چگونه پسورد وایفای مودم خود را پیدا کنیم؟

به گزارش وبلاگ سیما، در صورتی که یک سیستم مانند کامپیوتر، گوشی و یا تبلت به مودم شما به وسیله وایرلس یا کابل LAN (برای سیستم های کامپیوتری) متصل باشد، امکان مشاهده پسورد وایرلس مودم را خواهید داشت. در این مقاله نحوه مشاهده پسورد مودم وایرلس را به شما آموزش می دهیم.

چگونه پسورد وایفای مودم خود را پیدا کنیم؟

روش اول: به وسیله کنسول مودم

ساده ترین راه برای مشاهده پسورد وایرلس ورود به صفحه تنظیمات مودم می باشد:

1- ابتدا یک صفحه مرورگر باز نموده و در آدرس بار آن IP مودم خود را وارد کنید (IP بیشتر مودم ها 192.168.1.1 می باشد. در صورتی که با این آدرس صفحه ای باز نشد آدرس آیپی را از پشت مودم، دفترچه مودم و یا شرکت سازنده مودم بخواهید.)

2- پس از باز شدن آدرس آیپی Username و Password از شما خواسته می گردد؛ یوزرنیم و پسورد پیش فرض مودم ها username:admin و Password:admin می باشد. (در صورتی که نتوانستند با admin وارد کنسول مودم خود شوید، یوزرنیم و پسورد را از پشت مودم، دفترچه مودم و یا شرکت سازنده مودم بخواهید.)

3- پس از ورود به صفحه تنظیمات مودم خود از قسمت Wireless گزینه Preshared-Key و یا Wireless Key پسورد وایرلس مودم شما خواهد بود.

روش دوم: استفاده از رایانه متصل به وایفای

فرقی نمی کند که از یک سیستم ویندوزی استفاده می کنید یا رایانه اپل؛ در هر دو صورت اگر دستگاه شما به وایفای مودمتان متصل باشد، امکان مشاهده پسورد وایرلس مودم را خواهید داشت:

نحوه مشاهده پسورد وایفای در MacOS:

پسورد های شبکه های وایفایی که رایانه اپل شما به آن متصل شده است، در Keychain Access سیستم مدیریت رمز عبور MacOS ذخیره می شوند:

1- ابتدا در قسمت سرچ مک Keychain Access را جستجو کنید.

2- در تب باز شده روی System کلیک کنید.

3- سپس روی Passwords در بالای پنجره کلیک کنید.

4- روی نام شبکه وایفایی که می خواهید پسورد آن را مشاهده کنید دوبار کلیک کنید.

5- سپس کادر کنار Show password را علامت بزنید، پس از آن رمز عبوری را که برای ورود به آن شبکه وایفای وارد نموده اید به شما نمایش داده می گردد. می توانید روی رمز عبور دوبار کلیک کنید و آن را انتخاب نموده و در صورت احتیاج آن را در کلیپ برد خود کپی کنید.

نحوه مشاهده پسورد وایفای در ویندوز:

یافتن رمز عبور وایفای شبکه ای که در حال حاضر به آن متصل هستید در ویندوز ساده است، اما دستیابی به تمام رمز های عبور وایفای ذخیره شده کمی فرق دارد. در ادامه به آنالیز هر دو روش می پردازیم.

برای پیدا کردن رمز عبوروایفای شبکه ای که در حال حاضر در ویندوز به آن متصل هستید به روش زیر عمل کنید:

1- ابتدا روی Start کلید کنید.

2- در ویندوز 11 به راستا Control Panel > Network and Internet > Network and Sharing Center و در ویندوز 10 به راستا Settings > Network & Internet > Status > Network and Sharing Center بروید.

3- در کنار Connections، روی نام شبکه Wi-Fi خود که با رنگ آبی معین شده است کلیک کنید.

4- در صفحه Wi-Fi Status روی Wireless Properties و سپس تب Security کلیک کنید.

5- سپس کنار Show characters را علامت بزنید تا رمز عبور شبکه وای فای شما در بالای آن نمایش داده گردد.

روش بالا فقط به شما امکان می دهد تا رمز عبور وایفای شبکه ای را که در حال حاضر به آن متصل هستید را مشاهده کنید. برای مشاهده رمز عبور تمام شبکه هایی که تا بحال با رایانه ویندوزی خود به آن ها متصل شده اید، به روش زیر عمل کنید:

1- روی نماد ویندوز در نوار وظیفه روی دسکتاپ خود کلیک راست کنید.

2- روی Windows Terminal (Admin) کلیک کنید.

3- netsh plan show را تایپ نموده و Enter را بزنید تا هر شبکه Wi-Fi را که به آن متصل هستید مشاهده کنید.

هنگامی که شبکه وای فای مورد نظر خود را پیدا کردید، show profile (Wi-Fi network name) key=clear netsh plan

را تایپ کنید، به جای قسمت Wi-Fi network name نام شبکه ای که می خواهید پسورد آن را مشاهده کنید را تایپ کنید و سپس کلید Enter را بزنید.

پس از آن تنظیمات مربوط به پروفایل، اتصال و امنیت آن را مشاهده خواهید کرد.به گزارش وبلاگ سیما، رمز عبور شبکه وایفای شما مقابل قسمت Key Content نوشته شده است. علاوه بر ترمینال ویندوز، می توانید از برنامه Command Prompt نیز برای تایپ دستورات ذکر شده در بالا برای یافتن رمز های عبور وای فای خود بهره ببرید.

منبع: cnet

منبع: فرارو

به "چگونه پسورد وایفای مودم خود را پیدا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پسورد وایفای مودم خود را پیدا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید