بازیگرانی که برای بازی در فیلم ها مجبور شدند نوازندگی یاد بگیرند!

به گزارش وبلاگ سیما، گاهی نقشی به بازیگران پیشنهاد می گردد که لازمه آن توانایی نوازندگی است.

بازیگرانی که برای بازی در فیلم ها مجبور شدند نوازندگی یاد بگیرند!

به گزارش به نقل از کلاسیک اف ام، به بازیگران نقش های متفاوتی پیشنهاد می گردد که برای هر کدام از آن ها باید سختی ها و مسائل متفاوتی را پشت سر بگذارند. در بین این پیشنهاد ها گاهی نقش هایی به بازیگران پیشنهاد می گردد که باید برای آن نوازندگی با یک ساز خاص را بلد باشند و اگر توانایی این کار را ندارند باید آن را بیاموزند. در اینجا با تعدادی از این بازیگران آشنا خواهید شد که برای بازی در فیلم مجبور شدند نوازندگی هم یادبگیرند.

رایان گاسلینگ برای فیلم لالا لند

مخاطبان این فیلم سینمایی تصور می کردند سکانس های کلوز آپی که از نوزاندگی رایان گاسلینگ گرفته شده در واقع بدل او هستند، اما در واقع چیزی که در فیلم میبینید تماما کار خود رایان گاسلینگ است. البته موسیقی این فیلم به صورت جداگانه از طریق رندی کربر که در این کار تبحر دارد انجام گرفته. گاسلینگ در این باره می گوید برای شش ماه چندین ساعت در روز را صرف یادگیری پیانو نموده و این موضوع باعث شد که کمی ضد اجتماعی گردد.

رامی مالک در فیلم بوهمین راپسودی

رامی مالک با وجود اینکه هیچ سر رشته و تجربه ای در زمینه موسیقی نداشت، بازی قابل تحسینی را نقش فِردی مرکوری ارائه کرد. در این فیلم هم از بدل برای سکانس های نوازندگی استفاده نشده و آن را خود مالک انجام داده است. این بازیگر برنده اسکار در ارتباط با این موضوع گفت: لحظاتی بود که احساس می کردم من برای این کار خوب نیستم و فکر می کردم هرگز نمی توانم سکانس های نوزاندگی را خودم انجام دهم.

مت دیمون و جود لا برای آقای ریپلی با استعداد

مت دیمون و جود لا برای خلق یکی از سکانس های به یاد ماندنی فیلم آقای ریپلی بااستعداد باید نواختن پیانو و ساکسیفون را یاد می گرفتند. با وجود اینکه دیمون تمامی سکانس های مرتبط با نوازندگی پیانو را خودش اجرا می نماید، اما در واقع صدایی که در فیلم می شنویم حاصل نوازندگی سالی هیق و گابریل یارد است.

بردلی کوپر در فیلم ستاره ای متولد شده

کوپر برای آمادگی برای نقش جکسون مین در فیلم ستاره ای متولد شده یک دوره 18 ماهه برای یادگیری نوازندگی گیتار و پیانو برداشت. او حتی با کریس کریستوفرسون، که نسخه 1969 این فیلم بازی نموده بود دیدار کرد. او لیدی گاگا را عامل موفقیتش معرفی نموده چرا که همواره از او حمایت می نموده است. در بخش پایانی فیلم، موسیقی از طریق لوکاس نلسون نواخته شده، اما کوپر خودش به صورت زنده خوانندگی را انجام می دهد.

واکین فینیکس و ریس ویترسپون در سر به راه باش

واکین فینیکس و ریس ویترسپون نقش یک زوج خواننده را در فیلم سر به راه باش بازی کردند. آن ها از طریق راجر لاو آموزش داده شدند و حتی شایعه شده بود این بازیگران به علت سختی یادگیری نوازندگی می خواستند از نقش آفرینی در این فیلم کناره گیری نمایند.

بیل مری در فیلم روز موش خرما

با وجود اینکه در برداشت های کلوز آپ از بدل استفاده شده، اما بیل موری به میزان ای که از پس یک سکانس بر بیاید، نوازندگی پیانو یاد گرفت. در برداشت های طولانی فیلم کاملا معین است که خود بیل مری آن ها را اجرا می نماید.

آدرین برودی در فیلم پیانیست

برای آنکه آدرین برودی برای نقش آفرینی در این فیلم سینمایی آمادگی لازم را پیدا کند، رومن پولانسکی کارگردان فیلم او را مجبور می نماید که 4 ساعت در روز به طور پیوسته تمرین پیانو داشته باشد. علاوه بر این باید به نقش مردی عادت می کرد که همه چیزش را باخته. این تمرین و کوشش ها نتیجه داد و برودی در سال 2003 به جوانترین بازیگری تبدیل شد که جایزه برترین بازیگر مرد اسکار را دریافت می نماید.

رابرت داونی جونیور برای فیلم چاپلین

رابرت جونیور برای رسیدن به یک نتیجه بهتر در نقش چارلی چاپلین، بازیگر افسانه فیلم های کلاسیک که همواره با خودش ویالون حمل می کرد، مجبور شد درست مثل چاپلین نوازندگی ویالون را با دست چپ بیاموزد.

هیو گرانت برای فیلم درباره یک پسر

گرانت برای بازی در یکی از حساس ترین سکانس های فیلم درباره یک پسر مجبور بود از نوازنده انگلیسی به نام پاول انگلیشبی نوازندگی گیتار یاد بگیرد.

ریچل وایس در فیلم برادران بلوم

ریچل وایس برای فیلم برادران بلوم مجبور بود نوازندگی با آکاردئون، ویالون، گیتار و بانجو را یاد بگیرد. به همین علت او در کلاس های آموزشی هر 4 ساز شرکت کرد. کاملا نمی توان گفت موسیقی که در فیلم شنیده می گردد از طریق ریچل وایس نواخته شده، اما دقت او در انگشت گذاری را قابل قبول است.

ماندولین کاپیتان کارولی برای نیکلاس کیج

پیش از آنکه پاول انگلیشبی به هیو گرانت نواختن گیتار را بیاموزد، مشغول یاد دادن و نواختن ساز ماندولین به نیکلاس کیج بود تا بتواند برای فیلم ماندولین کاپیتان کارولی آماده گردد. پاول انگلیشبی می گوید کیج بسیار با استعداد بوده و به خوبی یادگرفته است که چگونه با این ساز نوازندگی کند.

منبع: Classic Fm

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بازیگرانی که برای بازی در فیلم ها مجبور شدند نوازندگی یاد بگیرند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیگرانی که برای بازی در فیلم ها مجبور شدند نوازندگی یاد بگیرند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید