یکی از مجذوب کننده ترین مسیرهای صعود اروپا در کوزوو راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ سیما، ویا فراتا بریم در کوزوو که بلندترین و مرتفع ترین در نوع خود در اروپا به شمار می رود، از همین اکتبر فعالیت خود را شروع کرد.

یکی از مجذوب کننده ترین مسیرهای صعود اروپا در کوزوو راه اندازی شد

ویا فراتا (Via Ferrata)، به راستا صعود محافظت شده در کوهنوردی گفته می گردد و مسافرانی که در پی یک مقصد تازه برای ماجراجویی هستند می توانند به ویا فراتا بریم (Via Ferrata Berim) در کوزوو بروند که بلندترین و مرتفع ترین در نوع خود در کشورهای بالکان به شمار می رود و از همین اکتبر فعالیت خود را آغاز کرد. این جاذبه در کوهستان موکرا گورا (Mokra Gora) در شمال کوزوو قرار گرفته است و افراد عاشق افزایش آدرنالین که از همین منطقه و سایر نقاط به این بخش کمتر دیده شده بالکان سفر می نمایند، این ویا فراتا را به عنوان یکی از مجذوب کننده ترین جاده های ریلی در اروپا قلمداد می نمایند.

این راستا کوهنوردی 3 کیلومتری (طبق استانداردهای فرانسوی تکمیل شده است) شامل یک سری طناب های فولادی و پله هایی است که به سطح صخره نصب شده اند. ارتفاع آن از 520 متر آغاز می گردد و در بالای بریم به 1731 متر می رسد. این ویا فراتا از 4 بخش عمودی تشکیل شده است که یکی از آن ها از داخل غاری در وسط صخره ها عبور می نماید، علاوه براین دو پل معلق نیز بالای دره ساخته شده اند (یکی از این پل ها مثل طناب بندبازی است). با اینکه در طول کوهنوردی، 4 قله وجود دارد، کسانی که نمی خواهند همه راستا را طی نمایند می توانند از خروج ایمن استفاده نمایند و به محل کمپ برگردند. علاقه مندان می توانند این راستا را در مدت زمان 5 تا 6 ساعت طی نمایند که به تعداد افراد، توانایی و شرایط هوا بستگی دارد.

مدیر InTER که پروژه توسعه گردشگری در منطقه Ibarski Kolasin را در سال 2013 آغاز کرد، می گوید:

بخشی از ویا فراتا بریم در سال 2015 افتتاح شد؛ اما الان کامل شده است و انتظار می رود به یکی از مقاصد پیشروی اروپا در زمینه این نوع گردشگری ماجراجوانه تبدیل گردد.

برترین جاذبه های طبیعی این منطقه عبارتند از دریاچه 24 کیلومتری گازیوود (Gazivode lake)، بزرگ ترین دریاچه کوزوو با چندین ساحل؛ کوه موکرا گورا که علاوه بر ویا فراتا بریم، چندین راستا کوهنوردی با درجه سختی متفاوت نیز در آن وجود دارد. هایکینگ در طول بیش از 100 کیلومتر در راستاهای تعیین شده، دوچرخه سواری در کوهستان با بیش از 120 کیلومتر راستا دوچرخه و کایاک سواری در دریاچه گازیوود جزو فعالیت های هیجان انگیز این منطقه محسوب می گردد. یک ویا فراتای دیگر نیز در Rugova Valley در کوزووی غربی وجود دارد که مسافران علاقه مند می توانند از آن نیز استفاده نمایند.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "یکی از مجذوب کننده ترین مسیرهای صعود اروپا در کوزوو راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از مجذوب کننده ترین مسیرهای صعود اروپا در کوزوو راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید