زیباترین سواحل دنیا به روایت تصویر (3)

به گزارش وبلاگ سیما، خبرنگاران - ترجمه از حمید پاشایی: در این سری مطالب 50 تا از بهترین سواحل در دنیا را معرفی می کنیم، از جمله مکان هایی زیبا در جزیره بالی، خلیج هایی کوچک در کورنوال انگلیس و مناظری زیبا از شن سیاه در هاوایی.

زیباترین سواحل دنیا به روایت تصویر (3)

36. تاهو (Tahoe)، کالیفرنیا، آمریکا

خلیج امرالد به عنوان پارک ملی و دریاچه تاهو شناخته می گردد، و در احاطه بیشه زار ها واقع شده است و به شدت دورافتاده به نظر می رسد. حیات وحش این منطقه بسیار غنی است و به خاطر وفور زندگی دریایی، آب های آن محافظت شده است. کشتی های غرق شده مختلفی نیز برای اکتشاف توسط غواصان وجود دارد.

37. شتلند (Shetland)، اسکاتلند

ساحل اسپیجی نه تنها یکی از زیباترین ساحل های جزیره شتلند است، بلکه تاریخی شگفت انگیز نیز دارد. ماهی شور زمانی مهم ترین غذای ساکنین جزیره بود و آن ها برای شکار این نوع ماهی به این ساحل خاص می آمدند. چمنزارهای سبز و دریای آبی تیره یکی از دلایلی است که عکاسان به این بخش خاص شتلند هجوم می آورند.

38. نورفُک (Norfolk)، انگلیس

اگر به ساحل های طبیعی و دست نخورده علاقمند هستید، به ساحل هانستنتون در نورفُک بروید، جایی که صخره های بلند پس زمینه ای تماشایی برای امواج خروشان فراهم می نمایند. البته فریب ظاهر دورافتاده آن را نخورید، چرا که تنها چند متر آن طرف تر از ساحل هانستنتون شهری با سبک و سیاق قدیمی وجود دارد. این شهر ساحلی در سال 1846 ساخته شد و جذابیت قدیمی عصر ویکتوریایی خود را حفظ نموده است.

39. جزیره هریس(Isle of Harris)، هبریدهای بیرونی

ساحل سایلبوست با شکل عجیب و غریبش یکی از زیباترین نقاط اسکاتلند است. بدون شک از مناظر تماشایی جزیره های اطراف لذت خواهید برد، و احتمال زیادی وجود دارد که کل ساحل را به خاطر خلوتی زیاد متعلق به خودتان بدانید.

40. پام بیچ کانتی (Palm Beach County)، فلوریدا، آمریکا

نمی دانیم که کدام را بیشتر دوست داریم؛ اسم ساحل جزیره بادام زمینی (Peanut Island)، یا ظاهر زیبای آن. آبی فوق العاده زلال و آبی رنگ در اینجا خواهید یافت، که برای ورزش های آبی هم بسیار مناسب است. با کرایه قایق می توانید این بخش زیبای فلوریدا را روی آب گردش کنید.

41. ساحل ناتادولا (Natadola Beach)، فیجی

همه ساحل ها باید این گونه باشند: پهناور، خلوت و با شن هایی سفید. اگر شب را در این منطقه سپری می کنید، یکی از کلبه های ساحلی جالب که چند متر از لب آب فاصله دارند را کرایه کنید. اگر می خواهید شخصیت کاوشگر درونی خودتان را ارضا کنید، می توانید در جنگل هایی که ساحل را احاطه نموده پیاده روی کنید.

42. اورکنی (Orkney)، اسکاتلند

زیباترین ساحل جزایر اورکنی شن های زیادی برای کسانی دارد که علاقمند به حمام آفتاب هستند. ظاهر دست نخورده و بکر این ساحل، آن را بین عکاسان محبوب نموده است. اگر در یک روز صاف به اینجا بیایید، می توانید جزیره هوی را نیز ببینید.

43. سن دیگو (San Diego)، آمریکا

نمونه ای کامل از هر چیزی که در خصوص ساحل های کالیفرنیا دوست داریم؛ کورونادو یکی از سرزنده ترین ساحل های کالیفرنیا است که از مرکز شهر سن دیگو به آسانی قابل دسترسی است، و امکانات فراوانی از جمله سرویس نجات غریق، اتاق تعویض لباس و قسمت های مخصوص بازی برای بچه ها دارد. در ماه های سردتر سال می توانید روی میدانی یخی چرخ بزنید که تنها چند متر با آب دریا فاصله دارد.

44. لومبوک (Lombok)، بالی

در ساحل ماوون در بالی انتظار رستوران های ساحلی و جایگاه های راحتی زیر آفتاب را نداشته باشید. در اینحا فقط شن سفید نرم، درختان در حال تاب خوردن نخل و ماهی های رنگارنگ مشغول شنا در آب های کم عمق دیده می شوند. برای لذت بردن از چشم اندازهای تماشایی، به بالای تپه ای بروید که این خلیج زیبا را احاطه نموده است.

45. ساحل آنس سورس دارجنت (Anse Source dArgent Beach)، سیشل

این یکی از چندین ساحل بسیار زیبا در سیشل است، ولی ساحل آنس سورس دارجنت به خاطر تخته سنگ های گرانیت، آب زلال آبی رنگ و درخت های نخل زیبایش کمی متمایز از بقیه است. همه این ها پس زمینه ای ایده آل برای عکس سلفی فراهم می نماید.

46. نوسای غربی (West Nusa)، بالی

ساحل سنگیگی یکی از زیباترین ساحل ها در استان نوسای غربی است. سلسله ای از تپه ها و آب آرام و گرم، آن را تبدیل به مکانی عالی برای خانواده ها نموده است. این منطقه به ندرت شلوغ می گردد، و آب های کم عمق آن را یکی از بهترین نقاط غواصی سطحی در بالی نموده است.

47. ساحل تانگاسدیل (Tangasdale Beach)، جزیره بارا، اسکاتلند

آب زلالی که در این تصویر می بینید شاید در نگاه اول گمراهتان کند که فکر کنید اینجا اندونزی یا کارائیب است. این یکی از دورافتاده ترین سواحل اسکاتلند است، ولی دیدن آن به زحمتش می ارزد. تپه های اطراف آن را تبدیل به مکانی عالی برای کوهپیمایی نموده، و وقتی که به عرق کردن افتادید می توانید با شنایی مختصر در دریا آرامش خود را به دست آورید. البته آب های این جزیره شاید مثل آب های جزایر کارائیب زلال و شفاف باشد، ولی حواستان را جمع کنید، چون به آن اندازه گرم نیست!

48. جزیره نانجیزال (Nanjizal Beach)، کورنوال، انگلیس

این گنجینه پنهان کالیدوسکوپی از رنگ هاست، و آب شفاف آن از طریق صخره هایی پوشیده از گل احاطه شده است. غارها و تخته سنگ های زیادی برای اکتشاف وجود دارد، و این منطقه کنار دریا یکی از بهترین مکان ها در بریتانیا برای مشاهده فک های دریایی نیز است.

49. شیکینه جیما (Shikinejima)، ژاپن

ساحل توماری، خلیج کوچک محافظت شده ای در ژاپن است که برای غواصان، علاقمندان به آفتاب دریافت و کسانی که دوست دارند در آب قدم بزنند ایده آل است. بعد از دریافت حمامی طولانی زیر آفتاب، در تپه های اطراف پیاده روی کنید و از چشم اندازهای دیدنی این ساحل از بالا لذت ببرید.

50. دلری بیچ (Delray Beach)، پام بیچ کانتی، آمریکا

دلری مثل بقیه ساحل های فلوریدا نیست، به خاطر همین است که همه آن را دوست دارند. این ساحل طولانی و پهناور پر از شن های نرم است، که حاشیه های آن را علف های درازی پوشانده که نقش پناهگاه برای حیوانات را نیز دارد. این ساحل به ندرت شلوغ می گردد. اگر در وسط هفته به این ساحل بیایید، تمام زیبایی دست نخورده آن را به طور کامل در اختیار خود خواهید داشت.

منبع: برترین ها

به "زیباترین سواحل دنیا به روایت تصویر (3)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین سواحل دنیا به روایت تصویر (3)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید