بهداشت دهان و دندان

تا کنون درباره قیافه دایناسور ها اشتباه می کردیم

در یک مطالعه تازه در دانشگاه پورتسموث، یک تیم بین المللی از محققان مورفولوژی فک، ساختار دندان و الگو های سایش دندانی خزندگان با لب و بی لب را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که دهان تروپود ها بیشتر شبیه دهان مارمولک است تا کروکودیل.

12 فروردین 1402

هرگز این 7 وسیله را در منزل خود قرار ندهید

گاهی پیش می آید که نسبت به دکور منزل خود حس خوبی نداشته باشید و دلیل آن را ندانید. شاید احتیاج است که وسایلی را از خانه خود حذف کنید. اما دقیقا چه چیزی باید حذف گردد؟

20 بهمن 1401

7 کاربرد مجذوب کننده برای ماوس کامپیوتر قدیمی شما

ماوس کامیپوتر گجت های کوچکی هستند که می توانند عمر طولانی مدتی داشته باشند (البته اگر آن ها را از دست بچه ها دور نگه دارید). با این حال آن ها نیز مثل دیگر لوازم الکترونیکی عمر مشخصی دارند و ممکن است یک روز از خواب بیدار شوید و ببینید که ماوس کامپیوتر...

30 دی 1401

با یک روش ساده از شر رسوب کتری خود خلاص شوید

رسوب علاوه بر اینکه ظاهر کتری و قهوه جوش را بد می نماید به مرور باعث می گردد رنگ و طعم آب هم بی کیفیت گردد. برای از بین بردن رسوب کتری و قهوه جوش راه ساده ای وجود دارد که در ادامه می خوانید.

4 مرداد 1401

روز جهانی هموفیلی و خونریزی هایی که نشانه هموفیلی است

هر ساله در تاریخ 17 آوریل (28 فروردین) روز جهانی هموفیلی گرامی داشته می گردد.

30 خرداد 1401

10 دایناسور شگفت انگیز که در سال 2021 کشف شدند

به طور میانه دیرینه شناسان از سال 2003 هر ساله بیش از 45 گونه دایناسور نو پیدا نموده اند. سرعت کشف چشمگیر است و در طول این عصر طلایی دیرینه شناسی، دانشمندان درک ما را از دنیای ماقبل تاریخ تغییر می دهند. در سال 2021 هم حدود 42 گونه دایناسور نو کشف شده است.

13 اردیبهشت 1401

فواید و خواص سرکه سفید برای پوست و سلامتی

در مطلب پیش رو اطلاعاتی در رابطه با خواص سرکه سفید برای پوست و سلامت گردآوری شده است، همراه ما باشید.

16 آبان 1400

7 روش برای پیشگیری از ارتودنسی

خیلی از پدرها و مادرها تصور می نمایند وقتی دندان های بچه ها خرگوشی و یا شلوغ و نامرتب شد باید برای درمان ارتودنسی به دندانپزشک مراجعه نمایند. اگر شما هم اهل دخل و خرج باشید حتما می دانید درمان های ارتودنسی این روزها یکی از درمان های پرخرج دندانپزشکی...

31 شهریور 1400

30 پیشنهاد خرید هدیه برای آقایان

مناسبت هایی مانند شب یلدا، عید نوروز، سالگرد ازدواج، روز مرد یا روز تولد بهانه های خوبی برای کادو دادن به آقایان هستند. پس از فرصت بهره ببرید و چیزی که عزیزانتان را خشنود می نماید به آن ها هدیه دهید. اگر حس می کنید خرید هدیه برای آقایان بسیار سخت و پیچیده...

20 فروردین 1400

معرفی نمونه هایی از چراغ دیواری برای فضای خارجی

چراغ دیواری یکی از آن وسایل روشنایی است که هواداران خاص خود را دارد. این نوع چراغ با قرار گیری در فضای خارجی، مانند بالکن، حیاط یا باغ، جلوه بسیار خاصی به محیط می بخشد و روشنایی آن را به شکل قابل توجهی تأمین می نماید.

11 آبان 1399

لزوم به کارگیری رویه های سیاستی و مدیریتی صحیح برای مقابله با ویروس کووید19

جمعی از اساتید علوم انسانی و پزشکی در نامه ای بر لزوم به کارگیری رویه های سیاستی و مدیریتی صحیح برای مقابله با ویروس کووید 19 تاکید کردند.

28 فروردین 1399

چگونه ناخن هایی سفید و زیبا داشته باشیم؟

با اینکه سلامت و زیبایی ناخن ها از موارد بسیار مهم و ضروری است، معمولا فراموش می شود. در ادامه به راهکارهایی خواهیم پرداخت که بتوانید زیبایی را به ناخن هایتان برگردانید.

25 اسفند 1398

نقش حیاتی فناوری نانو در پزشکی و نجات جان انسان ها

فناوری نانو پتانسیل بسیار بالایی برای تحول بخش سلامت دارد و در دهه های اخیر موجب رشد چشمگیری بوده است. اخیرا پژوهشگران اظهار کرده اند فناوری نانو سبب ایجاد تحولی نوین در تکنیک های جراحی نیز شده است.

25 آبان 1398