چند بازی ساز در استیم وجود دارد؟

به گزارش وبلاگ سیما، طبق جدیدترین گزارش های منتشر شده تا این لحظه، 44 هزار توسعه دهنده بازی در استیم وجود دارند که حداقل یک بازی را روی این پلتفرم معرفی یا منتشر نموده اند. بعلاوه در مجموع، آن ها مسؤول انتشار تقریبا 70 هزار بازی هستند.

چند بازی ساز در استیم وجود دارد؟

تعداد بازی های منتشر شده

با اینکه تعداد زیادی بازی ساز در استیم فعالیت دارند با این حال بیشتر آن ها تنها یک بازی ساخته و عرضه نموده اند. به طور دقیق تر، 73 درصد از توسعه دهندگان تنها یک بازی منتشر نموده اند. از طرفی 443 توسعه دهنده بیش از 10 بازی و 4 نمونه از آن ها هر کدام بیش از 100 بازی را روی پلتفرم ذکر شده، عرضه نموده اند.

اندازه عایدی بازی سازان

در ادامه اندازه تقریبی عایدی بازی سازان منتشر شده است. صحبت های زیادی درباره اینکه توسعه دهندگان مستقل پول زیادی به دست نمی آورند، همیشه وجود دارد و با نگاهی به عایدی آن ها به نظر می رسد که این ادعا صحیح است. طبق گزارش های اقتصادی منتشر شده، 57 درصد از کل بازی سازان در استیم حتی هزار دلار عایدی ناخالص نداشته اند

این ها معمولا توسعه دهندگانی هستند که به طور مستقل تنها یک بازی ساده را منتشر نموده اند. از طرف دیگر، 1600 توسعه دهنده هستند که بازی های آن ها بیش از 1 میلیون دلار عایدی ناخالص داشته اند. 600 نمونه از این ها استودیوهایی بزرگ و بقیه استودیوهایی مستقل و کوچک هستند که به عایدی خوبی دست پیدا نموده اند.

ژانرهای محبوب

ژانر های اصلی بازی در استیم به 9 گروه تقسیم می شوند. بیش از نیمی از توسعه دهندگان حداقل یک بازی اکشن ساخته اند. ژانر ماجراجویی و کژوال در ادامه از محبوب ترین ها هستند. در ادامه ژانر استراتژی، نقش آفرینی و شبیه ساز قرار دارند که از محبوبیت تقریبا مشابهی نزد بازی سازان برخوردار هستند. در نهایت یک بیستم از توسعه دهندگان بازی هایی در ژانرهای ورزشی، مسابقه ای و MMO ساخته اند. از آن جایی که بازی های مسابقه ای هواداران خاص خود را دارند و ساخت یک اثر در سبک MMO دشواری های خاص خود را دارد، این آمار تا حدود زیادی منطقی به نظر می رسد.

با این حال، این واقعیت که تنها یک پنجم از توسعه دهندگان بر بازی های استراتژی، نقش آفرینتی و شبیه ساز در استیم تمرکز می نمایند، شگفت آور است. این ژانرها بین بازیکنان استیم و رایانه های شخصی محبوب هستند و با توجه به عملکرد معمولا خوبشان، . تعجب آور است که اکثریت قریب به اتفاق توسعه دهندگان روی این ژانرهای کلیدی تمرکز نمی نمایند.

بهره بردن از ناشر خارجی

با اینکه اکثریت توسعه دهندگان مستقل، خودشان بازی هایشان را منتشر می نمایند، جالب است بدانید که تعداد شگفت انگیزی از بازی سازان هم وجود دارند که از ناشران خارجی استفاده می نمایند. طبق آمار یک سوم از توسعه دهندگان در استیم از ناشران خارجی استفاده نموده اند. این در نوع خود تعجب آور است. بعلاوه به نطر می رسد که تنها 4 درصد از توسعه دهندگان که عمدتا مستقل هستند، بازی ها را هم به بدست خود و هم با ناشر خارجی منتشر نموده اند.

در نهایت به نظر می رسد که هزاران توسعه دهنده در استیم وجود دارند که روزانه 30 تا 40 بازی در این پلتفرم منتشر می نمایند. با این حال، اکثریت این ها برای یکدیگر رقیب محسوب نمی شوند. اگر بازی سازانی که برای تفریح بازی های بسیار ساده می سازند را کنار بگذارید، همچنان هزاران توسعه دهنده در حال رقابت هستند. این نشان می دهد که ساخت بازی های مستقل در شرایط خوبی به سر می برد.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ

به "چند بازی ساز در استیم وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند بازی ساز در استیم وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید