حسینی: می خواهیم معضلات گردشگری در ورزش را کاهش دهیم، فدراسیون ها رسالت اعزام طرفدار و تور را ندارند

به گزارش وبلاگ سیما، سرپرست انجمن گردشگری فدراسیون همگانی گفت: فدراسیون ها رسالت اعزام طرفدار و تور را به مسابقات ورزشی ندارند و باید مرجع اصلی آن این کار را انجام دهد.

حسینی: می خواهیم معضلات گردشگری در ورزش را کاهش دهیم، فدراسیون ها رسالت اعزام طرفدار و تور را ندارند

سید مجتبی حسینی، سرپرست انجمن دنیاگردی فدراسیون همگانی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ سیما گفت: با توجه به اینکه بعد از سال ها سند چشم انداز وزارت دنیاگردی در دولت به تصویب رسید، وظایف دستگاه ها و نهادها در سازمان های مختلف در بخش دنیاگردی معین شد . در این بین یک سری از وظایف بر عهده وزارت ورزش نهاده شد. این بخش از وظایف را دنیاگردی ورزشی می گویند.

وی تاکید نمود: بحث دنیاگردی را نمی توان صرفا در تورها و تهیه بلیط و رزرو هتل و دیدن مناطق طبیعی و تاریخی دانست بلکه دنیاگردی ابعاد دیگری هم دارد. به همین دلیل انجمن دنیاگردی ورزشی زیر نظر فدراسیون همگانی با شعار گردش، ورزش و نشاط کار خود را شروع کرد. اصل برنامه ها ایجاد نشاط در خانواده است به همین دلیل فدراسیون همگانی وارد کار شده است.

حسینی گفت: در حوزه دنیاگردی ورزشی یکی از معمول ترین اتفاقات برگزاری مسابقات ورزشی در دنیا با توجه به تقویم دنیای است که قبل از رسیدن زمان به باید مردم اطلاع رسانی شود تا علاقه مندان با یاری فدراسیون همراه ورزشکاران سفر نمایند و کنار ورزشکاران باشند. این دنیاگردی، دنیاگردی رویدادها نامیده می شود. در حال حاضر فدراسیون های ما برنامه ای برای طرفداران و علاقه مندان در جریان برگزاری مسابقات ندارند و ما می خواهیم این معضلات را کاهش دهیم. ما حتی شاهدیم که افراد خانواده ورزشکاران هم برای حضور در کنار همسران و یا فرزندان خود و دیدن مسابقات آنها با مشکل رو به رو هستند در صورتی که می توان با هماهنگی آنها را به عنوان دنیاگرد ورزشی به محل مسابقات فرستاد و در هتل مناسب اسکان داد.

سرپرست انجمن دنیاگردی فدراسیون همگانی توضیح داد: در بخش دیگری از برنامه ها دنیاگردی نوستالوژیک تعریف شده است. اماکن ورزشی نیز می تواند جامعه هدف ما باشد.

بازدید از استادیوم آزادی برای خانم ها تا الان محقق نبوده اما می توان برنامه های بازدید برای بانوان گذاشت. می خواهیم از اماکن ورزشی در بحث دنیاگردی استفاده شود. در حال حاضر در برنامه تورهای اسپانیا بازدید از استادیوم نیوکمپ قرار داده شده است. ما هم در نظر داریم برنامه تاسیس موزه استقلال و پرسپولیس را در استادیوم آزادی مد نظر داریم تا بتوانیم از این استادیوم در بحث دنیاگردی ورزشی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: دنیاگردی مشاهیر بخش دیگری از برنامه های انجمن است. صندوق حمایت از ورزشکاران 5 هزار عضو دارد. هم دوره های تختی و امام علی حبیبی و ... می توانند در جذب گردشگر یاری نمایند. می توان از آنها دعوت کرد و طرفداران آنها در یک کمپ کنار آنها باشند و از تجربیات و داستان قهرمانی آنها لذت ببرند. اتفاقاتی از این دست قرار است انجام شود تا هم جذب گردشگر انجام شود و هم حرمت قهرمانان حفظ شود.

حسینی توضیح داد: بعد از تصویب سند چشم انداز دنیاگردی توافقنامه ای بین وزارت ورزش و وزارت میراث فرهنگی و دنیاگردی انجام شد تا خودمان راهنمایان تور ورزشی تربیت کنیم و کارت لیدری ورزشی به این افراد داده شود و تورهای ورزشی تنها از سوی این افراد و با نظارت وزارت ورزش تشکیل شود.

وی اظهار داشت: قهرمان سیر ایرانیان تنها آژانس وزارت ورزش است و تفاهم نامه ای بین وزارت ورزش و فدراسیون همگانی بسته شد و این یک همبستگی خوب برای پیشبرد برنامه های دنیاگردی ورزشی است.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا برای اعزام طرفداران کاروان ایران به المپیک و جام دنیای برنامه ریزی شده است، گفت: معضل ما در جام دنیای ها به خصوص جام دنیای روسیه این بود که مردم از آژانس ها بلیط می گرفتند و در نهایت بلیط مسابقه را نداشتند. فدراسیون فوتبال با چند آژانس کار می کرد و حتی بعضا شاهد بودیم مسافران بدون هتل و بلیط می ماندند و بعد از جام دنیای روسیه شکایات زیادی از سوی مسافران به وزارت دنیاگردی شد. اگر انجمن به عنوان مرجع واحد در جام دنیای و المپیک باشد، به وسیله آژانس های منتخب کار را پیش می برد و از رانت ها جلوگیری می شود.اینگونه نمی شود که فدراسیون فوتبال بلیط ها را بین 5 آژانس پخش کند.

سرپرست انجمن دنیاگردی فدراسیون همگانی اضافه کرد: در جام دنیای ها و المپیک یک پکیج کامل با تاکید انجمن آژانس ها و انجمن دنیاگردی فدراسیون همگانی به عنوان معتبرترین تور خواهد بود تا معضلات رانت و نارضایتی مشتری وجود نداشته نباشد. سود آن هم برای ورزش همگانی خواهد بود. این انجمن وابسته به فدراسیون همگانی است و عواید آن به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان و ورزش همگانی بر می شود. ما 52 فدراسیون داریم اگر برنامه های خود را اعلام نمایند و پکیج مورد اطمینان به بازار عرضه شود عواید آن نه تنها صرف شخصی نیست بلکه به ورزش بر می شود.

وی در مورد حمایت فدراسیون ها از انجمن دنیاگردی ورزشی گفت: فدراسیون خودشان با بنگاه ها کار را پیش می برند چون برای خودشان و فدراسیون سود دارد. در حالی که بین دو وزیر ورزش و میراث فرهنگی و دنیاگردی تفاهم نامه امضا شده است و معین شده که چه کسی باید مرجع باشد. باید این موضوع از سوی وزارت ورزش به فدراسیون ها ابلاغ شود. علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی نیز می تواند خیلی به ما یاری کند. فدراسیون ها رسالت اعزام طرفدار و تور را ندارند و باید مرجع اصلی آن این کار را انجام دهد.

حسینی گفت: رسانه ها می توانند با آگاهی رساندن به علاقه مندان به ما یاری نمایند و کنار ما باشند.درست است تفاهم نامه امضا شده ولی فدراسیون ها باز هم می توانند مستقل عمل نمایند و به دستور حکومتی احتیاج داریم . حداقل اینکه می توانیم به فدراسیون ها مشاوره بدهیم و پکیج مناسبی را برای طرفداران آماده کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ سیما بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "حسینی: می خواهیم معضلات گردشگری در ورزش را کاهش دهیم، فدراسیون ها رسالت اعزام طرفدار و تور را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی: می خواهیم معضلات گردشگری در ورزش را کاهش دهیم، فدراسیون ها رسالت اعزام طرفدار و تور را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید