جدیدترین اثر مژده لواسانی به چاپ هفتم رسید

به گزارش وبلاگ سیما ، مجموعه شعر به چهل سالگى ات رسیده ام دومین کتاب مژده لواسانی و نخستین مجموعه شعر سپید اوست که چاپ هفتم آن طی روزهای گذشته از سوی موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است. لواسانی از سال های نوجوانی در کنار کار اجرا در تلویزیون و رادیو به نویسندگی برنامه های رادیویی و تلویزیونی هم مشغول بود و در 16 سالگی برای نخستین بار سردبیری یک برنامه رادیویی را تجربه کرد.

جدیدترین اثر مژده لواسانی به چاپ هفتم رسید

بدون شک رسیدن یک مجموعه شعر به چاپ هفتم در کمتر از یکسال، آن هم در روزهایی که کتاب های شعر به زحمت از چاپ نخست عبور می نمایند، می تواند اتفاق خوشایندی برای علاقه مندان شعر باشد.

مژده لواسانی در این اثر 55 شعر سپید منتشر نموده که اغلب کوتاه است و فضایی عاشقانه دارد. او سعی نموده تا در این اثر مسائل و دغدغه های عاشقانه را در پس زمینه ای پاییزی مطرح کند. شاعر در این مجموعه از المان های مختلفی استفاده نموده تا به انسان مدرن امروزی بپردازد.

لواسانی در شرح دومین اثرش آورده است: در کتاب اولم خون انار گردن پاییز است داعیه ى شعر نداشتم و البته در مقدمه کتاب هم به این موضوع اشاره نموده بودم که چهار فصل این مجموعه شعر نیست؛ اما در مجموعه دوم یعنى به چهل سالگى ات رسیده ام، با هدایت ها و الطاف شاعرانى چون محمدرضا عبدالملکیان، اسماعیل امینى و دیگر استادان کوشش کردم تا مجموعه شعر سپید قابل قبولى را تقدیم مخاطبانم کنم.

در یکی از اشعار این کتاب می خوانیم:

انار

سرخ

بود

شبیه زنی که می شد من باشم

در میانۀ تابستان

هنگام که هزار پاره شد

از حقیرترین دانه هایش

دختری لاغر زاده شد

شبیه من

در انتهای آبان...

هفتمین چاپ مجموعه شعر به چهل سالگى ات رسیده ام، اثر مژده لواسانی در 71 صفحه، و بهای 30هزار تومان از سوی موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جدیدترین اثر مژده لواسانی به چاپ هفتم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین اثر مژده لواسانی به چاپ هفتم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید