چک 18 دیپلمات روس را اخراج می نماید

به گزارش وبلاگ سیما، جمهوری چک شامگاه شنبه اطلاع داد که 18 دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی از این کشور اخراج می نماید.

چک 18 دیپلمات روس را اخراج می نماید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سیما، جمهوری چک اطلاع داد که 18 دیپلمات روس را به اتهام جاسوسی از این کشور اخراج می نماید.

سفارت روسیه در پراگ نیز اعلام نمود که از وزارت خارجه چک اعلام اخراج 18 دیپلمات روس را دریافت نموده است.

آندری بابیش نخست وزیر چک و یان هاماتشیک وزیر خارجه چک روز شنبه اعلام نمودند که دولت این کشور تضمیم گرفت تا 18 دیپلمات سفارت روسیه را به دلیل دخالت سازمان اطلاعات روسیه در انفجار انبار تسلیحات در سال 2014 اخراج کند.

دولت آمریکا روز پنجشنبه تحریم های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه ای علاوه بر اعلام تحریم های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده اند، ده دیپلمات روس را به جاسوسی متهم نموده و از آن ها درخواست کرد آمریکا را ترک نمایند.

این تحریم ها که بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده و از 14 ژوئن سال جاری اجرایی می شوند، 6 شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می گیرند.

در واکنش به این اقدام آمریکا نیز، مسکو از اخراج 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه اطلاع داد و 8 مقام آمریکایی را در لیست تحریم های خود قرار داد.

مسکو روز گذشته نیز در واکنش به اقدام ورشو، 5 دیپلمات لهستانی را اخراج کرد. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام نمود: ما از سرعت هم صدایی ورشو با دولت آمریکا در درخواست از سه دیپلمات روس برای ترک لهستان آگاه شدیم. در مقابل، 5 دیپلمات لهستانی از روسیه اخراج خواهند شد.

وزارت خارجه لهستان پیشتر، سه کارمند سفارت روسیه در لهستان را به عنوان عنصر نامطلوب توصیف کرد.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "چک 18 دیپلمات روس را اخراج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چک 18 دیپلمات روس را اخراج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید