جزئیاتی از محو شدن روستای آبیدک بر اثر رانش زمین

به گزارش وبلاگ سیما، بخشدار مارگون از توابع شهرستان بویراحمد با بیان اینکه روستای آبیدک دهستان زیلایی در این بخش زیر آوار رفته است، جزئیاتی از این حادثه را تشریح کرد.

جزئیاتی از محو شدن روستای آبیدک بر اثر رانش زمین

احسان دانشی در گفت وگو با وبلاگ سیما - منطقه کهگیلویه و بویراحمد، درباره جزئیات زیر آوار رفتن این روستا به علت رانش زمین، اضافه نمود: سه باب منزل مسکونی این روستا در پی ریزش زمین بطور کامل زیر آوار رفته است.

وی با بیان اینکه این حادثه تلفات انسانی نداشت، چراکه هنگام تشدید بارندگی و قبل از رانش، روستا تخلیه شده بود، اظهار کرد: کلیه وسایل خانه ها زیر آوار رفتند، ساختمان های آنها تخریب و همه دام ها از بین رفتند.

بخشدار مارگون گفت: صاحبان و ساکنان این واحدهای مسکونی با یاری مردم، دهیاران و شوراها انتقال داده شدند.

دانشی توضیح داد: بیش از 200 رأس دام این خانوارها زیر آوار رفتند و تلف شدند.

وی با بیان اینکه راه ارتباطی بیش از 80 روستای این بخش هم اکنون قطع است، ادامه داد: 12 خانوار این بخش در محاصره سیل قرار دارند، برق بیش از 60 روستا قطع و 85 درصد مناطق این بخش نیز فاقد آنتن دهی تلفن همراه هستند.

به گزارش وبلاگ سیما، روستای آبیدک در دهستان زیلایی بخش مارگون از توابع شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

بخش مارگون دارای 164 روستا و 30 هزار نفر جمعیت است. در این بخش یک راهدارخانه وجود دارد که امکانات و ماشین آلات آن جوابگوی احتیاج بخش نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "جزئیاتی از محو شدن روستای آبیدک بر اثر رانش زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از محو شدن روستای آبیدک بر اثر رانش زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید