تخصیص 183 میلیارد تومان در آینده نزدیک به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

به گزارش وبلاگ سیما، عضو هیات مدیره موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: واریز سهم الشرکه بازنشستگان فرهنگی از سه ماه به حدود 15 روز رسیده است.

تخصیص 183 میلیارد تومان در آینده نزدیک به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان

باقرنژاد روز چهارشنبه 20 مهر 1401 در دومین روز نخستین همایش فرهنگیان عضو موسسه که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار گردید، اضافه کرد: امور اعضای موسسه در چند ماه گذشته به علت استقرار واحد امور اعضای در معاونت اقتصادی و سرمایه انسانی با هدف متمرکزسازی فرآیندها، شاهد تغییرات زیادی بوده است به طوری که توزیع سود سال اقتصادی 1400 حدود 25 روز پس از برگزاری مجمع، در بین اعضای موسسه توزیع شد.

باقرنژاد توضیح داد: در حالی که در سال های گذشته واریز سود بازنشستگان پس از برگزاری مجمع چند ماه طول می کشید، سال جاری بیش از 640 میلیارد تومان سود بازنشستگان در مدت کوتاهی به حساب آن ها واریز شد.

وی گفت: در زمینه واریز سهم الشرکه فرهنگیان بازنشسته نیز تحول بزرگی اتفاق افتاده است به طوری که این واریزی از سه ماه به حدود 15 روز رسیده است و با استقبال بسیار خوب بازنشستگان روبرو شده است.

معاون اقتصادی و سرمایه انسانی موسسه در پاسخ به سوالات فرهنگیان حاضر در همایش درباره شرایط واریزی دولت، گفت: مطالبات اعضای موسسه از دولت و آنچه که مورد تایید سازمان حسابرسی قرار گرفته و در سامانه سماد ثبت شده است، مبلغ 3 هزار و 60 میلیارد تومان تا خاتمه سال 1400 است.

وی با اعلام خبر خوش توزیع بیش از 183 میلیارد تومان از بابت تعهدات دولت در آینده نزدیک گفت: این مبلغ در حساب اعضا توزیع نشده بود و به علت عدم تبدیل اطلاعات اعضاء در سال های گذشته به سیستم تحت ویندوز اعضاء، چند سال معطل مانده بود که به کمک همکاران بخش های مختلف موسسه انجام شد.

باقرنژاد در پاسخ به سوال دیگری درباره شرایط برنامه و بودجه شرکت های موسسه، توضیح داد: برنامه راهبردی شامل منظره، ماموریت، استراتژی های کلان موسسه در سطح موسسه تدوین شده و پس از تایید هیات مدیره به هلدینگ ها هم ابلاغ خواهد شد. البته هلدینگ های موسسه نیز در حال تدوین استراتژی و برنامه عملیاتی بر طبق ارکان جهت ساز مربوطه هستند.

وی با اشاره به این که در موسسه فعالیت ها بر اساس بودجه ریزی عملیاتی پیش می رود، تاکید نمود: در کنار بودجه ریزی، کنترل و نظارت لازم نیز صورت می گیرد. سال اقتصادی موسسه و عمده شرکت ها بر اساس سال تحصیلی و از اول مهر تا 31 شهریور سال بعد است.

وی در خاتمه در پاسخ به سوال فرهنگیان عضو درباره عملکرد نمایندگان استانی موسسه، توضیح داد: در مورد نماینده های استانی موسسه نیز در حال بازبینی جدی و فعال کردن آن ها هستیم و از ظرفیت اعضا در این زمینه بهره می گیریم.

وبلاگ سیما علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تخصیص 183 میلیارد تومان در آینده نزدیک به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 183 میلیارد تومان در آینده نزدیک به اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید