ربات ها 20 میلیون شغل را اشغال می نمایند

به گزارش وبلاگ سیما به نقل از ان بی سی نیوز، همین آنالیز حاکیست که ظرف 11 سال آینده تنها 14 میلیون ربات در چین مشغول به کار شده و مشاغل متعددی را اشغال می نمایند که تا پیش از این در اختیار انسان ها بوده است. این رقم در آمریکا برابر با 1.5 میلیون شغل و در کشورهای عضو اتحادیه اروپا برابر با 2 میلیون شغل خواهد بود.

ربات ها 20 میلیون شغل را اشغال می نمایند

ربات ها در درازمدت بسیاری از فرایندهای اتوماسیون اداری را از آن خود نموده و انتظار می رود ظرف دو دهه آینده تعداد ربات ها در دنیا سه برابر گردد.

اگرچه استفاده از ربات ها بهره وری و رشد مالی را افزایش می دهد، اما باید برای ایجاد شغل برای میلیون ها نفری که به همین علت بیکار می شوند و با چالش های مالی و اجتماعی روبرو می شوند نیز فکری کرد. باید توجه داشت که بخش زیادی از بیکار شدن ها در اقتصاد کشورهای ضعیف تر و در حال توسعه رخ می دهد و این امر نابرابری درآمدی را افزایش می دهد.

رشد سالانه 30 درصدی نصب ربات تا سال 2030 باعث رشد 5.3 درصدی فراوری ناخالص داخلی دنیا در همین سال می گردد. این امر به معنای افزایش سرمایه 4.9 تریلیون دلاری اقتصاد دنیای تا سال 2030 خواهد بود که بزرگتر از کل اقتصاد کشور المان در همان سال است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ربات ها 20 میلیون شغل را اشغال می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها 20 میلیون شغل را اشغال می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید