موسس علی بابا: تنفر از بیل گیتس علت پیشرفت من بود!

به گزارش وبلاگ سیما، جک ما موسس علی بابا و چهره سرشناس حوزه فناوری برای نخستین بار پرده از یک راز بزرگ برداشت و گفت که علت پیشرفتش تنفر شدید از بیل گیتس بوده است.

موسس علی بابا: تنفر از بیل گیتس علت پیشرفت من بود!

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب جک ما در جریان یک سخنرانی گفت که تنفرش از بیل گیتس باعث شده تلاشی مضاعف برای پیشرفت داشته باشد.

جالب است بدانید که بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، منبع الهام بخش بسیاری از کارآفرینان موفق است، به ویژه برخی از کارآفرینان که در حوزه فناوری فعالیت می نمایند. اما به نظر می رسد نوع الهام بخشی بیل گیتس برای جک ما متفاوت بوده است.

جک ما در این خصوص می گوید:

هنگامی که جوان بودم، از بیل گیتس متنفر بودم زیرا فکر میکردم که مایکروسافت تمام فرصت های پیشرفت در تکنولوژی را به دست آورده است.

رئیس شرکت علی بابا ادامه داد: من تصور می کردم آی بی ام و اوراکل تمام فرصت های شغلی را به خود اختصاص خواهند داد. ما گفت: هنگامی که برای اولین بار در سال 1999 در علی بابا آغاز به کار کردم، اعتقاد داشتم که قیمت ها از سوی چنین شرکت های بزرگی انخصاری شده و امثال من هیچ شانسی برای موفقیت ندارم.

اما به نظر می رسد این دیدگاه جک ما به مرور زمان تغییر نموده است. او ادامه داد: به زودی متوجه شدم این گیتس یا اشخصا دیگر نیستند که مسیر من را ناهموار می نمایند. بلکه خودم هستم.

ما اشاره نمود: اکثر مردم در حال شکایت هستند. اگر بتوانید مسائل را حل کنید، این یک فرصت عالی برای شما است.برای ما، این بدان معنا بود که تکنولوژی ساده تر و ارزان تر که می توانست توسط علی بابا و میلیون ها کسب و کار کوچک مورد استفاده قرار گیرد را معرفی کنیم. ما امیدوار بودیم که در این پلتفرم موفق تر باشیم.

ما ادامه داد:هزینه استفاده از این فناوری برای ما بسیار گران بود، بنابراین مجبور به نوآوری بودیم. ما مجبور بودیم یک تکنولوژی جدید را طراحی کنیم که به اندازه کافی ساده باشد.در واقع، اغلب نوآوری ها به همین شیوه رخ می دهند. نه به این دلیل که مردم می خواهند، بلکه به دلیل اینکه آنها مجبورند ادامه دهند.

جالب است بدانید که از تقریبا دو دهه پیش تا کنون جک ما ارتباط نزدیکی با بیل گیتس داشته و اغلب بنیاد بیل و ملیندا گیتس را ستایش نموده است.با این حال، یک رقابت سالم بین این دو سرمایه دار حوزه فناوری از مدت ها قبل وجود دارد.

منبع: انتخاب

به "موسس علی بابا: تنفر از بیل گیتس علت پیشرفت من بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسس علی بابا: تنفر از بیل گیتس علت پیشرفت من بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید