امروز و فردا کوهنوردی نکنید

به گزارش وبلاگ سیما، طی امروز و فردا از فعالیت های کوهنوردی به سبب احتمال سیل و برخورد آذرخش اجتناب گردد.

امروز و فردا کوهنوردی نکنید

به گزارش خبرگزاری فارس، وضعیت هواشناسی تهران برای دوشنبه 12 فروردین ماه، رگبار باران با رعد و برق، بعضی نقاط بارش تگرگ و وزش باد شدید و سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، غرب استان فارس، جنوب و شمال غرب اصفهان، نیمه شمالی بوشهر و جزایر شمالی خلیج فارس پیش بینی می گردد.

در استان های مرکزی، جنوب و شرق آذربایجان شرقی، زنجان، همدان و طی بعد از ظهر و شب دامنه های البرز در استان های تهران، البرز، قزوین و سمنان بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید که پیامد آن آبگرفتگی معابر با احتمال سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی می گردد.

بعد از ظهر و شب دوشنبه جهتهای کوهستانی و گردنه های برفگیر دامنه های البرز در شمال و نقاط مرتفع جاده های کوهستانی زاگرس در شمال غرب و غرب کشور به طور موقت با بارش برف پیش بینی می گردد و احتمال انسداد موقت جاده وجود دارد.

آب های خلیج فارس به خصوص سواحل بوشهر و خوزستان طی امروز و فردا مواج و طوفانی پیش بینی می گردد؛ بنابراین برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات زیر توصیه می گردد: برنامهریزی برای سفرهای نوروزی برای امروز و فردا با کسب اطلاع از آخرین وضع هوا در جهت سفر انجام گردد و تا حد امکان از سفر به مناطق غرب و جنوب غرب کشور خودداری گردد.

از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مکان های مستعد سیلاب جداً خودداری و از فعالیت های کوهنوردی به سبب احتمال سیل و برخورد آذرخش اجتناب گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "امروز و فردا کوهنوردی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امروز و فردا کوهنوردی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید