افزایش رضایتمندی بیمه شدگان از مهمترین اهداف سازمان است
به گزارش وبلاگ سیما، مهدی درخشان در جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران درمان سراسر کشور با موضوع تبیین مبانی تغییر رفتار در کارکنان مراکز درمانی تامین اجتماعی گفت: ارائه رفتار صحیح و در خور شان به بیمه شدگان، در مراکز درمانی ملکی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه رفتار نامناسب و تاخیر در انجام کارها، دو عامل اصلی نارضایتی بیماران و مراجعان است، اضافه کرد: باید به سمت تغییر رفتارها حرکت کنیم و فرایندهایی که رفتار کارکنان با بیماران را شکل می دهد، تغییر دهیم.
وی به اقدام شایسته مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی برای اجرای طرح خوشرویی در مراکز درمانی آن استان اشاره نمود و گفت: تمامی همکاران سراسر کشور باید از این طرح الگو بگیرند و در این اقدام موثر، مشارکت کنند.
درخشان تاکید نمود: در زمینه توانمند شدن کارکنان و برطرف مسائل آنان نهایت کوشش را داریم.
وی توضیح داد: با رفتار مناسب و درخور شان به بیمه شدگان تامین اجتماعی که مراکز درمانی این سازمان پناهگاهی برای آنان است، رضایت مندی حداکثری را به دست خواهیم آورد.
مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گفت: خرسندیم که این مقوله مهم در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و در زمینه ارتباط با مخاطبان و رفتار بهینه، نهایت کوشش حاصل می گردد.
محمد توانایی با بیان اینکه این موضوع به صورت یک فرهنگ باید نهادینه گردد، اضافه کرد: زمانی که ببیمار با شرایط درد و رنج بیماری به مراکز درمانی مراجعه می کند، شرایط مناسبی ندارد از اینرو برخورد صحیح و رسیدگی به این مقوله بسیار حائز اهمیت است.
معاون برنامه ریزی و نظارت اداره کل درمان مستقیم نیز در ادامه این جلسه، توضیح داد: ایجاد رضایتمندی مخاطبان و بیمه شدگان اقدام بزرگی است که باید در جهت آن کوشش مضاعف نماییم.
سید مجید صادقی راد اضافه کرد: رضایتمندی مراجعین به مراکز درمانی تامین اجتماعی، به عنوان یک شاخص مهم کیفیت مراقبت سلامت محسوب می گردد.
رئیس گروه مدیریت بیمارستانی اداره کل درمان مستقیم نیز با بیان اینکه رضایتمندی بیمار با عوامل متعددی روبرو است، گفت: انتظارات بیمار از خدمات و نگرش او تأثیر زیادی در رضایتمدی دارد. سایر عوامل روانی- اجتماعی نیز در میزان رضایت بیمار مؤثر هستند.
سید مرتضی دادخواه اضافه کرد: واکنشی که بیمار به میزان جنبه های مختلف خدماتی که دریافت نموده نشان می دهد را رضایتمندی می گویند و طبق نظرسنجی های انجام گردیده از مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی، اخلاق و رفتار پزشکان و پرستاران، بیشترین نقش را در رضایتمندی مردم داشته است.
لازم به ذکر است در ادامه این جلسه، مدیران درمان سراسر کشور، به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص این بحث پرداختند.
منبع: خبرگزاری مهر