خبرنگاران نخست وزیر ژاپن راهی ایران شد

به گزارش وبلاگ سیما، پکن- خبرنگاران- آبه شینزو نخست وزیر ژاپن به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، ساعتی پیش توکیو را به مقصد تهران ترک کرد.

خبرنگاران نخست وزیر ژاپن راهی ایران شد

به گزارش خبرگزاری کیودو نیوز، آبه قرار است در سفر به تهران با مقامات ایران در مورد مسائل و موضوعات دوجانبه و منطقه ای دیدار و گفت و گو کند.

قرار است نخست وزیر ژاپن عصر چهارشنبه با استقبال وزیر خارجه ایران، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شود او سپس در کاخ سعدآباد از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال رسمی قرار خواهد گرفت.

او که به عنوان نخستین رهبر ژاپن بعد از چهار دهه به ایران سفر می کند قصد دارد از ظرفیت روابط محبت آمیز و سنتی تهران و توکیو برای کاهش تنش ها در منطقه به ویژه میان ایران و آمریکا که به بالاترین حد رسیده است استفاده کند.

برنامه دو روزه سفر آبه شینزو به تهران دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران است کونو تارو وزیر خارجه ژاپن نیز چند ساعت قبل از دیدار آبه با رئیس جمهوری اسلامی ایران، با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

مقامات ژاپن می گویند آبه نمی تواند یک واسطه باشد، بلکه هدف او از سفر به ایران کاهش تنش ها و افزایش ثبات در خاورمیانه به عنوان تأمین کننده انرژی این کشور است.

ایران تا زمانی که آمریکا معافیت های خرید نفت ژاپن را لغو کرد یکی از تأمین کنندگان اصلی انرژی توکیو بوده است.

پیش از این آبه شینزو و حسن روحانی 7 بار با یکدیگر دیدار کرده اند.

سفر دو روزه آبه به تهران، نخستین سفر یک نخست وزیر ژاپن به ایران در چهار دهه گذشته است پیش از او تاکئو فوکودا نخست وزیر وقت ژاپن در سال 1978 میلادی به ایران سفر کرده است.

آساق **1904**

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران نخست وزیر ژاپن راهی ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر ژاپن راهی ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید