چگونه می توانیم از یک تصادف رانندگی مرگبار نجات پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ سیما، دانشمندان استرالیایی تحقیقات جالبی درباره جلوگیری از آسیب تماشا انسان در حوادث رانندگی انجام داده اند.

چگونه می توانیم از یک تصادف رانندگی مرگبار نجات پیدا کنیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی وبلاگ سیما، به نقل از براس ویل مورفی، بدن انسان برای تحمل یک تصادف خودرو طراحی نشده است. گرچه امروزه بیشتر ماشین ها دارای ایربگ و سایر ویژگی های ایمن و محافظتی هستند، اما وقوع تصادف های شدید می تواند باعث وارد آمدن فشار های بیش از مقدار تحمل انسان به وی شده و مرگ او را به همراه داشته باشد.

به همین دلیل، یک شرکت فناوری سه بعدی به همراه یک تیم تخصصی مهندسی ایمنی جاده و یک جراح و متخصص آسیب های مغزی و جسمی اقدام به آنالیز تاثیرات یک تصادف بر انسان کردند. آن ها می خواستند بدانند که انسان باید چه ویژگی داشته باشد که بتواند در برابر این آسیب ها جان سالم به در ببرد.

آن ها در تحقیقات خود انسانی به نامگراهام را شبیه سازی کردند که بتواند در برابر آسیب های تصادف خودرو مقاوم باشد. مهمترین ابعاد تحقیقات این دانشمندان شامل موارد ذیل می گردد:

1- مغز

جمجمه انسان همچون یک کلاه ایمنی عمل نموده و از مغز در برابر آسیب های و ضربات محیطی محافظت می نماید. جمجمه طوری طراحی شده است که با گرفتن شدت ضربه، مانع از آسیب به مغز گردد، اما حقیقت این است که ضربات شدید به ویژه ضربات ناشی از یک تصادف خودرو می تواند به راحتی باعث شکستگی جمجمه گردد.

جمجمه گراهام آنگونه طراحی شده است که بتواند شدت ضربات وارده در تصادفات سنگین را کاهش داده و مانع از شکستگی استخوان و آسیب به مغز گردد.

2- صورت:

صورت گراهام به صورت مسطح طراحی شده است. این امر باعث می گردد که تمام صورت در کاهش دادن فشار ضربه تصادف به طور هماهنگ عمل کند. چشمان، گوش ها و به ویژه بینی از طریق ماهیچه ها و بافت ها محافظت شده است.

3- قفسه سینه:

دنده ها به صورت مطلوبی باعث محافظت از اندام هایی مانند ریه و قلب می گردد، اما این موضوع می تواند بهتر گردد. در میان دنده های گراهام، دنده های اضافی تعبیه شده است که همچون ایربگ در برابر ضربات شدید و تصادفات از آسیب به اندام های داخلی جلوگیری کند.

4- پوست:

زیر پوست ما میلیون ها سلول عصبی وجود دارد که می تواند به راحتی در یک تصادف شدید آسیب ببیند. پوست گراهام بسیار ضخیم تر از پوست یک انسان طراحی شده است به طوری که مانع از وارد آمدن فشار و آسیب تماشا سلول های عصبی گردد.

5- پا ها:

تصادف افراد پیاده با خودرو یکی از مرگبارترین تصادفات است که می تواند به جان باختن فرد منجر گردد. با این حال، پا های گراهام از استخوان های اضافی و مستحکم تشکیل شده است که به مقدار زیادی باعث کاهش آسیب به او می گردد.

در انتها باید بر این نکته تاکید داشت که گراهام طراحی شده از طریق دانشمندان توانایی زیادی برای لطمه نتماشا در تصادف دارد، اما ما انسان ها این قابلیت ها را نداریم. از همین روی، بهتر است در هنگام رانندگی کمربند های ایمنی را بسته و از خودرو های دارای ایربگ و ایمن بهره ببرید, بعلاوه رعایت نکات ایمنی در زمان رانندگی بسیار لازم است. براساس اعلام سازمان دنیای بهداشت سالانه بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر در دنیا در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "چگونه می توانیم از یک تصادف رانندگی مرگبار نجات پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توانیم از یک تصادف رانندگی مرگبار نجات پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید