراء را در روز انتخابات اعلام می نمایند، اما اعلام نتایج بعضی دیگر از ایالات به دلایل داشتن آراء غیرحضوری صندوق های پستی و مراکز رأی گیری زودهنگام، ممکن است چندین روز به طول انجامد.

تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات فعلی کنگره به رأی گذاشته شده بود و نتایج اولیه مجلس نمایندگان آمریکا حاکی از آن است که دموکرات ها که در حال حاضر کنترل مجلس نمایندگان را برعهده داشتند، 190 کرسی را به دست آورده و جمهوری خواستار پیروز به کسب 181 کرسی شده اند. دموکرات ها برای حفظ کنترل مجلس نمایندگان آمریکا به 218 رأی احتیاج دارند.

کم شدن فاصله ترامپ و بایدن در میشیگان

با شمارش 87 درصد از آرای ایالت کلیدی میشیگان، ترامپ 49.9 و بایدن 48.5 درصد آراء را به خود اختصاص داده اند. پیشتر و با شمارش 80 درصد آراء، اختلاف ترامپ و بایدن 5 درصد بود.

پیروزی بایدن در هاوایی

برآورد می گردد که جو بایدن ایالت هاوایی را برده است. هاوایی که 4 رای الکترال دارد به عنوان ایالتی دموکرات شناخته می گردد.براساس آخرین گزارش ها تا به امروز جو بایدن 238 و ترامپ 213 رای الکترال را کسب نموده اند.

بایدن در ویسکانسین پیش افتاد

براساس آخرین شمارش آرا جو بایدن با فاصله اندک در ایالت مهم ویسکانسین جلو افتاده است. یسکانسین با شمارش 95 درصد آراء-ترامپ: 49.1 / بایدن:49:4 این ایالت ده رای الکترال دارد.

شرایط ایالت های کلیدی باقی مانده؛ پیش افتادن بایدن از ترامپ در ویسکانسین

  • ویسکانسین با شمارش 95 درصد آراء-ترامپ: 49.1 / بایدن:49:4
  • میشیگان با شمارش 80 درصد آراء- ترامپ: 51.7 / بایدن: 46.7
  • پنسیلوانیا با شمارش 64 درصد آراء- ترامپ: 55.8 / بایدن: 43.1
  • کارولینای شمالی با شمارش 94 درصد آراء- ترامپ: 50.1 / بایدن: 48.7
  • جورجیا با شمارش 94 درصد آراء- ترامپ: 50.5 / بایدن: 48.3
  • نوادا با شمارش 67 درصد آراء- ترامپ: 47.9 / بایدن: 50

ترامپ می گوید نتیجه انتخابات فوق العاده بوده است

ترامپ در اتاق شرقی کاخ سفید سخن گفت. او ابتدا از خانواده اش، و میلیون ها هواداری که امشب به او رای دادند تشکر کرد.

او گفت: ما برای یک جشن عظیم آماده می شدیم. ما در حال بردن همه چیزبودیم.

ترامپ با لحنی پیروزمندانه، پیروزی عظیم خود را در فلوریدا جشن گرفت.

او همچنین مدعی پیشتازی در پنسیلوانیا شد - درست مانند جو بایدن، رقیب دموکراتش. هنوز برای اعلام نتیجه این ایالت زود است.

مینه سوتا برای بایدن

پیش بینی می گردد آرای مینه سوتا در این انتخابات نصیب جو بایدن گردد. این ایالت به طور سنتی به رنگ آبی - دموکرات ها - تمایل دارد. این ایالت در 60 سال گذشته به جز 1972 که ریچارد نیکسون در آن برنده شد به دموکرات ها رای داده است.

نبراسکا، هم برای ترامپ هم برای بایدن!

برآورد می گردد بیشتر آرا کالج الکتورال این ایالت در اختیار ترامپ قرار گیرد. از پنج رای، 4 رای به ترامپ و یک رای به بایدن تعلق می گیرد. در انتخابات پیش همه 5 رای به ترامپ رسید.

مونتانا برای ترامپ

برآورد شده سه رای کالج انتخاباتی مونتانا به ترامپ تعلق گیرد. این ایالت از 1968 به جمهوریخواستار رای داده و تنها یکبار در سال 1992 به بیل کلینتون دموکرات رای داد.

تگزاس برای ترامپ

برآورد شده 38 رای کالج انتخاباتی تگزاس در اختیار ترامپ قرار گیرد. در ده انتخابات گذشته جمهوریخواستار در این ایالت به پیروزی رسیده اند و در دور پیش ترامپ خیلی راحت این ایالت را برد. تگزاس بعد از کالیفرنیا - 55 رای - بیشترین امتیاز در سیستم کالج انتخاباتی را دارد.

رود آیلند برای بایدن

برآورد شده چهار رای کالج الکتورال رود آیلند به جو بایدن تعلق بگیرد. کوچک ترین ایالت آمریکا از سال 1988 به این سو به دموکرات ها رای داده.

237 به 212 به سود بایدن

روایت فاکس نیوز:

ترامپ با پیروزی در آیووا، تگزاس، اوهایو، فلوریدا، آیداهو، یوتا، کارولینای جنوبی، کانزاس، نبراسکا، ویومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی، لوییزیانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی، اوکلاهما، می سی سی پی، میزوری، آلاباما، ویرجینیای غربی و کنتاکی، 212 رای الکترال دارد.

بایدن با پیروزی در ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، دیلاور، منطقه کلمبیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، کلرادو، نیویورک، کالیفرنیا،اورگن، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، نیومکزیکو، نیوهمپشایر، مینه سوتا، 237رای الکترال به دست آورده است.

آیووا برای ترامپ

برآورد می گردد 6 رای کالج انتخاباتی آیووا به ترامپ تعلق بگیرد. این ایالت مهم از 1988 به دموکرات ها رای داده اما 4 سال پیش ترامپ رای آن را از آن خود کرد.

اختلاف در باره آرای آریزونا

شبکه خبری فاکس می گوید برآوردش این است که آرا کالج انتخاباتی آریزونا به جو بایدن تعلق می گیرد اما فرماندار جمهوریخواه این ایالت می گوید هنوز شمارش آرا تمام نشده و نباید چنین چیزی اعلام می شد.

ستایش نانسی پلوسی از نمایندگان دموکرات

نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از نمایندگان دموکرات که توانسته اند بیشتریت خود را در این مجلس حفظ نمایند، ستایش نموده است.

او گفته است مسایل نظام درمانی باعث پیروزی این حزب شده است.

دموکرات ها برای این که در مجلس سنا حائز بیشتریت شوند احتیاج به کسب چهار کرسی دیگر دارند.

مقایسهٔ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 با 2020 تا به امروز

فلوریدا به ترامپ تعلق گرفت

ایالت عظیم و چرخشی فلوریدا با 29 رای در کاج انتخاباتی به دونالد ترامپ رای داده است.

این ایالت در انتخابات های قبلی هم سرنوشت ساز بوده است. آقای ترامپ با اختلاف بیش از سه درصد در آنجا برنده شده است.

ویرجینیا برای بایدن

پیش بینی می گردد 13 رای کالج انتخاباتی ویرجینیا به جو بایدن برسد. این ایالت قبلاً در انتخابات ریاست جمهوری به جمهوری خواستار رأی می داد، اما رأی دهندگان در طی سه انتخابات گذشته به دموکرات ها رای داده اند.

اوهایو و آیداهو برای ترامپ

برآورد شده آرای کالج الکتورال اوهایو و آیداهو به ترامپ تعلق بگیرد.

اوهایو با 18 رای کالج الکتورال یکی از مهم ترین و حساس ترین ایالت ها در این انتخابات بوده و و در دویست سال گذشته همیشه به کاندیدای پیروز رای داده است.

آیداهو چهار رای کالج الکتورال دارد.این نتیجه غیرمنتظره نیست. این ایالت در 13 انتخابات اخیر به جمهوری خواستار رای داده است.

فلوریدا به ترامپ تعلق گرفت

ایالت عظیم و چرخشی فلوریدا با 29 رای در کاج انتخاباتی به دونالد ترامپ رای داده است.

این ایالت در انتخابات های قبلی هم سرنوشت ساز بوده است. ترامپ با اختلاف بیش از سه درصد در آنجا برنده شده است.

کرانه غربی به حساب بایدن واریز شد

همان طور که پیش بینی می شد با سرانجام رسیدن زمان رای گیری در کالیفرنیا، واشنگتن و اورگن، آرای این ایالت ها به جو بایدن تعلق گرفته است.

حالا جو بایدن با 192 رای الکتورال در برابر 114 رای دونالد ترامپ ایستاده است.

اما این به هیچ وجه به معنای فاصله دریافت جو بایدن به سوی پیروزی نیست. چرا که اکنون جو بایدن برای رساندن عدد 192 به 270، باید چندین ایالت دیگر را به خود اختصاص دهد.

بنابر این این رقابت هنوز با معلوم شدن نتیجه فاصله بسیار دارد.

نتایج آرای مجمع گزینندگان آمریکا تا این لحظه ترامپ 108-بایدن 131

ترامپ 10 رای ایالت میزوری را به دست آورد

بایدن: 131 رای الکترال (48.1 درصد)

ترامپ: 108 رای الکترال (50.3درصد

ترامپ بر صدر ایالت های کلیدی نشسته

با شمارش 26 درصد آرا در پنسیلوانیای مهم با 20رای الکترال، ترامپ با 49.2درصد آرا از بایدن با47.1 درصد جلو زد.

در ویسکانسین هم ترامپ با شمارش 38درصد آرا، با 51درصد آرا از بایدن با 47درصد آرا پیش افتاده.

در کارولینای شمالی هم ترامپ با شمارش 90درصد آرا با فاصله میلی متری هفت دهم درصدی پیش افتاده: 49.7 به 49 درصد.

دموکرات ها یک کرسی سنا را از جمهوری خواستار می گیرند

شبکه فاکس نیوز که حامی جمهورخواستار و دونالد ترامپ است پیش بینی نموده که در کلورادو، نامزد دموکرات ها، جان هیکنلوپر پیروز به شکست سناتور فعلی یعنی کوری گاردنر شده است.

این یعنی یک کرسی از جمع 53 کرسی جمهوری خواستار کم و به 47 کرسی فعلی دموکرات ها اضافه کرده شده است.

ترامپ در حال پس دریافت اوهایو

در حالی که نتایج آرای اولیه در اوهایو جو بایدن را پیشتاز نشان می داد با شمارش حدود 70 درصد آرا، حالا دونالد ترامپ را پیشتاز نشان می دهد.

جو بایدن برای پیروزی احتیاجی به پیروزی در اوهایو ندارد اما برای ترامپ شکست در اوهایو بسیار گران تمام خواهد شد.

نتایج در آریزونا به سرعت در حال شکل گیری است

ایالت آریزونا که در سال 2016 به دونالد ترامپ رای داد، سال جاری یکی از ایالاتی است که دموکرات ها به آن نظر دارند.

نتایج اولیه شمارش آرا در این ایالت هم مرز با مکزیک در حال اعلام شدن است و تا حالا که حدود 70 درصد آرا شمارش شده جو بایدن پیش است.

پیروزی در این ایالت برای جو بایدن بسیار مهم است. مخصوصا اگر او ایالتی، چون ویرجینیا را از دست بدهد.

بایدن پیشتاز آرای الکترال

تا به امروز برآورد رای الکتورال 17 ایالت معین شده و بایدن با کسب 89 رای الکتورال در مقابل 63 رای الکتورال ترامپ جلوتر است.

آخرین شرایط ترامپ و بایدن از لحاظ پیروزی در ایالت ها

دونالد ترامپ در ایالت های زیر پیروز شده است:

وایومینگ: 3 رأی الکترال

نبراسکا: 5 رأی الکترال

داکوتای جنوبی: 3 رأی الکترال

داکوتای شمالی: 3 رأی الکترال

اوکلاهاما: 7 رأی الکترال

آرکانزاس: 6 رأی الکترال

لوئیزیانا: 8 رأی الکترال

می سی سی پی: 6 رأی الکترال

آلاباما: 9 رأی الکترال

تنسی: 11 رأی الکترال

کنتاکی: 8 رأی الکترال

کارولینای جنوبی: 9 رأی الکترال

ویرجینیای غربی: 5 رأی الکترال

ایندیانا: 11 رأی الکترال

جو بایدن در ایالت های زیر پیروز شده است:

نیومکزیکو: 5 رأی الکترال

ایلینوی: 20 رأی الکترال

ویرجینیا: 13 رأی الکترال

مریلند: 10 رأی الکترال

دلاور: 3 رأی الکترال

نیوجرسی: 14 رأی الکترال

کانکتیکات: 7 رأی الکترال

رود آیلند: 4 رأی الکترال

ماساچوست: 11 رأی الکترال

ورمونت: 3 رأی الکترال

نیویورک: 29 رأی الکترال

منبع: فرارو

به "نتایج آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج آرا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید