عرضه 250 کتاب از انتشارات شهید کاظمی در نمایشگاه مجازی
به گزارش وبلاگ سیما، انتشارات شهید کاظمی از سال 1391 با اهدافی همچون تولید وعرضه محصولات فرهنگی با اولویت کتاب های فاخر و تاثیر گذار در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ارائه خدمات و طرح های ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی، فعالیت خود را آغاز کرده و تا به امروز حدود 500 عنوان کتاب به چاپ رسانده است.
حمید خلیلی؛ مدیر انتشارات شهید کاظمی در گفت وگو با خبرنگار ایبنا، درباره حضور این انتشارات در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، اظهار کرد: انتشارات شهید کاظمی با حدود 250 عنوان کتاب که نزدیک به 100 عنوان از آن ها در سال جاری منتشر شده، در نمایشگاه مجازی حضور دارد.
وی اضافه کرد: تقریبا تمامی کتاب های ما پرفروش بوده و خوشبختانه با استقبال روبرو شده اند. با توجه به بازخوردها و میزان فروش، استقبال از حدود 30 عنوان از کتاب های ما چشمگیرتر بوده که پیش بینی من این است که در این نمایشگاه مجازی نیز فروش بیشتری داشته باشند. ازجمله این کتاب ها می توان به هنر اهل بیت (ع)، یادت باشد، سربلند، مربع های قرمز، رفیق مثل رسول، کاش برگردی، دیدم که جانم می رود، آرام جان، به سوی کربلا و حاج احمد اشاره کرد.
این ناشر، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال جاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا به صورت فیزیکی برگزار نشد و برگزاری آن در سال آینده نیز در هاله ای از ابهام واقع شده است، باید از نمایشگاه مجازی کتاب استقبال کرد.
خلیلی شرح داد: البته در کار فروش کتاب، ارتباط چهره به چهره با مردم، اهمیت دارد و فروش نیز در نمایشگاه فیزیکی بالاتر است، ولی فروش کتاب به صورت مجازی نیز مزیت هایی دارد که در اختیار داشتن برخی مشخصات خریدار و همچنین امکان ارزیابی و برآورد، برخی از این مزیت ها هستند.
وی در پایان اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در کل اتفاق خوبی است. البته ممکن است در دوره نخست نواقص و آزمون و خطاهایی هم داشته باشد. ولی با توجه به شرایط موجود، این نمایشگاه یک درگاه فروش خوب محسوب می شود. در طرح های فصلی نیز در دوره های نخست مقاومت هایی وجود داشت و نواقصی هم دیده می شد، ولی در ادامه این طرح ها به یک رویه خوب تبدیل شدند.
منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران