برنامه پزشکی بازساختی در 3 دانشگاه راه اندازی شد ، توسعه آزمایشگاه های جامع تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش وبلاگ سیما، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، از راه اندازی برنامه پزشکی بازساختی در 3 دانشگاه و توسعه آزمایشگاه های جامع تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشکی اطلاع داد.

برنامه پزشکی بازساختی در 3 دانشگاه راه اندازی شد ، توسعه آزمایشگاه های جامع تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشکی

رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ سیما درباره عملکرد این معاونت بیان کرد: پیش از انقلاب اسلامی فقط 13 عنوان مجله علمی پزشکی فعال بود، اما اکنون 420 عنوان مجله علمی پزشکی در کشور وجود دارد که نیمی از آن ها در بانک های اطلاعاتی معتبر نمایه می شوند.

ملک زاده گفت: ما هم اکنون در حوزه سلول های بنیادی بین 5 کشور برتر جهان، در فناوری نانو و زیست فناوری بین 10 کشور برتر جهان قرار داریم همچنین مرکز پیوند شیراز بالاترین تعداد پیوند کبد جهان را دارد و این موارد از دستاورد های علمی برتر محسوب می گردد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان اینکه اکنون بیش از 95 درصد احتیاج دارویی کشور در داخل فراوری می گردد، گفت: برنامه پزشکی بازساختی در دانشگاه های علوم پزشکی تهران، تبریز و شیراز راه اندازی شده است.

وی درباره حمایت از دانشگاه ها برای پرداختن به پروژه های تحقیقاتی و کاربردی ادامه داد: از 7 دانشگاه برتر و دارای عملکرد برجسته که در فهرست دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر جهانی قرار دارند شامل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، شهیدبهشتی، ایران، شیراز، اصفهان، تبریز، مشهد و انیستیتو پاستور ایران حمایت می گردد.

به گفته ملک زاده، راه اندازی برنامه ملی ثبت بیماری ها و پیامد های سلامت با اجرای 71 برنامه در گستره های ملی و منطقه ای و همچنین توسعه آزمایشگاه های جامع تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشکی از دیگر برنامه های این معاونت تا به امروز بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برنامه پزشکی بازساختی در 3 دانشگاه راه اندازی شد ، توسعه آزمایشگاه های جامع تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه پزشکی بازساختی در 3 دانشگاه راه اندازی شد ، توسعه آزمایشگاه های جامع تحقیقات در دانشگاه های علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید