خبرنگاران تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در نروژ

به گزارش وبلاگ سیما، تهران - خبرنگاران - وزارت بهداشت نروژ چهارشنبه شب ابتلای یک شهروند این کشور به ویروس کرونا را تایید کرد.

خبرنگاران تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در نروژ

به گزارش المیادین، وزارت بهداشت نروژ اضافه کرد: این شهروند نروژی اواخر هفته گذشته از چین بازگشته بود، اما ابتدا علایم بیماری در وی مشاهده نشد.

براساس این گزارش، وی در منزلش قرنطینه شده است.

تا به امروز ویروس کورونا در 15 کشور اورپایی شیوع پیدا نموده است و ایتالیا با 11 مورد فوتی بالاترین آمار مرگ و میر کرونا در اروپا را دارد.

اتحادیه اروپا که بارها نگرانی خود را از گسترش ویروس کرونا در کشورهای عضو از جمله ایتالیا اعلام نموده، روز چهارشنبه از اختصاص 230 میلیون یورو برای مقابله با این بیماری اطلاع داد.

طبق آخرین گزارش ها، تعداد کشته های کرونا در سراسر دنیا به بیش از 2 هزار و 700 نفر رسید.

ویروس جدید کرونا که رسما COVID-19 نامیده می گردد، آذرماه گذشته در شهر ووهان چین ثبت شد و از آن موقع به بعد به حدود 30 کشور سرایت نموده به طوری که سازمان دنیای بهداشت را مجبور کرد تا شرایط اضطراری بهداشتی در دنیا اعلام کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: شیوع این بیماری فقط مشکل ایتالیا نیست و ویروس کرونا اقتصاد اروپا را تهدید می نماید.

این رسانه اضافه کرد: گسترش این بیماری در چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا نگرانی ها درباره اختلال در زنجیره تامین دنیای را تشدید نموده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تایید نخستین مورد ابتلا به کرونا در نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید