مروری بر کارنامه سینمایی گلاره عباسی

به گزارش وبلاگ سیما، بازیگران کمی هستند که فارغ از حاشیه و سر و صدا تنها به نقش آفرینی خود فکر نمایند. گلاره عباسی از جمله این بازیگران است که نقش اول یا حاشیه ای برایش تفاوتی ندارد و تمام کوشش خود را دارد تا برترین بازی را به نمایش بگذارد و با همین شیوه توانست در جشنواره فجر 99 سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند.

مروری بر کارنامه سینمایی گلاره عباسی

گلاره عباسی از دانش آموختگان کلاس های امین تارخ و فارغ التحصیل معماری از دانشکده هنر است. او فعالیت حرفه ای خود را از سال 1387 با بازی در فیلم یک گزارش واقعی شروع کرد. پس از آن در فیلم ها و سریال های مختلفی از جمله شیار 143، سریال نون و ریحون، حیرانی، شیدایی، مهرآباد، تکیه بر باد بازی کرد. بعضی از بازی های گلاره عباسی را مرور می کنیم.

ابلق

ابلق فیلمی به کارگردانی نرگس آبیار است که عباسی برای بازی در این فیلم توانست سیمرغ بلورین برترین بازیگر نقش مکمل زن را از آن خود کند. تهیه کنندگی کار بر عهده محمدحسین قاسمی بوده و بهرام رادان، الناز شاکردوست، هوتن صبور و مهران احمدی از بازیگران این فیلم هستند. این فیلم در سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و سیمرغ بلورین برترین فیلم از نگاه تماشاچی را نیز به دست آورد. در نشست رسانه ای فیلم ابلق پس از نمایش فیلم در جشنواره فجر تعیین شد که بازیگران این فیلم برای ایفای نقش تغییرات فیزیکی بزرگی داشته اند. گلاره عباسی در همین رابطه بیان کرد که با افزایش وزن 10 کیلویی خودش را آماده ایفای نقش نموده است.

شهرزاد

سریال پرطرفدار شهرزاد از جمله سریال هایی بود که هر بازیگر نقش خود را به خوبی بازی کرد. گلاره عباسی با بازی در سریال شهرزاد اولین کار خود در شبکه نمایش خانگی را شروع کرد وآن چنان در این سریال خوب بازی کرد که توانست با بازی اش لج هر تماشاگری را دربیاورد. او در این سریال نقش اکرم مستخدم خانه بزرگ آقا را بازی می نماید که به طور پنهانی با قباد دیوان سالار رابطه دارد و از او یک فرزند به جهان می آورد. او درباره سریال شهرزاد گفته بود: خوشبختانه کار در شبکه نمایش خانگی را با سریال شهرزاد که بسیار پرمخاطب بود، شروع کردم. به همین علت شهرزاد برای من لذت بخش و پرخاطره بود و خیلی از کار کردن در این رسانه لذت بردم.

شیدایی

معروفیت گلاره عباسی از سریال شیدایی شروع کرد. شیدایی به کارگردانی محمدمهدی عسگر پور در سال 1390 ساخته و در همان سال از شبکه سوم سیما پخش شد و هواداران زیادی را به خود جلب کرد. داستان این سریال درباره پسری به نام طاها است که بیماری قلبی دارد و عاشق دختری به نام لیلا با بازی گلاره عباسی می گردد. طاها قبلا یک بار ازدواج نموده و از ازدواج قبلی اش یک دختر دارد ولی از این ماجرا چیزی به لیلا نگفته و این موضوع مسائل و مشکلاتی را برای آن ها به وجود می آورد.

در این باره بخوانید:

مروری بر کارنامه سینمایی رویا افشار

شبنم قربانی؛ چهره نو سینما

در هنر و تجربه چه فیلم هایی می توان دید؟

شیار 143

چندسالی است که عباسی در فیلم های ساخته نرگس آبیار بازی می نماید. شیار 143 فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار بود که عباسی نیز بازیگر آن بود. در متن فیلم، شیار 143 یکی از محدوده هایی است که در منطقه جنگی؛ برای مین یابی و یافتن اجساد کشته شدگان در جنگ مورد تفحص و کاوش قرار می گیرد. داستان این فیلم درباره پسری جوان به جبهه رفته است. مادر او در نبود پسرش روزهای تلخی را می گذراند و منتظر است که او روزی از جبهه بازگردد. او نمی داند پسرش اسیر شده یا در جنگ کشته شده است.

منبع: ایرنا زندگی

به "مروری بر کارنامه سینمایی گلاره عباسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر کارنامه سینمایی گلاره عباسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید