حسگرها مقصد حشرات را تشخیص می دهند

به گزارش وبلاگ سیما، دانشمندان با استفاده از حسگرهای هوشمند جهت حرکت و مقصد حشرات را تشخیص می دهند.

حسگرها مقصد حشرات را تشخیص می دهند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه فناوری خبرگزاری وبلاگ سیما، تشخیص جهت حرکت و مقصد حشرات در پروازها همواره موضوع جالبی برای دانشمندان بوده است. اخیراً گروهی از محققان توانستند با طراحی نوعی حسگرهای خاص و قرار دادن آن ها روی بدن حشرات مقصد این جانداران در پرروازها به نقاط مختلف را تشخیص دهند.

حسگرهای جهتیاب حشرات 98 میلی گرم وزن دارند و از طریق امواج اینترنت و همچنین بلوتوث در فواصل نزدیک کنترل می شوند. دانشمندان در مواردی می توانند با استفاده از قابلیت های کنترلی این حسگرها حشره را مجبور به فرود روی زمین نمایند. این حسگرها در بازه زمانی 2 تا 3 ساله حرکت حشره را آنالیز و اطلاعات در خصوص دما و میزان رطوبت هوا در محل های زندگی حشرات را جمع آوری می نمایند.

هنگامی که حشره به هرنوع مولد مغناطیسی نزدیک گردد حسگر نصب شده در پشت این جاندار به سرعت اطلاعات مربوط به آن میدان را برای کارشناسان مرکز کنترل ارسال می نماید. محققان امیدوارند با استفاده از اطلاعاتی که از طریق جهتیاب حشره ای مخابره می گردد مناطق که از لحاظ منابع غذایی و آب فقیر هستند را شناسایی نموده و با حمایت های دولتی جان جانوران را نجات دهند.

یکی از دانشمندان شرکت در پروژه ساعت جهتیاب حشره ای گفت: این اولین بار است که از حشرات به عنوان پهپاد استفاده می گردد. در آینده دیگر نکته پنهانی در خصوص حشرات و مناطق مرموز جنگل ها باقی نخواهد ماند.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "حسگرها مقصد حشرات را تشخیص می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسگرها مقصد حشرات را تشخیص می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید