کاهش دما در شمال و وزش باد شدید در شرق ایران

به گزارش وبلاگ سیما، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش سه تا شش درجه دمای هوا در استان های شمالی کشور و تهران اطلاع داد.

کاهش دما در شمال و وزش باد شدید در شرق ایران

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت : بر اساس آخرین مدل های پیش یابی هوا امروز (20 مرداد) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و اردبیل بارش باران و وزش باد پیش بینی می گردد.

وی با بیان این که در ارتفاعات شمال غرب، زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان در بعد از ظهر رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می گردد، گفت: فردا (21 مرداد) همین شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در شمال خراسان رضوی نیز انتظار می رود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز سه شنبه (22 مرداد) بارش پراکنده محدود به استان های گیلان، غرب مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی می گردد. طی سه روز آینده در جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس و بعضی مناطق هرمزگان در بعد از ظهر، رشد ابر، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می گردد.

وظیفه با بیان این که طی چهار روز آینده وزش باد شدید در شرق کشور به ویژه منطقه زابل سبب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می گردد، گفت: در روز دوشنبه و سه شنبه (21 و 22 مرداد) وزش باد شدید با طوفان و خیزش گرد و خاک همراه می گردد.

وی در ادامه گفت: در روز دوشنبه و سه شنبه (21 و 22 مرداد) کاهش نسبی دما بین سه تا شش درجه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می گردد و یکشنبه تا سه شنبه نیز دریای خزر و تا پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (22 مرداد) آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد و هنگام شب قسمتی ابری با احتمال وزش باد شدید پیش بینی می گردد و دمای تهران در این روز در گرم ترین زمان به 35 درجه سانتی گراد و در خنک ترین زمان به 24 درجه سانتی گراد می رسد. آسمان پایتخت سه شنبه (23 مرداد) کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد با احتمال وزش باد شدید با بیش ترین و کم ترین دمای 33 و 24 سانتی گراد خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاهش دما در شمال و وزش باد شدید در شرق ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دما در شمال و وزش باد شدید در شرق ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید