علم و تکنولوژی

10 کاور برتر گوشی گلکسی A35؛ زیبا و بادوام

گوشی های هوشمند اکنون به سرمایه ارزشمندی تبدیل شده اند، به همین علت محافظت از آن در برابر خط و خش، ضربه و سایر آسیب ها بسیار مهم است. با وجود تنوع زیاد قاب ها در بازار، انتخاب کاور گلکسی A35 می تواند سخت باشد. در این مقاله، به آنالیز برترین قاب های موجود...

6 اردیبهشت 1403

تنها این گوشی های سامسونگ بروزرسانی بزرگ را دریافت می نمایند!

تعدادی از گوشی های سامسونگ تا دو هفته دیگر به رابط کاربری One UI 6.1 مجهز خواهند شد.

25 اسفند 1402

آب بازی یاسمین مقبلی در ایستگاه فضایی بین المللی

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی آمریکایی که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی سکونت دارد، به تازگی فیلمی در صفحه اینستاگرام خود منتشر نموده است که در آن نحوه حرکت و رفتار جالب آب در محیط بدون جاذبه این ایستگاه را نشان می دهد.

13 اسفند 1402

چگونه قابلیت پوستر تماس را در آیفون فعال کنیم؟

یکی از ویژگی های IOS 17، قابلیت پوستر تماس در آیفون است. این ویژگی هنگام برقراری یا دریافت تماس تلفنی یا FaceTime در آیفون، تصاویر تمام صفحه فوق العاده ای را نمایش می دهد. در این آموزش، به همه نکات مهم در خصوص راه اندازی و استفاده از قابلیت پوستر تماس در آیفون...

30 مهر 1402

فهرست اساتید اخراجی جعلی است ، سرانجام کار یک استاد پروژه ای، اخراج نیست

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: دشمن یک فضاسازی گسترده ای را با انتشار فهرست جعلی به راه انداخته است در حالی که در همه سازمان های جهان با افرادی که ضوابط سازمانی را زیرپا گذاشته و برخلاف تعهدات سازمانی خود عمل می نمایند، برخورد می گردد.

14 شهریور 1402

پیغام رسان بله امن است؟، پاسخ سازمان فناوری اطلاعات

در پی حاشیه های انتشار یک تصویر جنجالی از چت های کاربران در پیغام رسان بله در فضای مجازی سازمان فناوری اطلاعات بیانیه ای درباره این پیغام رسان منتشر کرد.

4 مرداد 1402

برترین روش برای درمان عفونت ریه چیست؟

هنگامی که قسمتی از بافت ریه و کیسه های راه های هوایی التهاب یابند و در آن­ ها خلط و ترشحات مسیر تنفسی را ببندد و در تنفس فرد مشکل ایجاد گردد، می گویند که عفونت ریه اتفاق افتاده است.

13 تیر 1402

تا کنون درباره قیافه دایناسور ها اشتباه می کردیم

در یک مطالعه تازه در دانشگاه پورتسموث، یک تیم بین المللی از محققان مورفولوژی فک، ساختار دندان و الگو های سایش دندانی خزندگان با لب و بی لب را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که دهان تروپود ها بیشتر شبیه دهان مارمولک است تا کروکودیل.

12 فروردین 1402

کاشی اینشتین کشف شد

دانشمندان پس از چندین دهه کوشش خاتمه پیروز به کشف الگویی شده اند که هرگز تکرار نمی گردد.

9 فروردین 1402

راهنمای خرید کیبورد گیمینگ؛ برترین کیبوردها در تمام رده های قیمتی

اگر شما از کاربران کامپیوتر برای بازی باشید، می دانید که کیبورد (Keyboard) یکی از عناصر بسیار مهم در تجربه یک بازی است. کلید های کیبورد به شدت اهمیت داشته و از لحاظ ارگونومی نیز باید برای دست شما مناسب باشند. در بازار کیبوردهای مختلف با تکنولوژی های متنوع...

25 اسفند 1401

عکس ، شگفت انگیز مثل این اختراع تازه ناسا برای آدم فضایی ها!

گجت نیوز نوشت: ناسا توانسته با استفاده از هوش مصنوعی برای دنیا های دیگر سخت افزار بسازد. با این روش منحصربه فرد تغییر شگرفی در سفرهای فضایی ایجاد خواهد شد.

18 اسفند 1401

هرگز این 7 وسیله را در منزل خود قرار ندهید

گاهی پیش می آید که نسبت به دکور منزل خود حس خوبی نداشته باشید و دلیل آن را ندانید. شاید احتیاج است که وسایلی را از خانه خود حذف کنید. اما دقیقا چه چیزی باید حذف گردد؟

20 بهمن 1401

شبیه سازی سه اَبَرگاو در چین با امکان تولید سالانه 18 تن شیر

طبق ادعای چین، سه اَبَرگاو شبیه سازی شده در این کشور متولد شده اند. این ابرگاوها می توانند اندازه زیادی شیر در سال تولید کنند و هدف چین از کلون کردن یا شبیه سازی این گاوها، کاهش وابستگی به نژادهای وارداتی است.

18 بهمن 1401

راهی برای افزایش سه برابر قدرت یادگیری مغز

دیجیاتو نوشت: تحقیقات علمی تازه حاکی از این هستند که پالس های نوری و الگوهای تصویری خاص می توانند روی قدرت یادگیری مغز تاثیر گذاشته و آن را تا 3 برابر حالت عادی افزایش دهند.

16 بهمن 1401

تعمیر موبایل در مشهد و نحوه انتخاب یک تعمیرکار مناسب

امروزه تعمیر موبایل در مشهد و دیگر شهر های ایران با افزایش تکنولوژی انواع گوشی های موبایل و تبلت و فراگیر شدن لوازم جانبی آن ها، نیازی مهم تلقی می گردد و می توان به تعمیرات موبایل به عنوان یکی از ضروری ترین و تخصصی ترین مشاغل در دنیا توجه کرد. از این جهت،...

9 بهمن 1401

7 کاربرد مجذوب کننده برای ماوس کامپیوتر قدیمی شما

ماوس کامیپوتر گجت های کوچکی هستند که می توانند عمر طولانی مدتی داشته باشند (البته اگر آن ها را از دست بچه ها دور نگه دارید). با این حال آن ها نیز مثل دیگر لوازم الکترونیکی عمر مشخصی دارند و ممکن است یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که ماوس کامپیوتر...

30 دی 1401

برج پیزا دارد صاف می گردد

خبرنگاران: پژوهشی نو نشان می دهد که سازه معروف برج پیزا طی 20 سال اخیر به لطف فعالیت های مستحکم کننده، 4 سانتی متر صاف تر شده است.

11 دی 1401

6 ماسک صورت خانگی با زنجبیل برای پیشگیری از آکنه و چین و چروک

زنجبیل گیاهی است متعلق به خانواده زنجبیلیان (Zingiberaceae) که خاستگاه آن به جنوب شرقی آسیا برمی شود و با زردچوبه و هل ارتباط نزدیکی دارد. از دوران باستان زنجبیل در آشپزی و پزشکی کاربرد دارد و هزاران سال است که از آن در طب چینی و هندی برای درمان بیماری های مختلف...

6 دی 1401

همراه اول از خاتمه نامه های برتر حوزه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات تقدیر می نماید

مرکز تحقیق وتوسعه همراه اول با همکاری انجمن کامپیوتر ایران، رویداد جایزه خاتمه نامه سال مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات را برگزار می نماید.

4 دی 1401

ناسا در یک قدمی استخدام ربات های تعمیرکار فضاپیما ، نخستین آزمون سخت افزاری شروع شد

استفاده از ربات ها برای کمک به فضانوردان و انجام برخی از وظایف کوچک و بزرگ موضوعی تازه و عجیب نیست، اما اخیرا ناسا طرحی را آغاز کرده که بر اساس آن ربات ها را برای مراقبت و تعمیر فضاپیماها مورد استفاده قرار می دهد.

3 دی 1401
تعداد: (252)