چگونه هم بخوریم هم لاغر بمانیم!

به گزارش وبلاگ سیما، اگر سالاد همراه غذا یا قبل از آن مصرف گردد فیبر موجود در آن تا حدودی جلوی اشتها را می گیرد اما به شرطی که سس سالاد اصلا چرب نباشد. تفاوتی ندارد که سس مایونز بهره ببرید یا روغن زیتون! همه چربی ها در هر گرم 9 کیلوکالری دارند!

چگونه هم بخوریم هم لاغر بمانیم!

حرف از رژیم های لاغری که می گردد همه به یاد گرسنگی و ضعف و بی حالی می افتند! درحالی که متخصصان علم تغذیه معتقدند رژیم های لاغری نباید هرگز باعث ذره ای گرسنگی شوند. با وبلاگ سیما همراه شوید تا با روش درست رژیم گرفتن آشنا شوید.

چه کنیم که برابر رژیم شکست نخوریم؟

در رژیم های کاهش وزن انتخاب وعده ها، میزان خوراک و به خصوص نوع خوراک باید به گونه ای باشد که کالری دریافتی از آن ها طی روز کمتر از احتیاج بدن باشد و در عین حال باعث احساس سیری شوند. بنابراین باید از خوراکی هایی استفاده کرد که حجم قابل توجهی دارند و به اصطلاح معده را پر می نمایند اما کالری زیادی به بدن نمی رسانند. با رعایت این رژیم فرد می تواند 3 وعده اصلی و 3 میان وعده هم از خوراکی های مختلف داشته باشد و در عین حال لاغر گردد.

کدام خوراکی ها ورزش را بی حاصل می نمایند؟

در رژیم درمانی علاوه بر میزان غذا، نوع آن نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. برای مثال اگر یک شخص گرسنه حدود 50 گرم چیپس سیب زمینی مصرف کند حدود 400 کیلوکالری انرژی دریافت نموده است اما اینکه یک مسافت 1 کیلومتری را پیاده روی کند فقط حدود 110 کیلوکالری می سوزاند. بنابراین در مسابقه ای که بین ورزش و خوراکی پرکالری وجود دارد همواره خوراکی پرکالری برنده است!

گرسنگی با اشتها فرق دارد

فردی که می خواهد با رژیم وزنش را کم کند نباید احساس گرسنگی پیدا کند. اشتها یک مسئله روانی است یعنی ممکن است فرد برای مثال ناهار خورده و کاملا سیر باشد اما همان لحظه شخص دیگری بیاید و به او یک کاسه بستنی یا یک لیوان آب میوه تعارف کند. در این حالت گرچه فرد سیر است اما بدش نمی آید کمی بستنی یا آب میوه هم بخورد. درمورد اشتها هم حتی در رژیم های کاهش وزن نباید با آن جنگید بلکه باید با آن مدارا کرد. برای مثال در صورت سیر بودن بهتر است فقط 2 تا 3 قاشق چای خوری بستنی بخوریم یا فقط یک پنجم آبمیوه را بنوشیم.

با میوه به جنگ گرسنگی بروید

در رژیم های کاهش وزن توصیه می گردد خوراک های اصلی بیشتر از دانه های کامل، میوه ها، سبزی ها و صیفی ها تشکیل شوند. برای مثال بهتر است از نان هایی بهره ببرید که از آرد کامل تهیه شده باشند ازجمله نان سنگک، بربری و تافتون. آرد کامل فیبر و سبوس بیشتری دارد. این فیبر و سبوس حجم زیادی از معده را می گیرند و باعث می شوند احساس سیری زودتر ایجاد گردد.

فیبر موجود در سبزی ها، صیفی ها و میوه ها نیز مانند سبوس غلات عمل می نماید و به جویدن زیاد احتیاج دارد. بنابراین اگر فردی می خواهد وزنش را پایین بیاورد، باید همراه با تمام وعده ها و میان وعده هایش از گروه میوه و سبزی و صیفی استفاده کند.

این خوراکی ها معجزه نمی نمایند!

اگر قرار بود سرکه سیب، چای سبز، عصاره شوید و موادی از این قبیل واقعا منجر به لاغری شوند دیگر هیچ جای جهان احتیاجی به رژیم درمانی نبود. این خوراکی ها متابولیسم بدن را افزایش می دهند. اما این علت نمی گردد فرد سرکه سیب بخورد و بعد با خیال راحت غذاهای پرچرب و شیرین بخورد.

مسلم است اثر کوچک سرکه سیب در مقابل آن همه کالری خیلی ناچیز است.

تاثیر شیوه غذاخوردن به احساس گرسنگی

مصرف سالاد به خصوص برای افراد چاق و دارای اضافه وزن بسیار عالی است. آهسته غذا خوردن نیز فوق العاده مهم است. یکی از مسائل افراد چاق این است که سریع غذا می خورند. از طرفی غذاهایی که سریع خورده می شوند معمولا خوراکی های به اصطلاح راحت الحلقوم هستند یعنی به جویدن زیاد احتیاج ندارند و باعث می شوند احساس سیری به تعویق بیفتد. غذا باید با آرامش کامل، بدون هرگونه استرس و هیجان و در مدت زمان مناسب میل گردد.

فریب تبلیغات را نخورید!

بسیاری از خوراکی های رژیمی ازجمله غلات باید همراه با سبوس باشند اما متاسفانه خیلی از شرکت های تولیدنماینده نان فانتزی برای خوش مزه تر کردن محصولات شان به آن ها میزانی روغن یا شکر اضافه می نمایند در این صورت آن محصول دیگر رژیمی محسوب نمی گردد. اگر محصولی حاوی میزان زیادی سبوس باشد و اصلا روغن و شکر نداشته باشد برای افراد چاق و بعلاوه سایر افراد ایده آل خواهد بود. این محصولات علاوه بر فیبر که برای سلامت دستگاه گوارش مهم است دارای مقادیر زیادی ویتامین های گروه B نیز هستند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب 7خاصیت شگفت انگیز برگه زردآلو را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "چگونه هم بخوریم هم لاغر بمانیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه هم بخوریم هم لاغر بمانیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید