پیغام رسان بله امن است؟، پاسخ سازمان فناوری اطلاعات

به گزارش وبلاگ سیما، در پی حاشیه های انتشار یک تصویر جنجالی از چت های کاربران در پیغام رسان بله در فضای مجازی سازمان فناوری اطلاعات بیانیه ای درباره این پیغام رسان منتشر کرد.

پیغام رسان بله امن است؟، پاسخ سازمان فناوری اطلاعات

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سیما ،هفته گذشته تصویری در فضای مجازی پخش شد که منتشرکننده آن مدعی بود این تصویر از صفحه مانیتور یکی از کارمندان پیغام رسان بله گرفته شده که به پیغام های ردوبدل شده میان کاربران این پلتفرم دسترسی دارد.

انتشار این تصویر با واکنش گسترده ای از سوی کاربران فضای مجازی همراه شد و به شائبه دسترسی پیغام رسان های ایرانی به اطلاعات و نقض حریم خصوصی آن ها دامن زد. در پی انتشار این تصویر پیغام رسان بله بیانیه ای منتشر و در آن توضیحاتی ارائه کرد.

حالا سازمان فناوری اطلاعات نیز پا به میدان گذاشته و درباره امن بودن پیغام رسان بله اظهارنظر نموده است. در بیانیه سازمان فناوری اطلاعات می خوانیم: در روزهای اخیر، شاهد انتشار تصویری در شبکه های اجتماعی بودیم که منتشرکننده آن مدعی بود تصویر رایانۀ یکی از کارمندان بله است. در این راستا سازمان فناوری اطلاعات ایران خواهان توضیحات مدیران ارشد این پیغام رسان شد.

به این منظور علاوه بر برگزاری یک جلسه فوری با حضور مدیران این پیغام رسان، کارشناسان این سازمان با هدف آنالیز دقیق جزئیات و راستی آزمایی بیانیه منتشر شده به وسیله بله، در محل این پیغام رسان حضور یافتند.

طبق آنالیز های اجرا شده، سامانۀ مقابله با کلاهبرداری و محتوای غیراخلاقی در کانال ها و گروه های عمومی بله به طور کامل از سامانه های اصلی این پیغام رسان جداست. محتوای درون این کانال ها و گروه ها طبق سند قوانین و شرایط استفاده از پیغام رسان، به عنوان مصداق محتوای عمومی معرفی شده است.لذا محتوای عمومی مورد اشاره در این سامانه با هدف شناسایی و حذف محتویات کلاهبرداری مانند فیشینگ و های مضر و محتواهای غیراخلاقی مورد آنالیز قرار می گیرد. این محتوای نامناسب با گزارشهای واصله کاربران یا به وسیله ابزارهای هوش مصنوعی (متن کاوی) می تواند شناسایی شده و برای آنالیز بیشتر در سامانه قرار بگیرد. بعلاوه با آنالیز بخش های مختلف این سامانه معین شد که اپراتور امکان مشاهده اطلاعات خصوصی کاربر ارسال کننده محتوا در کانال ها و گروه های عمومی مانند ایدی کاربر، نام ارسال کننده و شماره تلفن را ندارد. با توجه به این توضیحات، در این مورد هیچگونه نقض حریم خصوصی مشاهده نشده و امنیت استفاده کاربران از پیغام رسان بله همچون گذشته تامین است.

  • کاربران بله، و چند سوال ساده فنی

  • واکنش پیغام رسان بله به تصویری که در فضای مجازی پرحاشیه شد

5858

منبع: خبرآنلاین

به "پیغام رسان بله امن است؟، پاسخ سازمان فناوری اطلاعات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام رسان بله امن است؟، پاسخ سازمان فناوری اطلاعات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید