برپایی سومین جشنواره ملی حکمت فردوسی و نمایشگاه گروهی هنرهای شاهنامه ای

به گزارش وبلاگ سیما ، این نمایشگاه که به همت بنیاد فردوسی، موسسه فردوسی توسی و مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار می گردد با سخنرانی یاسر موحدفرد، دبیرکل بنیاد فردوسی و مدیرعامل موسسه فردوسی توسی با موضوع جایگاه هنر در شاهنامه فردوسی و اجرای شاهنامه خوانی نقال پیشکسوت مرشد عباس بهمنش بازگشایی می گردد.

برپایی سومین جشنواره ملی حکمت فردوسی و نمایشگاه گروهی هنرهای شاهنامه ای

شاهنامه خوانی و نقالی هنرمندان برگزیده کودک و نوجوان دوره های دانشگاهی هنرهای شاهنامه ای با اجرای آوا صابری، نازنین زهرا رئیسی، کهربا ابراهیمی، هلیا و هلینا باطنی، امیررضا میرزامحمدعلی، حسنا و محمدحسین رسولی، مها، مهتا، مهنا و محمدمسیحا شریفی از ویژه برنامه های هنری این آیین گشایش است.

در این نمایشگاه هنری از تکنیک های گوناگون خوشنویسی، نقاشی خط، نقش برجسته، آنتیک کاری، نقاشی قهوه خانه ای و تصویرسازی شاهنامه ای بهره گیری شده و آثار هنرمندانی، ازجمله نرگس صافی، علیرضا اسکندری، مسلم سقا، حسن طزری، راما وزیری، رضا خلیلی، منیژه خلیلی، سهیل مسیبی، سبحان مختارباباخانی و زنده یاد احمد خلیلی ارایه شده است.

بعلاوه در این رویداد از کتاب شاهنامک، نخستین نسخه آموزشی و نمایشی شاهنامه فردوسی با پژوهش و نگارش یاسر موحدفرد، همراه با تصویرگری 40 اثر از هنرمندان هنرهای تجسمی با همکاری نشر پازینه و بنیاد فردوسی رونمایی می گردد.

سومین نمایشگاه حکمت فردوسی از 27 تا 31 شهریور ماه در کافه گالری برج آزادی به نشانی تهران، میدان آزادی، برج آزادی برپا خواهد بود و علاقه مندان می توانند از ساعت 10 صبح تا 19 از آن بازدید نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برپایی سومین جشنواره ملی حکمت فردوسی و نمایشگاه گروهی هنرهای شاهنامه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی سومین جشنواره ملی حکمت فردوسی و نمایشگاه گروهی هنرهای شاهنامه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید