آب بازی یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش وبلاگ سیما، یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی آمریکایی که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی سکونت دارد، به تازگی فیلمی در صفحه اینستاگرام خود منتشر نموده است که در آن نحوه حرکت و رفتار جالب آب در محیط بدون جاذبه این ایستگاه را نشان می دهد.

آب بازی یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش وبلاگ سیما ، به نقل از ایسنا، مقبلی در شرح این فیلم نوشته است: مایعات در محیط های بدون جاذبه ایستگاه فضایی بسیار متفاوت رفتار می نمایند. دیدن کنید که وقتی من هوا را به درون آن می دمم چه می گردد.

او این ویدیو را با بیان این جمله شروع می نماید: بیایید آب بازی کنیم و ببینیم چگونه در ایستگاه فضایی رفتار می نماید. مقبلی سپس کمی از آب را به سمت بیرون راهنمایی می نماید و یک حباب از آب تشکیل می گردد که به گفته مقبلی قطرات آب در نبود جاذبه می خواهند در کنار هم بمانند و یک کره تشکیل می دهند.

او سپس کمی در این آب می دمد تا گوی ایجاد شده را بزرگ تر کند. در نهایت قطرات آب از هم جدا می شوند و در فضا شناور و پخش می شوند. مقبلی می گوید: می توانید تنها از آب یک حباب درست کنید در حالی که روی زمین برای ایجاد حباب با آب باید به آن صابون اضافه کنید.

این فضانورد ایرانی تبار روز گذشته نیز فیلمی از نقاشی های ارسال شده از سوی بچه ها ایرانی در ایستگاه فضایی منتشر کرد. وی تک تک این نقاشی ها را در کلیپی هشت دقیقه ای روی یک تبلت با پس زمینه حیرت انگیزی از سیاره زمین به نمایش درآورده است.

ناسا در سال 2020 گفت که یاسمین مقبلی که از سال 2017 به عضویت ناسا درآمده و دوره آموزشی دو ساله خود را گذرانده، یکی از نامزدهای حضور در برنامه آرتمیس خواهد بود و این احتمال وجود دارد که در آینده به ماه یا مریخ فرستاده گردد.

مقبلی در تاریخ 26 اوت 2023 به عنوان فرمانده ماموریت کرو-7(Crew-7) با موشک شرکت اسپیس ایکس راهی ایستگاه فضایی بین المللی شد تا نخستین پرواز فضایی وی رقم بخورد.

یاسمین مقبلی نخستین فضانورد ایرانی تبار است که به صورت حرفه ای به فضا رفته است. پیش از این انوشه انصاری، سرمایه دار ایرانی-آمریکایی با هزینه شخصی و به عنوان جهانگرد به فضا رفته بود.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "آب بازی یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب بازی یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید