آی فون جدید، آی فونی که اصلا پورت نخواهد داشت! گلکسی نوت 20 با حسگر اثر انگشت بهتر

به گزارش وبلاگ سیما، در شرایطی که ما نمی دانیم زمان معرفی مدل های جدید آی فون به خاطر کرونا به تاخیر خواهد افتاد یا نه و ضمناً نمی دانیم که نام مدل های جدید آی فون 12 خواهد بود یا خیر، امروز سایت فوربس به نقل از جان پروسر که در زمینه پیش بینی و درز اطلاعات اپلی، مشهور است، خبر جالب و عجیبی منتشر نموده است:

آی فون جدید، آی فونی که اصلا پورت نخواهد داشت! گلکسی نوت 20 با حسگر اثر انگشت بهتر

گویا دست کم یکی از مدل های جدید اپل، نه پورت لایتنینگ خواهد داشت و نه USB-C و برای اولین بار در تاریخ ما با یک گوشی بدون پورت روبرو خواهیم شد!

راستش از زمان معرفی آی فون ایکس دیگر مدت ها گذشته و ما منتظر یک تغییر طراحی عمده بودیم، اما ظاهرا باز هم اپل به چیزهای ظاهری اکتفا خواهد نمود.

فعلا در خصوص آی فون بدون پورت هیچ چیز قطعی نیست. ممکن است این ویژگی در خصوص گوشی پرچم دار اصلی اعمال نگردد و مثلا در آی فون SE پلاس، اپل ان را آزمایش کند.

از نظر تکنیکی ما با یک حذف پورت به معنی واقعی کلمه روبرو نخواهیم شد، صرفا آن درز فیزیکی مشهود را نخواهیم داشت و گوشی آی فون شبیه کانکتور هوشمند اپل Apple Smart Connector شارژ خواهد شد.

چیزهای محتمل دیگر در آی فون جدید اینها هستند:

  • تنوع اندازه گوشی های تازه
  • مجهز شدن به فناوری 5G
  • تراشه های جدید توانمندتر
  • حسگر لیدار LiDAR

به صورت خلاصه، به تغییر رادیکال تازه در آی فون 12 هم دل نبندید. خبری بد برای دوست داران اپل و در عین حال شاید هم خوب برای اپل فن های ایرانی که مبلغی نزدیک به 30 میلیون تومان همچنان در جیب شان خواهد ماند:)

اما در آن سو، تا چشم بر هم زدیم، می بینیم که به زمان معرفی نوت 20 سامسونگ، در حال نزدیک شدن هستیم.

نوت 20 احتمالا در دو اندازه صفحه نمایش 6.42 و 6.87 اینچ عرضه خواهد شد. تغییر عمده دیگر مجهز شدن این گوشی/فبلت به اسکنر اثر انگشت نسل جدید 3D Sonic Max کوالکام است. این ارتقا باعث خواهد شد که قسمت بسیار بیشتری از صفحه نمایش بتواند اثر انگشت را تشخیص بدهد و این کار سریع تر و دقیق تر صورت بگیرد.

در شرایط شیوع کرونا، استفاده همگانی از ماسک، باعث شده که حسگرهای چهره کاربرد خود را از دست بدهند. سامسونگ با این ارتقا، به کاربران یاری می نماید که راحت تر هر بار گوشی خود را آنلاک نمایند.

در مقابل، اپل به یک ارتقای نرم افزاری اکتفا نموده و در iOS 13.5 ترتیبی داده که کاربران ماسک پوش بتوانند راحت تر پسورد خود را تایپ نمایند و منتظر نمانند که یک بار سیستم اعلام عدم تشخیص چهره کند و بعد از آن کادر ورود رمز، روی صفحه ظاهر گردد.

منبع : +

منبع: یک پزشک

به "آی فون جدید، آی فونی که اصلا پورت نخواهد داشت! گلکسی نوت 20 با حسگر اثر انگشت بهتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی فون جدید، آی فونی که اصلا پورت نخواهد داشت! گلکسی نوت 20 با حسگر اثر انگشت بهتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید