تا سرانجام سال جاری تاریکی در روستا های بالای 10 خانوار خوزستان انتها می یابد

به گزارش وبلاگ سیما، مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان گفت:با توجه به اقدامات در حال اجرا، تا خاتمه سال جاری هیچ روستای بالای 10 خانوار دارای کد فاقد برقی در خوزستان نخواهیم داشت.

تا سرانجام سال جاری تاریکی در روستا های بالای 10 خانوار خوزستان انتها می یابد

علی خدری گفت: شرکت توزیع برق خوزستان سال گذشته با بالاترین آمار درخصوص برقدار کردن روستا های فاقد برق، رتبه نخست کشور را کسب کرد.

او ادامه داد: کوشش شد روستا های سخت گذر که جاده دسترسی نداشتند و از شبکه برق بی بهره بودند، برقدار شوند.

به گفته مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان، سال جاری برقدار کردن حدود 17 روستای فاقد برق در منطقه ها مختلف در دستور کار است که تا خاتمه سال برق دار می شوند.

آقای خدری گفت: با قطعیت می توانیم بگوییم هیچ روستای 10 خانوار دارای کد بی برق در استان خوزستان تا خاتمه سال نخواهیم داشت مگر اینکه مهاجرت معکوس داشته باشند یا جمعیت آن ها کمتر از 10 خانوار بوده و به صورت فصلی به مدت سه ماهه یا 6 ماهه ساکن باشند.

او با اشاره به دیگر اقدامات این شرکت ادامه داد: حدود یکهزار و 400 پنل خورشیدی قابل حمل را پارسال در اختیار عشایر قرار دادیم سال جاری نیز درصدد هستیم حدود 500 پنل دیگر در اختیار عشایر استان قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان با بیان اینکه اقداماتی درخصوص توسعه، هوشمندسازی و نصب کنتور های هوشمند در خوزستان در حال اجرا است از امکان رصد و پایش کنتور ها با راه اندازی کنتور های هوشمند اطلاع داد.

علی خدری گفت: با همکاری کمیته امداد، سامانه های خورشیدی پنج کیلووات را با قرارداد های تضمینی در اختیار مددجویان این نهاد قرار دادیم تا به ازای این پنل ها که پشت بام 500 مددجو نصب می شوند، ماهانه مبلغی برای خرید انرژی خورشیدی به آن ها پرداخت کنیم.

وبلاگ سیما خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تا سرانجام سال جاری تاریکی در روستا های بالای 10 خانوار خوزستان انتها می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا سرانجام سال جاری تاریکی در روستا های بالای 10 خانوار خوزستان انتها می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید