مکزیک: برای احداث دیوار مرزی با آمریکا پولی پرداخت نمی کنیم

به گزارش وبلاگ سیما به نقل از رویترز، به دنبال پیروزی غافلگیرانه دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز چهارشنبه، دولت مکزیک گفت که برای احداث دیوار مرزی به همسایه شمالی خود پولی پرداخت نخواهد کرد.

مکزیک: برای احداث دیوار مرزی با آمریکا پولی پرداخت نمی کنیم

این در حالی است که به دنبال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر، نرخ پزو مکزیک با بیشترین میزان کاهش ظرف 22 سال گذشته، 13 درصد سقوط کرد.

در واقع، تهدیدات ترامپ مبنی بر اصلاح پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی- موسوم به نفتا منعقده میان آمریکا، کانادا و مکزیک- و همچنین وضع مالیات بر وجوه نقدی که مهاجران مکزیکی به کشور خود ارسال می کنند به منظور ساخت یک دیوار در مرز جنوبی آمریکا سبب شده است که نرخ پزو نسبت به رویدادهای انتخاباتی همسایه شمالی خود آسیب پذیر شود.

انریکه پنا نیتو رئیس جمهور مکزیک در یک پیام توئیتری ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با ترامپ، کشورهای همسایه مکزیک را دوستانی خواند که باید به همکاری برای رقابت پذیری و توسعه آمریکای شمالی ادامه دهند.

با این حال، کلودیا روئیز وزیر امور خارجه مکزیک بار دیگر اعلام کرد که دولت مکزیک برای ساخت دیوار پیشنهادی ترامپ در امتداد مرز آمریکا پولی پرداخت نخواهد کرد.

گفتنی است که تهدید ترامپ به لزوم مشارکت مالی مکزیک در ساخت این دیوار یک جنبه مهم از سخنرانیهای انتخاباتی وی بود.

برخی اقتصاددانان پیش بینی می کنند که نرخ پزو تا زمانی که بازار به سیاستهای ترامپ آگاهی یابد، در نوسان خواهد بود. تحلیلگران می گویند که نرخ پزو پس از سخنرانی پیروزمندانه ترامپ و عدم تکرار تهدیدات پیشین خود علیه مکزیک تا حدودی بهبود یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مکزیک: برای احداث دیوار مرزی با آمریکا پولی پرداخت نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکزیک: برای احداث دیوار مرزی با آمریکا پولی پرداخت نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید