کرونا در اوکراین، رکورد موارد ابتلای جدید و ناامید شدن مردم به بهبود اوضاع

به گزارش وبلاگ سیما، طبق آخرین اطلاعات شورای امنیت ملی اوکراین، با افزایش فرایند آلودگی به ویروس کرونا طی روزهای اخیر، تعداد مبتلایان به این عفونت به بیش از 222 هزار نفر رسیده و بیش از 4 هزار و 350 نفر هم جان خود را از دست داده اند.

کرونا در اوکراین، رکورد موارد ابتلای جدید و ناامید شدن مردم به بهبود اوضاع

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سیما به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، بر اساس اطلاعاتی که روز شنبه در وب سایت رسمی شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین منتشر شد، طی یک روز گذشته، پزشکان این کشور بار دیگر یک رکورد از بیشتین موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا را ثبت نموده اند - 4 هزار و 661 مورد جدید. رکورد قبلی در روز آدینه ثبت شد که مقامات از 4 هزار و 633 مورد عفونت در یک روز خبر داده بودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ سیما بخوانید. (کلیک کنید)

طبق این اطلاعات، از ابتدای شیوع ویروس کرونا، تا به امروز ابتلای 222 هزار و 322 نفر به عفونت کووید-19 در اوکراین تشخیص داده شده است. از این تعداد، 98 هزار و 737 بیمار بهبود یافته اند که از این تعداد، 2 هزار و 146 مورد در 24 ساعت گذشته بوده است.

در حال حاضر 119 هزار و 232 نفر به خاطر آلوده شدن به این عفونت تحت نظارت پزشکان قرار دارند.

ضمن اینکه در کل دوره شیوع ویروس کرونا، 4 هزار و 353 بیمار جان خود را از دست داده اند که 92 نفر آنها طی روز گذشته درگذشتند، که بالاترین میزان مرگ و میر روزانه ناشی از این عفونت در اوکراین است.

مقررات سخت گیرانه قرنطینه از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ماه) در این کشور شروع شده است. طبق تصمیم دولت، اقدامات محدود کننده تا سرانجام ماه اکتبر (اواسط آبان) تمدید شده است. از اوایل آگوست (شهریور)، قوانین جدید قرنطینه در مناطق پر جمعیت اوکراین به اجرا گذاشته شد.

عدم رضایت مردم اوکراین از شرایط موجود و اقدامات دولت

این در حالی است که بر اساس نظرسنجی انجام در این کشور، تقریباً 60 درصد از شهروندان اوکراینی از شرایط کشورشان ناامید شده اند.

بر اساس داده های موسسه جامعه شناسی رتبه بندی، 58 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی یادآور شدند که به بهبود اوضاع کشور امیدوارند، ولی 38 درصد امیدی به آینده ندارند. در عین حال، در پاسخ به سئوال، میزان رضایت شهروندان از اقدامات دولت، عکس این قضیه صادق است: 59 درصد از دولت اوکراین کاملاً ناامید بوده و 37 درصد، هنوز امید خود به بهبود شرایط را از دست نداده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرونا در اوکراین، رکورد موارد ابتلای جدید و ناامید شدن مردم به بهبود اوضاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اوکراین، رکورد موارد ابتلای جدید و ناامید شدن مردم به بهبود اوضاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید