مجلس ترکیه توافق نظامی و امنیتی با لیبی را تصویب کرد

به گزارش وبلاگ سیما، مجلس ترکیه توافق امنیتی و نظامی دولت این کشور با رئیس دولت وفاق ملی لیبی را که ظاهرا امکان اعزام نیرو به طرابلس را فراهم می نماید، تصویب نموده است.

مجلس ترکیه توافق نظامی و امنیتی با لیبی را تصویب کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری، نمایندگان مجلس ترکیه روز شنبه به یک توافقنامه امنیتی و نظامی که می تواند راه را برای اعزام نیروهای نظامی این کشور به لیبی باز کند، رأی مثبت دادند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، این توافقنامه امنیتی و نظامی اخیرا میان دولت ترکیه و دولت وفاق ملی به امضا رسیده و شب گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس ترکیه تأیید شده بود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و فائز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی 27 نوامبر(چهارشنبه 6 آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند، که با واکنش شدید کشورهای حاشیه مدیترانه از جمله مصر، قبرس و یونان روبرو شد.

تأیید توافق آنکارا و طرابلس چند روز پس از آن صورت می گیرد که سراج در سفر به ترکیه با اردوغان ملاقات و گفت وگو کرد. به نوشته رسانه های خبری، اردوغان در ملاقات با سراج در خصوص این توافقنامه گفته است که این توافقنامه دریایی حقوق و منافع ترکیه را حفظ می نماید. (جزئیات بیشتر)

در خصوص مفاد توافقنامه ای که امروز به تصویب مجلس ترکیه رسیده جزئیاتی منتشر نشده، اما اردوغان پیش از این گفته بود آماده است برای حمایت از دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده، به طرابلس نیرو اعزام کند.

شهر طرابلس ماه هاست که تحت حمله نیروهای ژنرال خلیفه حفتر قرار گرفته است. حفتر که با حمایت امارات عربی متحده و عربستان سعودی در شرق لیبی دولت تشکیل داده، در کوشش است تا با تصرف طرابلس، جایگزین دولت رسمی این کشور گردد.

انتهای پیغام/ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "مجلس ترکیه توافق نظامی و امنیتی با لیبی را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس ترکیه توافق نظامی و امنیتی با لیبی را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید