چگونه ماست چکیده خانگی درست کنیم؟

به گزارش وبلاگ سیما، ماست چکیده یکی از پرطرف دارترین انواع لبنیاتی ست که در وعده های غذایی و برای تهیه دسرهای مختلف استفاده می گردد. تصور کنید که برای ناهار لوبیاپلو دارید؛ آن وقت خواهید دید که این ماست، کنار این غذا چه طعم بی نظیری به آن می دهد که از خوردنش سیر نمی شوید.

چگونه ماست چکیده خانگی درست کنیم؟

ماست چکیده همان ماست معمولی ست با این تفاوت که آب کمتری در بافت خود دارد. این ماست کالری و چربی بیشتری دارد و بسیار خوشمزه تر از ماست معمولی ست. اگر دوست دارید طرز تهیه ماست چکیده را یاد بگیرید و با خواص آن آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

مواد لازم برای تهیه ماست چکیده

مواد لازم برای تهیه این ماست بسیار ساده است و در هر خانه ای پیدا می گردد. پس سریع دست به کار شوید و موادی را که برای تهیه ماست چکیده ضروری است، تهیه کنید.

  • ماست معمولی کم چرب یا پرچرب به مقدار لازم
  • پارچه نخی نازک و تمیز

راهنمای قدم به قدم طرز تهیه ماست چکیده

برای تهیه این ماست می توانید از ماست کم چرب و پرچرب بهره ببرید. ماست معمولی را می توانید از بیرون خریداری کنید یا خودتان تهیه کنید. هر چه قدر ماستی که استفاده می کنید پرچرب تر باشد، زمان آبگیری آن طولانی تر می گردد.

طرز تهیه ماست چکیده به این صورت آغاز می گردد که ابتدا باید یک صافی را روی ظرف گودی قرار دهید و سپس روی آن پارچه بیندازید، به نحوی که مقداری از پارچه بیرون از لبه های صافی باشد. حالا وقت آن است که ماست را درون پارچه بریزید. سطح ماست را کمی با قاشق صاف کنید، سپس دو طرف پارچه را بگیرید و به هم گره بزنید و در یخچال بگذارید تا آب آن خارج گردد.

اگر دوست دارید ماستی که درست می کنید ترش باشد، پارچه ای که ماست را داخلش ریخته اید، در محیط بیرون بگذارید. این که ماست شما سفت گردد یا آبدار، تصمیمش با خودتان است و بستگی به زمانی دارد که آب آن خارج می گردد. حالا وقتش است تا قدم آخر را بردارید، ماست را در یک کاسه بریزید و از خوردن آن در کنار غذا لذت ببرید.

طرز تهیه ماست چکیده طعم دار

اگر طعم ماست ساده برایتان تکراری شده است به راحتی می توانید طرز تهیه ماست چکیده طعم دار را یاد بگیرید و با اضافه کردن مواد مختلف به این ماست آن را طعم دار کنید تا از چشیدن یک طعم تازه لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ماست چکیده همراه موسیر

  • 1 لیوان ماست چکیده
  • 1/3 لیوان موسیر خشک
  • 1/3 قاشق چای خوری موسیر خشک
  • نمک و فلفل به مقدار دلخواه

طرز تهیه ماست چکیده موسیر

  1. برای یادگرفتن طرز تهیه این ماست، ابتدا ورقه های موسیر خشک را داخل آب جوش بریزید و بگذارید بماند.
  2. بعد از سردشدن آب، دو بار دیگر روی ورقه های موسیر آب جوش بریزید و صبر کنید خنک گردد. این کار باعث نرم شدن موسیر و کم شدن طعم تند آن می گردد.
  3. سپس موسیر را درون آبکش بریزید و بشویید.
  4. حالا وقت رنده کردن موسیر و اضافه کردن آن به ماست است.
  5. بعد از این که پودر موسیر را به ترکیب بالا اضافه کردید، ترکیب درست شده را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید.
  6. برای مخلوط شدن طعم این ماست و موسیر، اجازه دهید به مدت 12 ساعت در دمای محیط بماند. بعد از آن ماست را داخل یخچال بگذارید تا خنک گردد.

ماست چکیده میوه ای

اگر عاشق خوردن میوه هستید، می توانید با اضافه کردن میوه های مورد علاقه تان به این ماست، ترکیب فوق العاده ای بسازید. ترکیبی که به راحتی نمی توانید از کنار آن بگذرید.

مواد لازم برای تهیه ماست میوه ای

  • 1/5 لیوان ماست چکیده
  • 500 گرم میوه دلخواه
  • 3/4 لیوان شکر
  • 1/2 قاشق سوپ خوری سرکه سفید
  • 1/5 قاشق چای خوری آب لیمو

طرز تهیه ماست چکیده میوه ای

وقت آغاز یادگرفتن طرز تهیه ماست چکیده میوه ای ست. در قدم اول میوه ها را بشویید، خرد کنید و در ظرفی بریزید. بعد از آن شکر، آب لیمو و سرکه سفید را به میوه ها اضافه کنید. حالا قدم دوم را بردارید و ظرف میوه های طعم دارشده را به مدت 1 ساعت در دمای محیط به حال خودش بگذارید. در طول این مدت می توانید چند بار مواد را با قاشق هم بزنید.

در قدم سوم باید میوه ها را به همراه ماست چکیده داخل مخلوط بریزید و حدود 10 یا 15 دقیقه مواد را خوب مخلوط کنید تا غلیظ و یک دست گردد. مخلوط ماست و میوه را 30 دقیقه داخل فریزر بگذارید تا سرد گردد. بعد از این که مخلوط را از فریزر بیرون آوردید، با همزن 10 دقیقه هم بزنید تا ماست میوه ای برای خوردن آماده گردد.

خواص ماست چکیده برای سلامتی و پوست

ماست چکیده و به طورکلی ماست برای سلامتی انسان و بعلاوه سلامت پوست و مو بسیار مفید و در درمان کهیر موثر است. اصلی ترین خواص ماست چکیده جلوگیری از پوکی استخوان، به علت داشتن کلسیم است. این ماست منبعی از ویتامین D به شمار می رود. اگر در پی کاهش وزن هستید، مصرف ماست را در برنامه غذایی تان قرار دهید. به این خاطر که ماست توانایی بدن برای سوزاندن چربی ها را بالا می برد و اختلالات دستگاه گوارش را بهبود می دهد.

بر اساس آنالیز هایی که صورت گرفته است، می توان از خواص ماست چکیده برای پوست هم بهره برد. اسیدلاکتیک موجود در این ماست، می تواند فراوری کلاژن را تحریک کند. افزایش فراوری کلاژن باعث ترمیم سلول های آسیب دیده پوست می گردد. در بسیاری از ماسک های خانگی که برای درمان لک استفاده می گردد، این ماست جایگاه ویژه ای دارد. شما می توانید چند قطره آب لیمو را با مقداری ماست مخلوط کنید و برای ازبین بردن لکه های صورت، آن را روی پوست بگذارید.

اگر زمانی آفتاب سوخته شدید، خواص این ماست در جهت کاهش التهاب پوست به یاری شما می آید. می توانید با گذاشتن ماسک ماست روی صورتتان تا حدود زیادی از التهاب و قرمزی آن کم کنید. شما می توانید خواص ماست چکیده را روی موها هم ببینید. با استفاده از مخلوط این ماست و پاپایای خردشده، می توانید موخوره را تا حدی درمان کنید.

نکات مهم در تهیه ماست چکیده

  • آبی که از تهیه این ماست باقی می ماند برای تهیه دوغ و قره قروت استفاده می گردد.
  • زمانی را که برای آبگیری ماست چکیده می گذارید، در شل و سفت شدن آن تاثیر زیادی دارد.
  • این ماست طبع سردی دارد و معمولا آن را با موسیر مصرف می نمایند.
  • ماست میوه ای را می توانید به مدت 1 ماه داخل فریزر نگه دارید و 15 دقیقه قبل از مصرف، آن را در دمای محیط بگذارید تا نرم گردد.
منبع: اسنپ مارکت

به "چگونه ماست چکیده خانگی درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه ماست چکیده خانگی درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید