بافت تاریخی جندق به صورت مشارکتی مرمت می شود

به گزارش وبلاگ سیما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان شب گذشته 18 مهر 97 در دیدار با مسئولان و فعالان گردشگری و دوستداران میراث فرهنگی شهر جندق از مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در مرمت بافت تاریخی این شهر خبر داد.

بافت تاریخی جندق به صورت مشارکتی مرمت می شود

به گزارش وبلاگ سیما به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان برای بازدید از طرح های مرمتی میراث فرهنگی و طرحهای سرمایه گذاری گردشگری به شهرستان خوروبیابانک سفر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در اولین مقصد سفر، با حضور سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری، عبدالرضا بافرانی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و علیرضا رئیسی، مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان خوروبیابانک ، با اعضای شورای شهر، شهردار و فعالان گردشگری و دوستداران میراث فرهنگی شهر تاریخی جندق دیدار کرد.

در این نشست فریدون الله یاری با اشاره به قدمت تاریخی منطقه خوروبیابانک تاکید کرد: این منطقه کهن تاریخی که در قلب کویر مرکزی ایران واقع شده از قدمت زیادی برخوردار است، به گونه ائی که وجود قلعه تاریخی جندق پیشینه تاریخی مردم این منطقه را به پیش از اسلامی می رساند.

الله یاری همچنین شرح داد: با عنایت به ایجاد ستادهای بازآفرینی شهرهای تاریخی استان، از آمادگی لازم برای مشارکت با شهرداری جندق در راستای مرمت بافت تاریخی و به ویژه مرمت قلعه تاریخی جندق برخورداریم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان همچنین تاکید کرد: با برنامه ریزی های به عمل آمده مرمت و بازسازی آب انبار تاریخی یغما، در شهر تاریخی جندق نیز در دستور کار میراث فرهنگی استان اصفهان قرار می گیرد.

منبع: میراث آریا

به "بافت تاریخی جندق به صورت مشارکتی مرمت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بافت تاریخی جندق به صورت مشارکتی مرمت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید