کاهش 3 تا 5 درجه ای دما در شمال کشور

به گزارش وبلاگ سیما، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه طی سه روز آینده آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود، گفت: امروز و فردا (11 و 12 مردادماه) در شمال کشور کاهش 3 تا 5 درجه ای دما پیش بینی می گردد.

کاهش 3 تا 5 درجه ای دما در شمال کشور

احد وظیفه در گفت و گو با وبلاگ سیما اضافه نمود: طی سه روز آینده آسمان در بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود. در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب (11 مردادماه) در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استان های مازندران و گلستان همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان رشد ابر و بارش پراکنده رخ می دهد.

وی در ادامه گفت: امروز و فردا (11 و 12 مردادماه) علاوه در این مناطق در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل کاهش دما حدود 3 تا 5 درجه و رگبار پراکنده در بعد از ظهر دور از انتظار نیست.

وظیفه اضافه نمود: طی این سه روز در شرق کشور به ویژه در منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پدیده حاکم خواهد بود.

به گفته وی یکشنبه و دوشنبه (13 و 14 مرداد ماه) آسمان کشور صاف و آرام و دما در نوار شمالی کشور افزایش می یابد و سه شنبه (15 مردادماه) با شمالی شدن جریان روی دریای خزر ابرناکی، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده در سواحل دریای خزر پیش بینی می گردد.

وظیفه در انتها درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا (12 مردادماه) آسمان تهران صاف و در بعد از ظهر همراه با وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای 40 و 30 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد. آسمان پایتخت یکشنبه (13 مرداد ماه) صاف همراه با وزش باد خواهد بود و در این روز دمای هوا در گرم ترین زمان به 39 درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان به 26 درجه سانتیگراد می رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش 3 تا 5 درجه ای دما در شمال کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 3 تا 5 درجه ای دما در شمال کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید