ارائه خدمات مشاوره رایگان به دانش آموزان

به گزارش وبلاگ سیما، تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اقدامات مشاوران در مدارس کشور را برشمرد و بر ارائه خدمات مشاوره به تمام دانش آموزان برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی تاکید نمود.

ارائه خدمات مشاوره رایگان به دانش آموزان

مسعود شکوهی در گفت وگو با پانا به اقدامات مشاوران در مدارس کشور اشاره نمود و گفت: خدمات در چارچوب برنامه نماد (نظام مراقبت دانش آموزان) به شکل حضوری و غیرحضوری در بستر شبکه شاد و به صورت ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) در قالب اجرای آموزش ارتقایی و پیشگیرانه برای تمام دانش آموزان مدرسه ارائه می گردد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش بیان نمود: پیغام مشاور، اجرای آزمون های غربالگری پایه در مناطق مجری نماد برای دانش آموزان در دوره ابتدایی از سوی معلمان و در دوره متوسطه اول و دوم از سوی خود دانش آموزان به وسیله پورتال همگام آموزش و پرورش اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه پیگیری دوره ای دانش آموزان در حال اجرا است، اظهار کرد: اجرای آزمون های غربالگری اولیه برای تمام دانش آموزان انجام می گردد و با ایجاد گروه های تعاملی مجازی، تعامل بین مشاوران و دانش آموزان برای ارائه خدمات مشورتی، ارتقایی، راهنمایی، مشاوره ای و آموزشی با استفاده از ظرفیت مجازی شبکه شاد درحال انجام است.

مزیت اجرای طرح های پیغام مشاور و همدل

شکوهی درباره مزیت اجرای طرح پیغام مشاور بیان نمود: اجرای این طرح یاری می نماید تا در شرایط کرونایی بتوانیم نسبت به ارائه آموزش های به هنگام همچنین اطلاع رسانی و هماهنگی های لازم برای تمامی دانش آموزان و اولیای آنان از طرق مختلف نقش آفرینی کنیم. در این طرح مشاوران مدارس بر اساس سیاست های اعلام شده و با درک نیازهای روان شناختی دانش آموزان و اولیا ضمن اولویت بندی محتواهای ارسالی، مراتب را به فوریت در اختیار دانش آموزان و اولیا به طور مستمر قرار می دهند. درضمن خدمات مشاوره برای دانش آموزان معرفی شده از طرف مدرسه به مراکز مشاوره رایگان است.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش به اجرای طرح همدل اشاره و اظهار کرد: در قالب این فعالیت به طور مستمر به وسیله تلفن با اولیای دانش آموزان ارتباط برقرار نموده و ضمن معرفی خود به اولیا به عنوان مشاور و بیان انتظاراتی که اولیا می توانند با مشاور مدرسه داشته باشند در جریان مسائل روان شناختی، تحصیلی و فرایند یاددهی - یادگیری قرار بگیرند.

ترسیم نیم رخ روانی و اجتماعی دانش آموزان متوسطه اول و دوم

وی به انجام راهنمایی، نظارت، فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت تشکل همیاران مشاور مدرسه و کانون یاریگران زندگی در شبکه شاد اشاره و تاکید نمود: اجرای آزمون روانی - اجتماعی در سامانه همگام برای نقشه خطرپذیری و ترسیم نیم رخ روانی و اجتماعی دانش آموزان متوسطه اول و دوم کشور برگزار می گردد.

شکوهی با بیان اینکه آموزش و توانمندسازی دانش آموزان و والدین در زمینه مهارت های اساسی مربوط به سلامت روان است اضافه کرد: آموزش مهارت های تاب آوری به دانش آموزان برای مدیریت پیغامدهای روان شناختی بیماری کرونا انجام می گردد و اجرای فعالیت های ترویجی و آموزشی در زمینه ارتقای سلامت روان از قبیل برگزاری هفته سلامت روان، هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی جشنواره نوجوان سالم از دیگر اقدامات است.

به گفته مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ارائه خدمات مشورتی به مدیر مدرسه، کارکنان و معلمان مدرسه، ارائه خدمات در هسته های مشاوره و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی از جمله موارد مشاوره ای از سوی مشاوران در مدارس است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ارائه خدمات مشاوره رایگان به دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات مشاوره رایگان به دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید