سومین آیین دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ سیما، سومین آیین دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور 800 دانش آموخته به همراه خانواده هایشان و با حضور جمعی از مسئولان دانشگاه در سالن همایش های هتل اسپناس پالاس برگزار گردید.

سومین آیین دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ سیما، در حاشیه این مراسم دکتر محمد آقاخانی رئیس دانشگاه خطاب به دانش آموختگان گفت: اگر امروز فارغ التحصیل می شوید در گرایش های مختلف علوم پزشکی به مطالعه آموختن و کسب مهارت همچنان احتیاج دارید.

وی در ادامه از دانشجویان به عنوان بهترین سرمایه کشور یاد کرد و اضافه کرد: زندگی مراحل مختلفی دارد که امروز فارغ التحصیل می شوید اما در رشته ها و گرایش های مختلف پزشکی به مطالعه و آموختن و کسب مهارت احتیاج دارید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه حجم گسترده ای از عملیات آموزشی را در اختیار دارد و این باعث افتخار دانشگاه است، اضافه کرد: در حال حاضر یک سوم فارغ التحصیلان پزشکی و فوق تخصص به این دانشگاه تعلق دارند.

آقاخانی با اشاره به اینکه در امسال 2200 فارغ التحصیل در حوزه های مختلف پزشکی داشته ایم، گفت: امروز 800 نفر به نمایندگی از 2200 نفر در این جشن شرکت نموده اند.

وی توضیح داد: خوشبختانه در وزارت بهداشت به عنوان برترین دانشگاه از لحاظ ارزیابی آموزش پزشکی در کشور شناخته گردیده ایم و برای پاسخگویی به احتیاجهای جدید آموزشی این دانشگاه برنامه حاکمیت آکادمیک و آموزش خدمت محور را در دستور کار خود قرار داده ایم و این برنامه را از سال گذشته برنامه ریزی و شروع نموده ایم. امیدواریم در امسال و سال آینده نیز با رویکردی نو در حوزه آموزش پزشکی بتوانیم پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و رشته های پرستاری و پیراپزشکی تربیت کنیم که برای خدمت به مردم کفایت لازم، مهارت کافی و اخلاق حرفه ای داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص عدم مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور گفت: خوشبختانه رشته های پزشکی به طور نسبی جذابیت بیشتری نسبت به سایر رشته های دیگر دارند اما متاسفانه چیزی که قابل اهمیت است عدم سرمایه گذاری مناسب در ارائه خدمات است که متاسفانه تنها به عهده دولت است اما می توان با تشویق بخش خصوصی و استفاده از پتانسیل های این بخش در سرمایه گذاری و ارائه خدمات و همچنین توسعه بیمارستان های درمانی بهترین زمینه برای جذب فارغ التحصیلان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این شصت سال از تاسیس این دانشگاه می گذرد، اضافه کرد: در طول این سالیان 15 هزار فارغ التحصیل پزشک و دندانپزشک عمومی، 8000 پزشک متخصص و هزار نفر در دوره دکترا از این دانشگاه فارغ التحصیل گردیده اند.

آقاخانی در خاتمه به فعالیت های دانشجویی دانشگاه اشاره نمود و اضافه کرد: در یک سال اخیر 135 انجمن علمی تاسیس گردیده و در کنار آن چهار تشکل دانشجویی و اولین انجمن دانشجویی ورزشی برای رفاه حال دانشجویان تاسیس گردیده است.

در خاتمه این مراسم در حرکتی نمادین به هر یک از فارغ التحصیلان پرچم دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان نماد و هویت این دانشگاه اهدا شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سومین آیین دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین آیین دانش آموختگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید