فواید و خواص سرکه سفید برای پوست و سلامتی

به گزارش وبلاگ سیما، در مطلب پیش رو اطلاعاتی در رابطه با خواص سرکه سفید برای پوست و سلامت گردآوری شده است، همراه ما باشید.

فواید و خواص سرکه سفید برای پوست و سلامتی سرکه سفید یک نوع نگهدارنده است که معمولا به عنوان افزودنی به انواع سالاد، ترشی و بعلاوه پاک کننده خانگی استفاده می شود. اما این ماده تقطیر شده که معمولا از سیب، ذرت و مالت درست می شود، بیش از یک طعم دهنده به سالاد شما کاربرد دارد. ترکیب اصلی سازنده سرکه سفید، استیک اسید است که ماده فواید زیادی برای سلامت و پوست دارد.

خواص سرکه سفید برای پوستآیا سرکه سفید برای پوست خوب است؟ سرکه سفید فراوری شده از آب سیب معمولا برای درمان ناراحتی های پوستی و تسکین درد ناشی از بریدگی و سوختگی های خفیف به کار برده می شود. این سرکه حاوی موادی است که برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. در ادامه خواص سرکه سفید برای پوست و روش های مختلفی برای استفاده از آن برای سلامت پوست آمده است.

1. ضدعفونی کننده پوستسرکه سفید برای پوست شگفتی آفرین است. این ماده خاصیت ضدباکتریایی دارد و در نتیجه برای درمان آکنه، از بین بردن لکه ها و التیام زخم های جزئی پرفایده است. بعلاوه می توانید از آن به عنوان نرم کننده پوست صورت بهره ببرید. استیک اسید، اسید های چرب موجود در سرکه سفید، منافذ پوست را می بندد و درنتیجه چهره ای با طراوت به شما عرضه می دارد.

خیلی راحت می توانید مقداری سرکه سیب را به آب اضافه نموده و با آن خود را در حمام بشویید.

2. درمان آفتاب سوختگییک روز طولانی می تواند پوست شما را از آفتاب سوختگی قرمز کند. در چنین شرایطی، کمی سرکه سفید به نواحی سوخته بمالید تا درد و آسیب پوستی از بین برود.

3. درمان نیش حشراتیکی دیگر از خواص سرکه سفید برای پوست، استفاده از آن برای درمان سوزش و خارش حاصل از نیش حشرات و بعلاوه ضدعفونی محل نیش حشره است. کمی از آن را روی جای نیش بمالید تا درد و خارش شما تسکین یابد.

4. درمان قارچبسیاری از افراد به این خاطر که پاهایشان زمان زیادی در کفش است، دچار قارچ مابین انگشتان می شوند. سرکه سفید در این شرایط راهی برای از بین بردن قارچ ها و میکرب هاست. برای این کار کمی سرکه را در یک تشت آب گرم بریزید و به مدت یک ربع پا ها را در آن قرار دهید.

5. تمیز کردن پوست صورتپوست صورت و منافذ آن هر روز در معرض آلودگی های هوا و گرد و غبار قرار گرفته است. در نتیجه آن، منافذ با آلودگی ها پرشده و منجر به جوش سر سیاه می شوند که حتما آن ها را دوست نخواهید داشت. برای پیشگیری از چنین مسئله ای، می توانید هرشب بعد از شستن صورت، با استفاده از پنبه صورت را با سرکه مالش دهید و سپس کمی کرم به پوست بمالید.

خواص سرکه سفید برای سلامتیخواص سرکه سفید فقط محدود به پوست نمی شود. سرکه سفید در روش های متعددی برای ثبات قند خون مفید است. اما ببینیم سرکه سفید چگونه می تواند سلامت ما را بهبود بخشد.

1. کاهش وزن با سرکه سفیدسرکه سفید حاوی مواد معدنی عاری از چربی است و برای سلامت عمومی بسیار مفید است. سرکه دارای نمک معدنی، ویتامین بی 1 و ریبوفلاوین است. می توانید از آن در سالاد به جای روغن آفتابگردان بهره ببرید و به این ترتیب به کاهش وزن خود یاری کند.

یک قاشق غذاخوری سرکه سفید تنها سه کالری دارد و هیچ چربی در آن نیست. درحالی که یک قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان حاوی 12 کالری و 13.6 گرم چربی است.

2. افزایش جذب کلسیممایع اسیدی می تواند به مقدار جذب کلسیم بدن بسیار یاری کند. کلسیم برای تشکیل استخوان ها و دندان هایی محکم و سالم لازم است. در بعضی شرایط، بدن در جذب کلسیم شکست می خورد. استیک اسید موجود در سرکه سفید، مقدار جذب کلسیم بدن را افزایش می دهد. گفتنی است که سرکه را باید به صورت رقیق شده مصرف کنید چرا که خاصیت اسیدی آن ممکن است موجب سوزش معده شود.

3. کنترل کلسترولدر یک مطالعه بر روی حیوانات که در سال 2006 در ژورنال تغذیه بریتانیا منتشر شد، تعیین گشت که سرکه سفید مقدار کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش می دهد. این خبر خوب می تواند درمانی امید بخش برای کنترل سطح کلسترول باشد، البته باید رژیم غذایی خود را نیز کنترل نمایید.

4. یاری به هضم بهتربازهم استیک اسید موجود در سرکه سفید، به یاری بدن می آید و به فرایند هضم غذا یاری می نماید. این مایع به جذب غذا های سرشار از کربوهیدرات یاری می نماید تا بهتر در بدن جذب شود. علاوه بر این، نیز اثرات مضر شکر و آرد سفید را در بدن کاهش می دهد.

5. بوی بد دهانمقداری سرکه سفید را با خمیردندان خود مخلوط کنید و با بوی بد دهان خداحافظی کنید. علاوه بر این سرکه سفید می تواند برای مسائل گلو نیز مفید باشد. مقداری آب ولرم را با یک قاشق سوپ خوری از این مایع معجزه آسا ترکیب کنید و بنوشید یا قرقره کنید تا درد گلو تسکین یابد. بعلاوه می توانید از آن در دستگاه بخور بهره ببرید تا گرفتگی گلو باز شود.

6. افزایش مدت سیریمقدار کمی سرکه سفید را بعد از غذا مصرف کنید تا برای مدت طولانی تری احساس سیری نمایید. در نتیجه این عمل، نسبت به میان وعده های چاق کننده بی احتیاج خواهید شد. علاوه بر آن، استیک اسید مقدار جذب قند را کنترل و به کاهش وزن یاری می نماید.

در نتیجههمانطور که مشاهده کردید، سرکه سفید برای پوست و سلامت بسیار خوب است. در میان انواع سرکه سفید درحالی که خواص سرکه درست شده از ذرت همچنان در هاله ای از حدس است، اما سرکه سیب، نتایج قابل توجهی در درمان خارش پوستی و درمان مسائل سلامتی داشته است. علاوه بر همه این مزایا، یک طعم دهنده عالی برای سالاد و یک پاک کننده عالی در خانه محسوب می شود و شما را از انواع سفید کننده های شیمیایی و مضر بی احتیاج می نماید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "فواید و خواص سرکه سفید برای پوست و سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و خواص سرکه سفید برای پوست و سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید