عکس ، شگفت انگیز مثل این اختراع تازه ناسا برای آدم فضایی ها!

به گزارش وبلاگ سیما، گجت نیوز نوشت: ناسا توانسته با استفاده از هوش مصنوعی برای دنیا های دیگر سخت افزار بسازد. با این روش منحصربه فرد تغییر شگرفی در سفرهای فضایی ایجاد خواهد شد.

عکس ، شگفت انگیز مثل این اختراع تازه ناسا برای آدم فضایی ها!

ناسا همواره در استفاده از فناوری های نو پیشگام بوده است . حالا هم که هوش مصنوعی هر روز خبرساز می گردد، چرا شاهد استفاده از آن در سفرهای فضایی نباشیم. ابتدا به محدودیت های سفرهای فضایی می پردازیم تا ببینیم چرا استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت سخت افزار به وسیله ناسا تا این مقدار مهم است.

سفرهای فضایی ناسا با سخت افزار ساخت هوش مصنوعی

سفرهای فضایی بسیار پرهزینه هستند. ناسا نیز به عنوان سازمانی که بودجه خود را از محل مالیات دهندگان آمریکایی می نماید، همواره باید محدودیت های بودجه ای را در نظر گیرد. هدف ناسا از فرستادن تجهیزات و فضانوردان به فضا کاوش و یافتن اطلاعات نو است و برای اینکار باید تجهیزات ضروری و حداقل امکانات مورد احتیاج را برای آنها فراهم کند.

مشکل اینجاست که برای فرستادن هر یک کیلوگرم جرم به فضا به مقدار زیادی انرژی (سوخت) احتیاج است و البته چون سوخت بیشتر به معنی وزن بیشتر نیز خواهد بود، مجددا سوخت بیشتری مورد احتیاج خواهد بود. همین نیز دانشمندان ناسا را در یک چرخه بسیار سخت قرار می دهد. تازه نباید فراموش کرد که هزینه فرستادن هر 500 گرم جرم به فضا حدود 10 هزار دلار است. با همه اینها ساخت سخت افزار به وسیله هوش مصنوعی چه کمکی به ناسا و سفرهای فضایی می نماید؟

سازه های طراحی شده به وسیله هوش مصنوعی تا دو سوم نسبت به نمونه های عادی سبک تر هستند. این موضوع هم باعث کاهش وزن کلی فضاپیما (یا کاوشگر) می گردد که به معنی کاهش هزینه ها است و هم باعث می گردد دانشمندان بتوانند تجهیزات بیشتری را درون فضاپیما قرار دهند.

ناسا در رابطه با نحوه طراحی سخت افزار مورد احتیاج سفرهای فضایی با استفاده از هوش مصنوعی نیز توضیحاتی را ارائه کرد. ظاهرا در ابتدای کار یک مهندس یا متخصص طراحی فرمانی را به هوش مصنوعی می دهد. در این فرمان محدودیت هایی تعیین می گردد. مثلا برای این سازه باید از 10 پیچ استفاده گردد، باید بتواند فشار تعیینی را تحمل کند، در دما یا شتاب تعیین دچار مشکل نگردد و فضای کافی برای تعمیر را نیز داشته باشد.

الگوریتم مربوطه این دستورات را دریافت نموده و پس از چند ساعت نمونه نهایی را تحویل می دهد. البته کار طراحی اولیه بسیار زودتر انجام می گردد و باقی زمان صرف آنالیز مجدد و ارزیابی قسمت های مختلف سخت افزار خواهد شد. این در حالی است که انجام چنین کاری به وسیله انسان حداقل چند روز طول خواهد کشید. جالب اینجاست که سخت افزار طراحی شده به وسیله هوش مصنوعی نیز کمی به موجودات فضایی شباهت دارد.

البته این تنها ابتدای راه است و ناسا می خواهد در آینده فناوری هوش مصنوعی را با تکنیک های نسل نو چاپ سه بعدی ترکیب نماید. هدف از این کار امکان ساخت سخت افزار با استفاده از مواد موجود در ماه یا مریخ است. با توجه به اینکه ناسا در حال حاضر احتیاج به هزاران سخت افزار مختلف برای سفرهای فضایی خود دارد، می توان گفت که هوش مصنوعی در کره زمین نیز بسیار استفاده خواهد شد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، شگفت انگیز مثل این اختراع تازه ناسا برای آدم فضایی ها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، شگفت انگیز مثل این اختراع تازه ناسا برای آدم فضایی ها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید