ده ها هزار برزیلی علیه بولسونارو تظاهرات کردند

به گزارش وبلاگ سیما، دانشجویان و اساتید دانشگاه های برزیل در اعتراض به کاهش بودجه آموزشی برزیل توسط دولت راستگرای این کشور، تظاهرات کردند.

ده ها هزار برزیلی علیه بولسونارو تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سیما، چهارشنبه شب ده ها هزار دانشجو و استاد برزیلی در سراسر این کشور به کاهش چشمگیر بودجه آموزشی توسط دولت اعتراض کردند. این اولین تظاهرات گسترده مردم برزیل از زمان روی کار آمدن ژائیر بولسونارو رئیس جمهور جدید این کشور است.

به نوشته روزنامه گاردین، پس از آنکه چند روز پیش وزیر آموزش برزیل اظهار داشت 30درصد از بودجه آموزشی این کشور به دلیل وضعیت سخت اقتصادی کاسته خواهد شد، اتحادیه ملی دانشجویان برزیل برای برگزاری تظاهراتی گسترده فراخوان داد.

این کاهش بودجه، شوک بزرگی به دانشگاه های دولتی وارد نموده و بیمارستان های دانشگاهی، یاری هزینه های تحقیقاتی و دبیرستان های دولتی را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

در جریان تظاهرات پس از آن که پلیس به سوی متعرضین گاز اشک آور و نارنجک صوتی پرتاب کرد و معترضین نیز یک دستگاه اتوبوس را به آتش کشیدند، تظاهرات به خشونت کشیده شد.

بولسونارو که به شهر دالاس آمریکا سفر نموده بود کاهش بودجه آموزشی را تکذیب نموده و معترضان را احمق های سودمند برای اقلیت فرصت طلب تشکیل دهنده هسته اصلی بسیاری از دانشگاه های دولتی در برزیل خواند.

دانشجویان معترض، حتی وضع دانشگاه دولتی ریو دو ژانیرو را نیز وخیم توصیف کردند. به گفته آن ها هنگام بارش باران، کلاس های درس دچار آب گرفتگی می شوند و اگر پنکه ای را روشن نمایند برق قطع می گردد.

بولسونارو که پیش تر سابقه نظامی داشته، یک فرد راستگرای افراطی است و با شعار مبارزه قاطعانه با فساد اقتصادی وارد کارزار انتخاباتی شده بود. او را به دلیل مواضع نامتعارفش به ترامپ برزیلی تشبیه نموده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "ده ها هزار برزیلی علیه بولسونارو تظاهرات کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده ها هزار برزیلی علیه بولسونارو تظاهرات کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید