کوشش های پیگیر برای اینکه شب یلدا به شب تلخ مبدل نشود

به گزارش وبلاگ سیما، خبرنگاران/قم معاون استاندار قم از طرح ها و کوشش های مسئولان برای جلوگیری از مسائل مرتبط به شب یلدا و ترددهای مردم از جمله اعمال محدودیت ها و جریمه ها خبرداد.

کوشش های پیگیر برای اینکه شب یلدا به شب تلخ مبدل نشود

بیژن سلیمان پور امروز در شورای اطلاع رسانی استان قم که روز دوشنبه در سالن کرامت استانداری برگزار گردید، ا گفت: از اول آذرماه تا به امروز هم زمان با اجرای محدودیت های کرونایی، نهایت همکاری توسط شهروندان استان قم صورت گرفت و به ندرت دستورالعمل های بهداشتی نقض شد.

وی اضافه نمود: به طور میانگین همراهی مردم با دستورالعمل های ستاد ملی کرونا 85 درصد بود که نشان دهنده اعتماد مردم به نظام است.

وی اضافه نمود: در عین حال ممکن است این محدودیت ها و تعطیلی ها برای بعضی زیان بار بوده باشد، ولی برای حفظ و بهبود شرایط باید اعمال گردد و امیدواریم به شرایط سفید برسیم.

وی با تاکید بر این که شرایط موجود را عادی نپنداریم و برای مردم عادی جلوه نکنیم، ادامه داد: شرایط کنونی شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل ها، به قرمز تغییر شرایط خواهد داد که کوشش می کنیم این شرایط را در جهت مثبت به پیش ببریم.

سلیمان پور گفت: در حال حاضر شرایط هیچ شهری در کشور قرمز نیست که این مساله اقدامی عظیم، شاد کننده و دستاوردی برای نظام است که نشان دهنده اهمیت انسجام وحدت در حل مشکل می باشد.

وی توضیح داد: با وجود این که شرایط بعضی شهرها زرد بود، ولی اعلام نشد؛ این مساله تصمیم مناسبی برای مدیریت شب یلدا بود.

وی همچنین با اشاره به این که قم یکی از استان هایی است که بیشترین تقاضا را برای دریافت برگه تردد دارد، بیان نمود: با توجه به این که قم نزدیک استان تهران و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است و روزانه تعداد زیادی تردد به استان تهران صورت می گیرد، به ستاد ملی کرونا پیشنهاد شد که قم نیز مانند البرز با تهران یکپارچه دیده گردد؛ ولی این مساله مورد قبول ستاد ملی کرونا قرار نگرفت.

معاون استاندار قم اضافه نمود: در حال تهیه گزارشی برای ستاد ملی کرونا هستیم تا در محدودیت های آینده قم نیز با استان تهران یکپارچه دیده گردد.

وی گفت: قم جزو استان هایی است که بیشتر از سایر استان ها پلاک های غیربومی دارد و روزانه تعداد زیادی برگه تردد برای رفت و آمد شهروندان صادر می گردد.

به گفته وی، 29 آذرماه، یک هزار و 500 برگه جریمه برای عدم رعایت تردد شبانه در استان قم صادر شد.

سلیمان پور در ادامه با بیان این که قسمت عمده مسایل روانشناسی معمولا پنهان است، گفت: در هفته های اول شیوع ویروس کرونا، شنیده شد آمار خودکشی افزایش یافته و بعضی مبتلایان به دلیل ترس و اضطراب از کرونا فوت کردند.

وی اضافه نمود: توسعه اقدامات روانشناسی و مشاوره می تواند آسیب های اجتماعی را در بحران های این چنینی کاهش دهد.

وی اضافه نمود: برای کاهش هزینه جلسه های روانشناسی، پوشش ویزیت روانشناسی توسط بیمه های تکمیلی در ستاد مقابله با کرونا آنالیز می گردد تا در صورت موافقت تصویب گردد.

سلیمان پور همچنین با بیان این که کوشش هایی برای کاهش خشونت اجتماعی در استان در حال اجرا است، ادامه داد: برنامه عملیاتی مقابله با خشونت در سند تحول اجتماعی نیز نوشته شده و کوشش زیادی می گردد تا این مساله فراگیر گردد. است.

وی با بیان این که اطلاع رسانی می تواند از چالش و فتنه جلوگیری کند، اضافه نمود: عدم شفاف سازی و اطلاع رسانی درست باعث بسیاری از مسائل از ابتدای انقلاب تا به امروز شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کوشش های پیگیر برای اینکه شب یلدا به شب تلخ مبدل نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش های پیگیر برای اینکه شب یلدا به شب تلخ مبدل نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید