اعلام جرم علیه مالک حمام تاریخی میرزا نقی تبریز

به گزارش وبلاگ سیما، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اعلام جرم علیه مالک حمام تاریخی میرزا نقی تبریز در پی تخریب بخشی از دیوار و گنبد آن اطلاع داد.

اعلام جرم علیه مالک حمام تاریخی میرزا نقی تبریز

احمد حمزه زاده، روز یکشنبه در بازدید از حمام میرزا نقی تبریز گفت: دیروز پس از اطلاع از تخریب بخشی از این اثر با استفاده ماشین آلات سنگین، با حضور عوامل یگان حفاظت اداره کل مالک احضار و پس از صورت جلسه و تذکر به نامبرده و استقرار عوامل یگان حفاظت، عملیات مذکور متوقف شد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه طبق قانون هر گونه عملیات عمرانی و اجرایی در بناهای تاریخی و محدوده آن ها توسط اشخاص حقیقی و حقوقی نیازمند اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و این اقدام توسط مالک، بدون استعلام از معاونت میراث فرهنگی و موافقت اداره کل صورت گرفته است، طی اقدامات قانونی به وسیله مراجع قضایی بر علیه مالک اعلام جرم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه اثر واجد ارزش تاریخی است گفت: مالک می بایست پیش از هرگونه اقدام، علاوه بر استعلامات لازم از اداره کل نسبت به اعلام برنامه خود اعم از بازسازی، استحکام وبخشی، مقاوم سازی یا برطرف خطر، اقدامات لازم را به عمل می آورد.

وی گفت: با توقف عملیات و پیگیری قضایی کوشش خواهیم کرد تا قسمت های تخریب شده، توسط مالک بازسازی و احیا گردد.

حمزه زاده در انتها ضمن قدردانی از دوستداران میراث فرهنگی استان، تشکل های مردم نهاد و اصحاب رسانه در صیانت از آثار تاریخی و حمایت از اهداف حفاظتی این اداره کل، گفت: بدیهی است پس از بازسازی کامل اثر توسط مسببین تخریب اثر تاریخی، اداره کل میراث فرهنگی استان آمادگی دارد تا برای ایجاد کاربری مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اعم از موزه خصوصی، رستوران سنتی و سایر کاربری های گردشگری و فرهنگی مشارکت لازم را انجام داده و مجوزهای لازم را صادر کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعلام جرم علیه مالک حمام تاریخی میرزا نقی تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام جرم علیه مالک حمام تاریخی میرزا نقی تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید