هوش مصنوعی مناظره گر ساخته شد

به گزارش وبلاگ سیما، شرکت آی بی ام(IBM) یک سیستم هوش مصنوعی توسعه داده است که در بحث و جدل با انسان ها حضور پیدا می نماید و حتی گاهی می تواند در یک مجادله پیروز گردد و دیگران را قانع کند.

هوش مصنوعی مناظره گر ساخته شد

به نقل از آی ای، هوش مصنوعی(AI) در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است و حتی گاهی اوقات بسیار شبیه به انسان می گردد. اکنون در مقاله جدیدی که در مجله Nature منتشر شده است، شرکت IBM سیستمی را توسعه داده است که می تواند با انسان ها بحث کند و حتی گاهی پیروز گردد.

محققان می گویند: ما این سیستم موسوم به پروژه مناظره گر(Project Debater) را ارائه داده ایم که یک سیستم مباحثه کننده خودمختار است که می تواند با انسان ها وارد یک بحث رقابتی گردد و یک سیستم خارق العاده است.

در آزمایش های این سیستم، به هوش مصنوعی فقط 15 دقیقه فرصت داده شد تا روی موضوعات مورد بحث تحقیق کند و برای بحث و تبادل نظر آماده گردد و هر بار، پیروز به تشکیل یک بیانیه آغازین و حتی استدلال لایه به لایه شد.

البته در بیشتر موارد، انسان ها در مناظره با این سیستم پیروز شدند، اما در یک مورد این هوش مصنوعی بود که توانست نظر و موضع 9 انسان را تغییر دهد.

کریس رید در نقد این سیستم می نویسد: پروژه مناظره گر یک گام اساسی در توسعه فناوری استدلال و کار با استدلال ها به عنوان پدیده های محلی است. پیروزیت های آن یک نگاه اجمالی از چگونگی کار یک سیستم هوش مصنوعی با شبکه ای از استدلال هایی است که توانایی قانع کردن و تغییر نظر انسان ها را دارد.

وی اضافه نمود: با توجه به موج اخبار جعلی، دو قطبی شدن افکار عمومی و فراگیری استدلال های ضعیف، این سیستم موجب کاهش احتیاج فوری به انسان برای حمایت از انسان در ایجاد، پردازش، پیمایش و به اشتراک گذاری استدلال های پیچیده می گردد. یک پشتیبانی که هوش مصنوعی می تواند قادر به تأمین آن باشد.

به عبارت دیگر، این هوش مصنوعی جدید برای جایگزین شدن با انسان طراحی نشده است، بلکه برای حمایت از انسان در ایجاد استدلال های بهتر و منطقی تر با تفاوت های بیشتر است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "هوش مصنوعی مناظره گر ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی مناظره گر ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید