آمریکا امیدوار است که روسیه به مذاکرات امنیتی بازگردد

به گزارش وبلاگ سیما به نقل از تاس، ویکتوریا نولاند، معاون وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده امیدوار است روسیه پس از آنالیز پاسخ مکتوب آمریکا به مذاکرات امنیتی بازگردد.

آمریکا امیدوار است که روسیه به مذاکرات امنیتی بازگردد

او گفت: ما قبلاً مسائل بسیار سخت امنیتی و کنترل تسلیحات را به وسیله مذاکرات حل نموده ایم. این موضوع حتی در بدترین زمان ها هم عملی بود و اکنون باید دوباره این کار را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بر این اساس است که ما امیدواریم آنچه را که به مسکو پیشنهاد نموده ایم، مطالعه کند و به میز مذاکره بازگردد.

مقام های آمریکا روز چهارشنبه گفتند که پاسخ مکتوب این کشور به درخواست های امنیتی روسیه برای مسکو ارسال شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشا تودی، جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه با حضور در وزارت خارجه در مسکو پاسخ مکتوب آمریکا به پیشنهادات مرتبط با تضمین امنیتی (ارائه شده از سوی مسکو) را تحویل داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه تأیید کرد که پاسخ مکتوب واشنگتن را در مورد تضمین های امنیتی دریافت نموده است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه چندی پیش در سخنانی اعلام نموده بود که مسکو منتظر پاسخ آمریکا به پیشنهاد ارائه شده کشورش در مورد تضامین امنیتی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت که علیرغم اختلافات میان دو کشور، پیشنهادات مسکو پیش تر به طرف آمریکایی داده شده است.

وی در این باره اضافه نمود: در ملاقات سرگئی ریابکوف وزیر خارجه روسیه با کارن دانفرید (Karen Donfried) معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در مسکو، پیشنهاد روسیه در این خصوص به واشنگتن ارائه شد و اکنون منتظر پاسخ آنها هستیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هفتم دسامبر در ملاقات مجازی با جو بایدن همتای آمریکایی خود، خواهان ارائه تضمین نسبت به عدم توسعه ناتو به شرق و استقرار سیستم های دفاعی در کشورهای همسایه مسکو شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا امیدوار است که روسیه به مذاکرات امنیتی بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا امیدوار است که روسیه به مذاکرات امنیتی بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید