آشنایی بیشتر با حقوق کاربران راننده اسنپ

به گزارش وبلاگ سیما، این روز ها سفر با اسنپ به جزء جدانشدنی زندگی روزمره ما تبدیل شده است و برای بسیاری از کاربران بخش عمده ای از زمانی که در سطح شهر در تردد هستند در سفر های اسنپی می گذرد.

آشنایی بیشتر با حقوق کاربران راننده اسنپ

کیفیت ارتباط میان مسافر و راننده در طول یک سفر می تواند برای هر دو تجربه خوشایندی رقم بزند و این بخش از زندگی روزمره که در ترافیک و شلوغی خیابان ها سپری می گردد را آسوده و لذت بخش کند.

تمامی امکاناتی که در اختیار کاربران مسافر قرار داده شده، از جمله گزینه های سفر که اجازه ایجاد تغییر در مقصد، ثبت زمان توقف، ثبت مقصد دوم را می دهد و همچین شیوه های متفاوت پرداخت و امکان لغو سفر مواردی هستند که به مسافران این امکان را می دهند با صرف کمترین وقت و زمان ممکن سفر دلخواهشان را تا مقصد داشته باشند.

اما برای استفاده از تمامی این امکانات، در نظر گرفتن حقوق کاربران راننده هم از اهمیت بسیاری برخوردار است. با رعایت مواردی ساده می توان تجربه سفر را برای کاربران راننده هم خوشایند کرد.

لغو غیرضروری سفر پس از رسیدن راننده

لغو سفر گاهی اجتناب ناپذیر است و کاربران راننده و مسافر در مواردی ناچارند سفر های اسنپی را به دلایل مختلف لغو نمایند. به طور کلی اسنپ از هر دو گروه کاربرانش می خواهد، برای رعایت حقوق طرفین و جلوگیری از اتلاف وقت دیگران، تا حد ممکن از لغو غیرضروری پرهیز نمایند.

ممکن است پس از ثبت درخواست و قبول سفر از سوی یکی از رانندگان در محدوده، به دلایل مختلف از انجام سفر منصرف شویم. اما این را به خاطر داشته باشیم زمانی که کاربر راننده به مبدا رسیده و مدتی در انتظار مانده است.

به این معناست که زمانی را صرف نموده تا مبدا ما را روی نقشه پیدا کند، مسیریابی را فعال کند، به سمت مبدا حرکت کند و پس از رسیدن به مبدا به وسیله تماس تلفنی و یا پیغام داخل اپلیکیشن ما را آگاه کند و منتظر بماند.

در چنین حالتی راننده برای انجام سفر آماده است و ما به دلایل شخصی از انجام سفر منصرف شده ایم، وقت و هزینه سوختی که کاربر راننده برای رساندن خود به مبدا صرف نموده است بخشی از سرمایه شغلی اوست.

برای کاهش لغو های غیرضروری، پیش از ثبت درخواست از انجام سفر مطمئن شویم و برای شروع سفر آماده باشیم، مبدا خود را با دقت انتخاب کنیم، اگر از مبدا ثبت شده روی اپلیکیشن فاصله داریم، پیش از رسیدن راننده به سمت مبدا حرکت کنیم.

متقابلا کاربران راننده نیز موظفند برای جلوگیری از اتلاف وقت کاربران مسافر فقط در صورتی درخواست را بپذیرند که آمادگی و تمایل انجام سفر را دارند و در صورتی که احتمال می دهند با تاخیر به مبدا می رسند کاربر مسافر را با تماس تلنفی یا چت داخل اپلیکیشن آگاه نمایند.

ماسک بزنیم و موارد بهداشتی را رعایت کنیم

این روز ها همه ما می دانیم برای جلوگیری از انتقال و ابتلا به بیماری کرونا باید چه مواردی را رعایت کنیم. زدن ماسک مهم ترین عامل پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری است.

بیش از یک سال پیش زمانی که هنوز زدن ماسک در اماکن عمومی اجباری نشده بود، اسنپ برای اطمینان از سلامت هر دو گروه کاربران پوشیدن ماسک را در سفر ها الزامی اعلام نمود و طبق گزارش های اسنپ در این روز ها در بیش از 90 درصد سفر های اسنپی با ماسک انجام می گردد.

همواره پیش از سوار شدن به خودرو ماسک را به درستی روی صورت قرار دهیم و تا جای ممکن از پرداخت نقدی که امکان انتقال ویروس با جابه جایی اسکناس را دارد پرهیز کنیم.

تصمیم گیری درباره روش پرداخت پیش از شروع سفر

همواره پیش از شروع سفر نحوه پرداخت هزینه سفر را تعیین کنیم. اگر می خواهیم هزینه سفر را نقدی پرداخت کنیم، حتما پیش از شروع سفر از داشتن پول نقد اطمینان حاصل کنیم یا در صورتی که احتیاج به مراجعه به دستگاه خودپرداز داشتیم، زمان توقف را در اپلیکیشن ثبت کنیم چرا که هزینه سفر بر مبنای زمان تقریبی فاصله مبدا تا مقصد بدون توقف محاسبه شده است.

در صورتی که تمایل به پرداخت آنلاین داریم حتما چند دقیقه پیش از رسیدن به مقصد پرداخت را نهایی کنیم تا کاربر راننده بتواند به محض رساندن ما به مقصد اتمام سفر را در اپلیکیشن ثبت کند و برای قبول درخواست های بعدی آماده گردد.

هماهنگی با راننده پیش از ثبت تغییرات سفر در اپلیکیشن

از جمله امکانات موجود در اپلیکیشن اسنپ گزینه های سفر است که با استفاده از آن مسافران می توانند حین سفر مقصدشان را تغییر دهند، توقف داشته باشند یا مقصد دومی را به سفر اضافه نمایند.

همواره پیش از ثبت این تغییرات در اپلیکیشن با کاربر راننده صحبت کنیم. کاربر راننده این حق را دارد که با تغییرات مورد نظر مسافر موافقت نکند. برای مثال ممکن است مقصد دوم مسافر از محلی که راننده در نظر داشته سفر به اتمام برسد فاصله زیادی داشته باشد یا زمان کافی برای توقف حین سفر و سپس رساندن مسافر به مقصد نداشته باشد.

همواره این را در نظر بگیریم که تمامی آنچه در ابتدا در اپلیکیشن ثبت می گردد به نوعی قرار ابتدایی ما با کاربران راننده است و هر تغییری در این قرار باید با موافقت طرفین صورت بگیرد.

به پیغام های راننده در محیط چت داخل اپلیکیشن پاسخ دهیم

قابلیت چت داخل اپلیکیشن که برای تمام کاربران در دسترس است، برترین راه ارتباطی مسافر پیش از شروع سفر با کاربر راننده است.

کوشش کنیم پس از قبول شدن درخواست به وسیله راننده تا رسیدن او به مبدا و سوار شدن همواره نگاهی به بخش چت داخل اپلیکیشن بیندازیم و در صورتی که پیغامی از راننده دریافت نموده ایم آن را پاسخ دهیم تا راننده اطمینان داشته باشد که آماده سفر هستیم و در صورت لزوم هماهنگی های پیش از سفر را انجام دهیم.

منبع: فرارو

به "آشنایی بیشتر با حقوق کاربران راننده اسنپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی بیشتر با حقوق کاربران راننده اسنپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید