حمایت سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های گردشگری

به گزارش وبلاگ سیما، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار جداگانه با چهار نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بر گسترش حمایت های سازمان متبوع خود از سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در طرح های گردشگری تأکید کرد.

حمایت سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های گردشگری

به گزارش خبرنگار وبلاگ سیما، علی اصغر مونسان در دیدار با سیدحسن حسینی نایب رئیس کمیسیون مالی مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل محدودیت های بودجه ای که سازمان میراث فرهنگی با آن روبه رو است، کوشش داشته ایم در قالب بهره مندی از طرح های کارشناسی شده، سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی را در به ثمر رساندن پروژه های در دست اقدام افزایش دهیم.

او توضیح داد: ثبات مالی و جلوگیری از نوسانات قیمت ها دو عاملی است که اثربخشی مهمی در رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی از یک سو و به خاتمه رسیدن بموقع طرح های موجود در سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی از سوی دیگر دارد.

در این دیدار همچنین سیدحسن حسینی، با تأکید بر لزوم تداوم فعالیت های کارآمد سازمان میراث فرهنگی، گفت: ایجاد تسهیلات و سهولت روند سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری نظیر بناها و اماکن تاریخی عامل رشد گردشگری در درازمدت خواهد بود و در این میان باید برنامه ریزی دقیقی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شهرهای مختلف صورت پذیرد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان بعضی مسائل مربوط به حوزه انتخابیه خود در حوزه فعالیت های سازمان میراث فرهنگی خواهان رسیدگی به بعضی طرح ها شد.

معاون رئیس جمهوری همچنین در دیدار با محمد وحدتی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ظرفیت منحصربه فردی در زمینه آثار و بناهای تاریخی در شهرهای مختلف کشور نظیر بستان آباد وجود دارد که همیشه کوشش داشته ایم با اقدامات مناسب در جهت شناساندن این ظرفیت ها به گردشگران کوشش کنیم چراکه این شناساندن می تواند عامل مهمی در جهت رونق گردشگری و افزایش ورود گردشگر به کشور باشد.

او اضافه نمود: رونق گردشگری به عنوان راه چاره اثربخش، برای ایجاد اشتغال و درآمدزایی بسیار مهم است و صنایع دستی نیز به عنوان منبعی مهم برای ایجاد اشتغال و رونق مالی موردتوجه جدی است.

در ادامه این دیدار نماینده بستان آباد با اشاره به موقعیت استراتژیک حوزه انتخابیه خود به عنوان مسیری برای عبور گردشگران کشورهای شمال ایران به داخل کشور، گفت: هرگونه هزینه کرد در بناها و اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان بستان آباد یک سرمایه گذاری بصرفه و قابل اتکا برای آینده خواهد بود.

او به همین دلیل اضافه نمود: هم اکنون پروژه هایی نظیر رسیدگی به خانه پدری استاد شهریار نیازمند اهتمام ویژه مسئولان سازمان میراث فرهنگی است و امیدواریم با توجه ویژه مسئولان این سازمان، بناهای تاریخی این شهرستان مرمت و احیا شوند.

در ادامه علی اصغر مونسان به بحث و گفتگو با عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و سید حمیده زرآبادی نماینده قزوین، آبیک و البرز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیرامون رسیدگی بیشتر بر اماکن تاریخی کشور و گسترش زیرساخت های گردشگری و حل موانع پیش رو در این زمینه پرداخت.

منبع: میراث آریا

به "حمایت سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت سازمان میراث فرهنگی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید